12 týdnů, 20 lektorů, know-how k nezaplacení! Tak by se dala charakterizovat Juniorní akademie #HolkyzMarketingu, která pomůže všem ženám, které se chtějí rychle a přehledně zorientovat v marketingu. Během 12 týdnů tu všechny kurzistky potkají špičkové marketéry, ale i experty na kariérní rozvoj. Zúčastní se workshopů, seminářů, offline setkání i online webinářů a dostanou cenné propojení s HR manažery, jež je budou zasypávat tipy na volné (nejen) marketingové pozice, které vás přiblíží k vaší práci snů. Zní vám to až příliš snadně? Udělejte si obrázek sami. Vyzpovídaly jsme proto čtyři ženy, které se akademie zúčastnily, využily jejích absolventů nebo ji prostě spoluvymyslely. Jen čtěte dále…
Jak vnímají Juniorní akademie #HolkyzMarketingu jejich absolventky nebo samotná zakladatelka?
Aneta Martinek, Co-founder & COO #HolkyzMarketingu z.s.
Proč vlastně projekt Juniorní akademie vznikl?
Z komunity jsme měly poptávku po něčem dlouhodobějším a intenzivnějším, na co by se holky mohly přihlásit. Zároveň jsme chtěly, aby to mělo velký dopad a byl v rámci projektu propojený smysl naší komunity, a to je pomáhat ženám na pracovním trhu. A tak vznikla Juniorní akademie, která je cestou do oboru marketingu a polovina míst je na stipendia pro holky, které si to nemohou dovolit.
Pro koho je Juniorní akademie určena?
Akademie je pro holky, které chtějí s marketingem začít nebo v něm už sice chvíli jsou, ale potřebují si utříbit myšlenky a pojmy tak, aby se v tom lépe orientovaly. Jelikož je Akademie online, tak se mohou zúčastnit holky z celého světa, doslova. A jak už jsem zmiňovala, tak pokud se chce zúčastnit holka, které do karet nehraje aktuální životní situace a nemůže si to dovolit, dáváme stipendia.
Juniorní akademie slaví mnoho úspěchů. Co v předchozím ročníku vnímali účastníci jako největší přínos?
Jako největší přínos vidíme, že se tam tvoří vztahy na celý život. A to nepřeháním. Holky se baví do teď, jak spolu mezi studentkami, tak i s klienty, pro které vypracovávaly během Akademie marketingovou strategii. To je druhý velký přínos, který vnímáme – díky Akademii si můžou do svého životopisu dát reálnou praxi. A třetí přínos je, že holkám pomáháme najít práci. Známe je, víme, jaké mají know-how a kam se posunuly a díky tomu za ně dáváme ruku do ohně, když je doporučujeme firmám, které zrovna hledají nové zaměstnance.
Co bude absolventka na konci Akademie umět? Jak budou vypadat její znalosti?
Po absolvování se může hlásit na juniorní pozice v marketingu. Bude umět základy, bude vědět o marketingu jak funguje, co jsou jeho zákonitosti a bude mít prostor na to, aby se dále specializovala na jednu z daných oblastí. Ať už je to třeba výkonnostní marketing nebo brand.
Jakou radu byste dala všem, kteří váhají, jestli je Juniorní akademie #HolkyzMarketingu to pravé pro ně?
Dala bych jim jako odpověď větu, kterou řekla absolventka Akademie Heda: “Akademie je moje Alma Mater. Můj stavební kámen, ke kterému se vracím.” Není to jen tříměsíční studium, které končí certifikátem. Je to něco, na co budete vzpomínat celý život.
Alena Teclová, maminka na mateřské dovolené a absolventka Juniorní akademie #HolkyzMarketingu
Proč jsi se rozhodla do Juniorní akademie zapojit?
Hledala jsem komplexní kurz, který mě provede základy všeho, co se marketingu týká. Sama jsem nevěděla, co konkrétně chci dělat, takže jsem nechtěla investovat do žádného specifického kurzu, po kterém bych mohla zjistit, že to vlastně není to pravé. A je to pravda, původně jsem měla v plánu jít cestou sociálních sítí, ale zamilovala jsem se do analytiky.
Co tě na samotném programu nejvíce bavilo?
Bavila mě hlavně ta komunita a projekt, který jsme dostaly. Samotné přednášky byly fajn, i když jsem asi čekala, že budou náročnější a celková příprava bude vyžadovat víc času. Nicméně, když nám přidělily klienta – vás (teď už nás), byla jsem naprosto nadšená. Mohly jsme si celým procesem projít v praxi.
Co bylo největším přínosem pro tvůj vlastní kariérní rozvoj?
Byl to právě ten reálný klient, pro kterého jsme tvořily strategii. Po Akademii jsme ale přeci jen byly jen rybky ve velkém rybníku, a to navíc hodně nenápadné, u kterých vlastně klient nemá důvod, aby si je vybral. Konkurence je veliká. Proto si nesmírně vážím toho, že jsem s vámi mohla zůstat.
Doporučila bys Juniorní akademii #HolkyzMarketingu i ostatním? Pro koho si myslíš, že jsou workshopy ideální?
Celá Akademie je hodně obecná. Nemyslím si, že se z absolventů stanou juniorky, pokud si jen projdou přednáškami. Chce to zaměřit se směrem, který tě nadchne a studovat ho mnohem intenzivněji. Přesto nelituju, protože nebýt Akademie, myslím, že bych to svoje zaměření hledala ještě hodně dlouho.
Barbora Štarhová, studentka a absolventka Juniorní akademie #HolkyzMarketingu
Proč jsi se rozhodla do Juniorní akademie zapojit?
Zajímal mě svět marketingu a práce v něm, ale nevěděla jsem, kde začít získávat informace. Kurzů bylo spousta, ale když nejsi z oboru, nedokážeš úplně posoudit, který z nich je kvalitní. Díky Verče Lechnerové (která už je teď i jednou z mentorek HzM!) jsem se dozvěděla o Holkách z Marketingu, přečetla si program Akademie a neváhala ani chvíli.
Co tě na samotném programu nejvíce bavilo?
Byla jsem nadšená spoustou věcí, ale pokud bych měla vyzdvihnout dvě z nich, byl by to rozhodně support a propojení kvalitní teorie s praxí (neboli přednášky, které ti dají vědomosti a následná práce na klientovi, která ti dá tu praxi).
Co se týče podpory, ta se ti dostává jak od ostatních studentek Akademie, tak i od samotných lektorů. Všichni se ti snaží ochotně pomoci a odpovídají na otázky, na které se třeba i bojíš zeptat, protože si myslíš, že jsou hloupé. Ale nejsou, prostě jen začínáš a nemůžeš vědět všechno. A jiný level supportu je samozřejmě Pavlína Louženská. Na její větu: ,,A proč si, prosím tě, nevěříš, vždyť je to úplně skvělý!”, si vzpomenu pokaždé, když budu mít pocit, že mi něco nejde.
Co bylo největším přínosem pro tvůj vlastní kariérní rozvoj?
Určitě práce na klientovi, která přerostla v práci samotnou. Díky Akademii jsme dostaly příležitost nahlédnout do zákulisí fungování Žen s.r.o., které nám byly přiděleny jako klient. Míša z Žen, se kterou jsme celou dobu komunikovaly, nám pak nabídla, že ji můžeme poslat své CV. A tak jsem to zkusila. Vyšlo to i díky tomu, že jsou v Ženách otevření lidem, kteří mají sice méně zkušeností, ale třeba o to víc odhodlání. Prostě neodmítnou člověka jen proto, že nedoloží x let praxe.
A to byl ten největší přínos – odhalilo mi to novou cestu, kterou jsem si při podávání přihlášky na Akademii ani nedovedla představit.
Doporučila bys Juniorní akademii #HolkyzMarketingu i ostatním? Pro koho si myslíš, že jsou workshopy ideální?
Určitě. Doporučila bych ji každé ženě, ať už studentce, mamince na mateřské nebo ženě, která cítí, že ve své profesi vyhořela a chtěla by změnit obor. Každé, která potřebuje slyšet, že je v pořádku změnit obor a naučit se něco nového. Každé, která hledá informace. A každé, která věří, že ženy mají sílu měnit svět.
Michaela Dvořáková, COO Ženy s.r.o. a žena, která dala šanci absolventkám Juniorní akademie #HolkyzMarketingu
Co tě na samotné projektu Juniorní akademie nejvíc zaujalo?
Jsem velký fanoušek těch, kteří vzdělávají a pomáhají dalším, aby se posouvali. Anet s Pavlínou a dalšími dělají plno pěkných věcí a Akademie je jednou z nich. Zároveň získat pro svůj projekt pohled „out of the box“ je pro mě naprosto úžasná příležitost. Natož od lidí, kteří ještě nemají „zaneřáděnou“ hlavu dogmaty a zajetými kolejemi.
Jak vlastně v praxi celý proces zapojení absolventek Juniorní akademie fungoval?
Nějaký čas zabralo vůbec konkrétně definovat, čemu se můžou jednotlivé týmy (měli jsme 2) věnovat. Chtěla jsem, aby to pro ně bylo dostatečně zajímavé a mohly se na tom reálně něco naučit. Zároveň, aby to bylo inspirací také pro nás. Takže po briefu jsem měla call s holkama, kde jsem dopodrobna představila Ženy s.r.o., aktuální dění, plány i vizi. Prostě aby pracovaly s realitou. Navazovaly jsme pak pravidelnými meetingy, kdy juniorky přicházely s jednotlivými nápady a postupně to formovaly do strategičtějších plánů. Z mé strany přicházely otázky, podněty, komentáře k tomu, co smysl dává, co ne a proč. Ve finále nám odprezentovaly návrhy, co bychom měly udělat, abychom se posunuly kupředu.
Co tě na přístupu k práci absolventek nejvíce baví?
Energie, otevřenost a nadšení. Celkově mi přijde zajímavé prolínání vícero pohledů. Každá z holek byla z jiného města, měla jinou zkušenost, jiný pohled na svět a byly reálně otevřené hledat a najít řešení. Naproti nim jsem byla já, seniorka v bublině. Bylo to boží!
Doporučila bys zapojit absolventy Juniorní akademie i jiným společnostem a proč? Co je podle tebe jejich největší benefit?
Kromě výše zmíněného je velkým benefitem fakt, že je to baví a že chtějí. Není to dogma, ale podívejte se v kanceláři kolem sebe. Kolik lidí tam má úsměv na tváři a s obrovskou chutí hledají řešení a cesty, jak vás a celou společnost posunout dál? Občas je super otevřít okno a vpustit svěží vítr. Osvěží to pak celý office.
Více se o Juniorní akademii #HolkyzMarketingu dozvíte ZDE.
Foto: se souhlasem Anety Martinek, Aleny Teclové, Barbory Štarhové, Michaely Dvořákové a Holky z Marketingu
Autorka: Lucie Janotová
Tyjo, tak to je podle mě parádní projekt! Vůbec jsem netušila, že něco takového existuje. Sama jsem se teď o marketing tak trochu začala zajímat, hlavně pak o online marketing. Dost jsem začala uvažovat i nad tím, že bych si zkusila projít nějakým kurzem. Dívala jsem se, že jich je spousta, viz například https://entuzio.cz/kurzy-online-marketingu/