Přestože si myslíte, že tvorbu textů zvládnete sami, určitě se dostáváte i do situací, kdy vám už mnoho lidí řeklo, že copywritera potřebujete. Vy ale nevidíte výhody, jaké jeho najmutí může pro vás mít.
Jestli spadáte do této kategorie, pak je velmi důležité, abyste pochopili skutečné výhody toho, když vaše texty svěříte do rukou profesionálního copywritera. A zde je několik důvodů, proč byste rozhodně měli!
Copywriter má odstup, který vy nemáte
Možná se vám to nebude líbit, ale každý nemůže být odborníkem na všechno. Ti nejlepší podnikatelé to vědí a soustřeďují svou energii tam, kde je to efektivní. To samé platí v oblasti tvorby textů. I když vám to může připadat snadné, věřte nám, není. Tak jako každý obor, i dobrý copywriting má svá pravidla i důležitý a tolik potřebný odstup. Mnozí podnikatelé totiž svůj produkt znají tak dobře, že úplně zapomenou prodávat, a pouze ho popisují a porovnávají s konkurencí.
Důležité jsou ale výhody, které zákazník koupí vašeho produktu získá – a to ne jen tak ledajaké, ale ty, které mu váš produkt skutečně prodají. Chtějí vědět, zda jim váš produkt nebo služba pomůže vyřešit jejich problém, který jim v noci nedá spát. Výhodou profesionálního copywritera je právě to, že není zapojen do vašich každodenních obchodních aktivit. Získáte tak nový pohled na váš produkt nebo službu, který vám pomůže lépe produkt odkomunikovat vašemu potenciálnímu zákazníkovi. V opačném případě totiž můžete mít i ten nejlepší produkt na světě, ale neprodáte ho, a také dle vás nejkvalitnější texty v zemi, které nikdo nebude číst.
Investice, která se mnohonásobně vrátí
Utrácení desítek tisíc korun za originální webový obsah nebude pro většinu společností vůbec nutné. Je pravda, že v začátcích budování kvalitního obsahu může kvalitní copywriter zvýšit vaše celkové náklady na propagaci, PR nebo na váš nový web, ale na oplátku získáte výstupy, které vám vydělají nejen to, co jste investovali, ale mnohonásobně víc.
Samozřejmě, to vše jen když si vyberete správně, a nebudete v této oblasti šetřit. Myslete na to, že copywriting je proces. Skvělí copywriteři se vše museli naučit v průběhu času, a tak si profesionální copywriter za své dlouholeté zkušenosti a dovednosti pravděpodobně vyžádá i profesionální honorář. Pokud to ale s posunem vašeho byznysu myslíte vážně, věřte, že toto je zaručeně jedna z investic, které nebudete litovat.
Jaké jsou další výhody profesionálního copywritera?
Najmout copywritera má i řadu dalších výhod. Copywriteři mohou pomoci zlepšit vaše SEO, t.j. optimalizaci pro vyhledávače. Vědí, jak použít klíčová slova, meta popisy a jiné prvky, které pomáhají zvýšit návštěvnost vaší stránky. Najetím copywritera můžete také ušetřit čas a zdroje vaší společnosti. Vaši zaměstnanci se mohou zaměřit na své hlavní úkoly a nechat tvorbu obsahu na odborníky. Kvalitní obsah pak může zvýšit důvěryhodnost vaší značky a posílit vaše postavení na trhu. Copywriteři totiž vědí, jak přizpůsobit obsah pro vaši cílovou skupinu a vaši značku, nebo jak použít jazyk, který osloví vaše zákazníky a odráží váš brand.
Kromě toho copywriteři mohou přinést nové nápady a perspektivu do tvorby obsahu vaší společnosti. Dokáží přidat kreativní náboj do vašich kampaní a přinést nový pohled na vaše produkty a služby. Díky tomu mohou pomoci optimalizovat vaši webovou stránku pro zvyšování konverzí.
Foto: se souhlasem Whitepress.cz
Zdroj: Whitepress.cz, Wikipedia Commons
dříve jsem dělala korektury novin, dceři jsem kontrolovala i diplomku, to je něco, co mě hodně baví, ale jen v českém jazyce 🙂
Něco to má do sebe, ale tohle téma jde mimo mě.
Souhlasím, že pro minimálně začátek podnikání se takový šikovný člověk může víc jak hodit.