Jak napsat úspěšný eBook: Tipy a triky pro autory
Každý, kdo píše eBook si přeje, aby byl úspěšný, úžasný a měl spoustu čtenářů. Často se ale stává, že ať děláme cokoliv, o náš eBook není valný zájem a my nevíme proč. Udělali jsme přeci všechno, co jsme považovali za správné. Jaké jsou rozdíly mezi úspěšným a neúspěšným eBookem a jaké jsou možné příčiny toho, proč to tak je?
Úspěšný eBook
Právě některý z úspěšných eBooků vás možná přesvědčil o tom, že je super také nějaký napsat. Má stovky, možná dokonce tisíce sdílení na internetu, vyskakuje na vás všude, kde to jen jde, skoro každý ho zná. Vytvořit něco takového přece není složité, ne? Prostě napíšu něco ve Wordu, trochu to upravím, uložím a mám hotovo. Ano, zdánlivě ano. Pojďme si tedy úspěšný eBook shrnout v pár bodech.
Úspěšný eBook zdarma má spoustu stažení
Úspěšný prodejní eBook vydělává pěkné peníze (pod tím si každý představí něco jiného)
Úspěšný eBook sdílí velké množství lidí na sociálních sítích
Úspěšný eBook přitahuje lidi, protože je známý
Úspěšný eBook přináší jeho čtenářům užitek
Pokud jste nyní v bodě, kdy Váš eBook nemá takový úspěch, jaký byste si představovali, zkuste se zamyslet nad tím, proč to tak je a co můžete změnit…
Neúspěšný eBook
Neúspěšný eBook je silný výraz. Vlastně to, co někdo může vidět jako neúspěch, druhý tak nevnímá. Byl by třeba rád za to, kdyby měl vůbec nějaký. V následujících pár bodech najdete možná právě tu svou příčinu, která vás brzdí a třeba spolu najdeme řešení na to, jak váš eBook posunout o kus dál…
O eBook není velký zájem
Jaké mohou být příčiny?
nedostatečná propagace (A teď tím nemyslím jen tu placenou, ale i vy můžete eBook šířit pomocí svých stránek, vlastní skupiny na Facebooku, dalších skupin na Facebooku, jejichž jste členem, poprosit pár kamarádů, aby i oni váš e Book sdíleli mezi své známé)
název eBooku (I když vy víte, co jste tím chtěli říct, vědí to také ostatní? Je lidem na první pohled jasné, o čem bude číst?)
prodáváme na tzv. studené kontakty (Čím jste si získali důvěru potencionálního zákazníka před tím, než jste se mu snažili něco prodat?)
obal není příliš atraktivní (Ano, i to, jak vypadá jeho „obálka“, je důležité.. Líbí se vám samotným? Co na ni říkají vaši známí?)
Lidé si stáhnou produkt zdarma, k placenému ale nedojdou
Jaké mohou být příčiny?
Materiál zdarma čtenáře nezaujal (Je možné, že jste se u daného člověka prostě jen netrefili „do noty“. Další variantou je, že čtenáři přečtení eBooku nic nepřineslo a nemá tak zájem pokračovat dál.)
Produkty na sebe nenavazují (Produkty by měly být vzájemně propojené, když např. napíšete jeden eBook o stresu a prodáváte eBook o kojení, je pravděpodobné, že si jej tolik lidí nekoupí, protože prostě nenavazují)
Prodáváme příliš brzy (Po jaké době, co se o vás člověk dozvěděl, se mu snažíte prodat?)
Špatně (nebo vůbec) nastavená emailová kampaň (Často podceňovaný nástroj. Posíláte na své kontakty hodnotný NAVAZUJÍCÍ obsah, nebo jim jen pošlete mail: „Napsal jsem nový článek“?)
Ebook se jim špatně čte (eBook zdarma sice otevřou, ale protože se jim nelíbí, nebo špatně čte, dál nepokračují).. více na toto téma si můžete přečíst
- .
Malé množství lidí ho sdílí dál
Jaké mohou být příčiny?
Nepovažují ho za zajímavý pro jejich přátelé (Jsou lidé, kteří sdílí téměř všechno, možná ale nejsou ve vaší cílové skupině)
Neoslovil je obal, název nebo obrázek
Nenapadne je to (Některé lidi po stažení eBooku nebo přečtení článku opravdu nenapadne, že by ho také mohli sdílet, aniž by to mysleli jako negativní hodnocení)
Lidem nepřináší řešení jejich problému
Nepomohl jim se posunout, vyřešit jim jejich problém
Příčiny mohou být samozřejmě i další a při tvorbě eBooku je potřeba postupovat promyšleně, znát svůj záměr, se kterým eBook píšeme.
Také nezapomínejme na to, že každý úspěch se nutně nemusí dostavit přes noc, ale je na něm potřeba pracovat.
Málokomu se povede za pár dní vydělat prodejem eBooku desetitisíce, obzvlášť v případě, že teprve začíná. Tím ovšem netvrdím, že to je nemožné :).
Dává vám to smysl?
Zdroj foto: Pixabay.com