Firma bez webu je jako obchod bez vývěsního štítu.
Ať šijete šaty nebo si chcete otevřít cukrárnu, lidé vás musí snadno najít. IT expertka Jana Hamplová pomáhá podnikatelkám v začátcích a pracuje hlavně pro ženy. Přečtěte si, čím si získala oblibu žen.
Pěkný a dobře navržený web udělá vašemu podnikání velikou službu. Zapůsobíte důvěryhodně a zákazníci se spíš rozhodnou nakoupit u vás. Skoro osm milionů Čechů je na síti denně, takže toho neváhejte využít. Jana Hamplová nás nechala nakouknout do své IT kuchyně a poradila nám, jak zakázku správně zadat, aby web dobře sloužil vám i vašim zákazníkům. Nemáte-li v začátcích podnikání peněz nazbyt, Jana dokáže vymyslet řešení i pro vás.
Důvěra a empatie především
„Základem je, abyste si lidsky sedli s člověkem, který vám bude web dělat,“ říká Jana, která tvoří weby už 8 let. Od roku 2013 vede vlastní podnik Vasefirma.com a má za sebou nějakých 130 webů, od jednoduchých stránek po složité systémy za miliony korun. Kromě webdesignu pomáhá podnikatelkám také s on-line marketingem, aby jejich web vidělo co nejvíc lidí. „Dost mých zákaznic jsou ženy na začátku podnikání a ráda se s nimi podělím o svou zkušenost, jak získat klienty,“ dodává.
Zajímá mě váš podnikatelský příběh
Ideální začátek spolupráce podle Jany vypadá tak, že si s vámi sedne ke kávě a vyslechne si váš příběh. Pokud na začátku nevíte, co přesně chcete, není to problém. „To je úplně přirozené, protože webdesign není váš obor. Já taky nevím, jak zadat výrobu šatů švadleně. Chci prostě šaty, které mi budou slušet, a třeba by mohly být zelené, a víc k zadání nevím.“ vysvětluje Jana.
Nadhled, schopnost vnímat potřeby zákaznic a vymyslet pro ně řešení – to je Janino velké eso. Možná proto ji vyhledávají téměř výhradně ženy. „Od prvního e-mailu probíhalo všechno rychle a bezbolestně. Jana se neustále ptala ‚co ještě‘ pro mě může udělat, a podporovala mě celou cestu ke zdárnému cíli,“ popisuje spolupráci uznávaná kardioložka MUDr. Gabriela Dostálová, pro kterou Jana vytvořila například web a rezervační systém její polikliniky na Zbraslavi.
Jak na to, aby zakázka dopadla na jedničku
Programátor od vás potřebuje vědět, co všechno má váš web umět. Nejdřív si rozmyslete, zda chcete jednoduchou prezentaci, e-shop, rezervační systém, nebo třeba propojení webu s kalendářem. „Hodně pomůže, když si svůj web nakreslíte na papíry a zkusíte se jakoby proklikávat jednotlivými stránkami,“ radí Jana. Čím lépe dokážete popsat požadované funkce, tím méně doplatků vás čeká. Grafikovi zas pomůžou ukázky webů, které se vám líbí. A nemusí být ani z vašeho oboru.
Když máte napjatý rozpočet
Ani tehdy není vše ztraceno. Jana vám dokáže doporučit řešení jako pronájem e-shopu, využití platformy wordpress, nebo už hotových šablon, které jsou k mání zdarma nebo za symbolický poplatek. Ušetřené peníze můžete vložit do reklamy nebo do hledání nových klientů. „Stává se ale, že je třeba mít web hodně promyšlený a investovat do něj. Pak společně hledáme možnosti, jak i s malým rozpočtem udělat velký cirkus,“ říká na závěr Jana.
Zdroj foto:Pixabay.com