Jen málokterá žena ještě neslyšela o revolučních menstruačních kalhotkách Snuggs. Za tímto unikátním vynálezem stojí dvojice Linda Šejdová a Tomáš Zahradník, kteří spolu vybudovali úspěšnou firmu. Jejich speciální kalhotky, jež spolehlivě nahradí menstruační vložky či tampony, si již koupily tisíce žen. Nyní mají za sebou jednání s investorem.
Jak se změnila jejich pozice a poznamenal raketový úspěch nějak vztah obou zakladatelů? Nejen na tyto otázky odpovídá Linda Šejdová.
Jak probíhalo vyjednávání s investorem? Jednali jste společně s Tomášem, nebo jste měli poradce?
Jednali jsme vždy společně. Máme kolem sebe několik zkušených zakladatelů a investorů, za kterými jsme šli pro zpětnou vazbu na byznys plán a poradit se, co potenciálním investorům nabízet. Vtipné je, že často od několika lidí dostanete protichůdné rady. A nesmí se stát, že v radách jiných ztratíte vlastní přesvědčení.
Jak jste se v té roli cítila vy jako žena? Podnikáte poměrně krátce, jednalo se o velikou sumu a proti vám byli opravdu zkušení hráči z trhu…
Řekla bych, že jsem se cítila stejně jako muž. Zatím jsem v rámci Snuggs neměla zkušenost, kdy by pohlaví hrálo roli.

Jak jste měli rozdělené role s partnerem před vstupem investora a po vstupu? Změnilo se mezi vámi něco tím, že jste najednou získali na investici 8 milionů?
Jen aby nedošlo k nedorozumění, Tomáš je pouze můj profesní partner (smích). A držíme pohromadě pevně jako skála. Peníze na náš vztah nemají žádný vliv a myslím, že ani nic jiného, plně si důvěřujeme. Role zůstávají stejné, já jsem CEO a Tomáš COO. S přibývající komplexitou si postupně rozdělujeme agendu, já se víc zaměřuji na marketingu, brand, zákazníky, tým. Tomáš zas na výrobu, finance, dodavatele, technologie.
Investice nám pomůže se rychleji dostat na zahraniční trh, jinak je vše při starém.
Vznikly třeba nějaké situace, které vám byly v průběhu jednání nepříjemné?
Nepříjemného nebylo asi nic. Největší problém ale byl, když jsme sháněli investici, aniž bychom něco prodali. Jelikož se jedná o menstruaci a o řešení, které nikdo nezná, investoři si s tím nedokázali poradit. Což chápeme. Vše se změnilo, jakmile jsme prodali tisíce kusů a měli skvělou zpětnou vazbu.
Myslíte si, že jste byli při vyjednávání s investory dostatečně sebevědomí a připravení?
Do druhého kola jednání s investory jsme šli ve výborné pozici. Ve dvou lidech jsme dokázali prodat tisíce kusů, mít stálý měsíční obrat a generovat zisk, který jsme investovali do dalšího rozvoje. Byli jsme soběstační, a navíc s tvrdými čísly ukazující obrovský potenciál. Investice pro nás nebyla najednou nutnost, ale příležitost.

Když se nyní ohlédnete zpátky, co pro vás bylo největší výzvou?
Nejtěžší pro mě bylo rozjíždět vlastní firmu a u toho pracovat na plný úvazek. Byla jsem CMO ve startupu BudgetBakers, celý rok jsem takto dělala paralelně obě práce. Bylo to naše rozhodnutí, že Tomáš skončí ve své práci, bude se věnovat kalhotkám naplno a já zůstanu ještě chvíli zaměstnaná, abychom měli příjem. Všechny osobní peníze a tento příjem jsme totiž potřebovali investovat do vývoje absorpční vrstvy a do poměrně dlouhé přípravy, než jsme spustili prodeje. Takže peníze ubývaly, práce na kalhotkách bylo čím dál více, ale času bylo stále stejně málo. To byly docela náročné a stresující měsíce pro nás oba.
Co byste poradila ostatním ženám, které se mohou ocitnout ve stejné situace a budou v tom samy, nebudou mít ve firmě žádného partnera jako vy?
Umím si představit, jak je těžké být na začátku sama a mám obrovský respekt ke všem ženám a mužům, kteří to zvládli. Nerada dávám rady, protože strašně záleží na konkrétním případu. Nicméně je opravdu důležité být si vnitřně jistý svým záměrem a být odolný vůči radám ostatních, abyste nesešla z vlastní cesty. A to se okruhem vracíme k odpovědi na první otázku.
Foto: archiv Snuggs
Autorka: Eva Čejková Vašková

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account