30. března uběhl přesně rok, kdy český výrobce her a hraček – společnost EFKO-karton s.r.o. spustil kampaň pod názvem „Pomáhej s IGRÁČKEM“. Tento projekt zaznamenal velký úspěch a předčil veškerá očekávání i těch největších optimistů. IGRÁČEK s rouškou se tímto zapojil do pomoci s bojem proti Covid-19. Vznikla limitovaná edice 15 druhů IGRÁČKŮ v podobě zdravotníků, hasičů, policistů, popelářů a rodiny. Z každé prodané figurky odvádí firma 15 korun na nákup ochranných pomůcek. Ty následně sama distribuuje organizacím, které je potřebují. Například i často opomíjené Charitě Česká republika. K 29. březnu tohoto roku firma z prodejů figurek vybrala 1 311 060 korun. Nicméně pomoc českého výrobce již přesáhla hodnotu této vybrané částky. K dnešnímu dni předala ochranné pomůcky a dezinfekce za více než 1 400 000 korun. Přehled obdarovaných zařízení a výše poskytnuté pomoci je k nalezení na www.pomahejsigrackem.cz. IGRÁČEK s rouškou oslovil zákazníky napříč věkovými skupinami, sběratele, ale také téměř všechna média, a to včetně těch zahraničních.
„Od firmy EFKO-karton s.r.o., jsme obdrželi dar v celkové hodnotě 299 501,62 Kč. Většinou se jednalo o ochranné pláště a oděvy, které jsme rozdělili mezi Charity v českobudějovické diecézi. Aktuálně nám dar pomáhá především v azylovém domě Městské charity České Budějovice, který je kompletně v karanténě, a také v Domě sv. Františka ve Veselí nad Lužnicí, kde jsou onemocněním Covid-19 zasaženi nejen klienti, ale i zaměstnanci. Moc děkujeme IGRÁČKOVI za pomoc“, uvedl Patrik Coufal vedoucí ekonomického oddělení Diecézní charity České Budějovice.
„Rádi bychom poděkovali jménem celého kolektivu Domova Magnolie za možnost účastnit se tohoto projektu. „IGRÁČEK“ nám věnoval germicidní lampy. Pomáhají nám dezinfikovat prostředí i v přítomnosti klienta. Zabraňují šíření infekce, nejen v době pandemie. Jsme rádi za takové skvělé projekty, které mají smysl“, zaznělo z vedení Domova Magnolie.
S myšlenkou, nasadit IGRÁČKOVI roušku a zapojit ji do pomoci přetíženému zdravotnictví, přišel Mgr. Jiří Dvořák z Blanska, který s firmou EFKO dlouhodobě spolupracuje.
„Kvůli covidu zavřou obchody, školy, výstavy a vlastně všechny přímé obchodní kontakty. Jediným komunikačním a prodejním kanálem, který firmě zůstane, je internet. A to konkrétně jen firemní a facebookové stránky. Nechcete propouštět zaměstnance. Chcete vyrábět, prodávat a současně pomoci nemocnicím a tam, kde je zaděláno na průšvih. Žárovka v hlavě se rozsvítí. Co dát IGRÁČKOVI, který reprezentuje i povolání v prvních liniích, roušku? Všude se o ní mluví. A co zisk z případného prodeje věnovat potřebným? Od myšlenky k výrobě uběhlo jen pět dní a mohlo se nabízet. Jak celý projekt dopadl, je vidět na výsledcích a předaném množství pomoci. Jsme za to rádi. Ochránili jsme tak zaměstnance a současně pomohli společnosti“, uvádí Mgr. Jiří Dvořák.
Dvořákovu myšlenku začala na konci loňského března novoveselská firma ihned zpracovávat. Dle informací Zbyňka Čecha z marketingového oddělení bylo klíčové správně nastavit srozumitelnost a transparentnost celé akce, aby veřejnost pochopila, jakým způsobem bude celá charitativní část fungovat. Zmobilizovat se musela celá firma. Vývojové a obchodní oddělení, výroba i sklad.
„Jsem hrdý na to, že mám kolem sebe skvělý tým lidí, který dokázal v neskutečně krátké době zrealizovat myšlenku mého kamaráda Jirky Dvořáka. Ukázalo se, v čem je naše firma silná. A to v obrovské flexibilitě a nadšení pro věc. Zájem zákazníků nás ohromil. Do prodeje limitované edice se zapojilo mimo jiné i několik desítek našich partnerů. Z těch největších můžeme jmenovat síť drogérií Teta, Globus, Pompo, Sparkys, Wiky, Euromedia, Alltoys, Mall.cz a spoustu dalších. Chtěl bych tak poděkovat všem, kdo s projektem pomáhali. Našim zaměstnancům za obrovské nasazení, obchodním partnerům za účast na prodejích, médiím, která nám pomohla myšlenku šířit a v neposlední řadě všem zákazníkům, kteří si orouškované figurky koupili“, řekl majitel firmy EFKO Miroslav Kotík.
„Když jsme akci startovali a oslovovali naše partnery s tím, zda se do prodejů také zapojí, ne vždy jsme se hned setkali s nadšením. Někteří nevěřili, že bude projekt úspěšný. Nicméně když viděli, jaká se strhla lavina zájmu médií a veřejnosti, nakonec se přidali a pomohli nám k tak krásnému výsledku. Nejprodávanější figurkou byla zdravotní sestra následovaná hasičem a policistou, doktorem a záchranářem“, upřesnila Alena Trávníčková, obchodní ředitelka společnosti EFKO.
IGRÁČEK s rouškou však dokázal pomáhat hned v několika rovinách. Velká poptávka po limitované edici pomohla firmě EFKO zajistit práci pro svých více než 50 pracovníků a společnost se tak vyhnula propouštění. Za vybrané peníze EFKO objednávalo ochranné prostředky u českých firem, které se také potýkaly s odbytovými problémy. Například u výrobců oděvů Modeta Jihlava a Vývoj Třešť objednalo nezanedbatelné množství ochranných plášťů a overalových ochranných obleků. Projekt tedy pomáhal s udržením zaměstnanosti i v dalších firmách. Nicméně tím nejdůležitějším a nejhezčím bonusem byla samotná pomoc zdravotníkům a potřebným organizacím. Malá osmicentimetrová figurka tak dokázala velké věci.
Na tento úspěšný projekt EFKO navázalo i další charitativní akcí v podobě aukce třech jedinečných IGRÁČKŮ Kašpara Melichara, Baltazara. Výtěžek aukce (22 200 Kč) putoval na konto Tříkrálové sbírky.
Český výrobce her a hraček z Nového Veselí zaměstnávající více než 50 pracovníků má již další plány, jak prostřednictvím populární hračky dále pomáhat a doufá, že i další projekty budou úspěšné.
Děkujeme všem!