Listopad je měsícem mnoha událostí, ať už se týkají zdraví, laskavosti nebo třeba kvality. Právě s ní je do jisté míry spjata i nejnovější iniciativa nesoucí název Měsíc férových cen. Ta si klade za cíl přiblížit široké veřejnosti, co všechno se ukrývá za cenami výrobků českých tvůrců a lokálních značek. Ruku na srdce, kolikrát jste si řekli, že se vám něco líbí, ale za tu cenu si to nekoupíte? Zkuste se na celou věc ale podívat z trochu jiného úhlu.

Iniciátorkami Měsíce férových cen jsou Hana Šormová a Barbora Pallová. Hanka podporuje české tvůrce dlouhodobě, stojí rovněž za projektem Darujeme české Vánoce. Tentokrát nejde pouze o apel, aby lidé nepodléhali slevovým akcím jako například Black Friday a namísto toho podpořili českého výrobce. Jedná se také o to, aby zákazníci pochopili, že za cenovkou jejich produktů je mnohem víc. Například používání kvalitních, přírodních materiálů i delší životnost výrobku. Produkty mohou zachovávat řemeslnou tradici, zohledňují ekologii a udržitelnost. „Spojili jsme se, abychom lidem vysvětlili, proč naše produkty nemohou být tak levné, jako sériově vyráběné zboží z dovozu. V dnešní době je namístě šetřit, ale nákupem od českých ručiček lidé podpoří tuzemskou ekonomiku. Zároveň tím vždy získají něco navíc – kvalitnější a trvanlivější výrobek, často originál,” říká Hana Šormová, která je spolumajitelkou lokálního hračkářství Takaro.

Foto: se souhlasem Hany Šormové

“F” mnohé prozradí

V průběhu listopadu se tak na e-shopech zapojených tvůrců můžete setkat se symbolem F doprovázeným soupisem hlavních položek, které vytváří hodnotu jejich produktu. Podrobnosti zveřejní v článku nebo na sociálních sítích. Lidé mají možnost tuto iniciativu sledovat pod hashtagem #mesicferovychcen. „Není to jen o cenách, chceme zároveň ukázat, co taková práce obnáší, nechat nahlédnout do zákulisí živobytí tvůrců, jejichž pracovní svět se výrazně liší od toho zaměstnaneckého,“ doplňuje Barbora Pallová, jež je autorkou značky Lesito.

Lidé dnes stále více šetří, proto jsou slevové akce velmi lákavé. Když si ale dáte na misku vah hodnotu a původ zboží, jakým způsobem takový místní tvůrce přistupuje ke své práci, a tedy celkovou přidanou hodnotu pro vás, jistě převáží ve prospěch české značky. Koneckonců i v USA již vznikl protipól k různým výprodejům a slevovým akcím, jimž malý podnikatel nemůže konkurovat. Tzv. Small business Saturday vyzývá k osobním nákupům v nejbližším okolí nebo on-line u malých obchodníků a letos poprvé bude přenesen i do České republiky.

Foto: se souhlasem grimbi.cz

Tvůrce můžete podpořit také jiným způsobem. Pokud máte ve svém okolí někoho, kdo tvoří krásné věci, natáčí podcasty, píše blog, zkrátka dělá něco, o čem by se lidé měli dozvědět, pomozte mu. V době sociálních sítí máte velkou moc, sdílejte a podporujte své přátel a známé – #sdilejsvojekamose.

Foto: se souhlasem Hany Šormové, Barbory Pallové a grimbi.cz

Tagy:
4 Komentářů
  1. MartinaSoučková 2 roky ago

    Je to určitě zajímavé, ale když to peněženka nedovolí těžko budou lidi kupovat věci na které prostě nemají i když cena je odpovídající

  2. KláraOdehnalová 2 roky ago

    Ráda podporuji české výrobce, například letos jsem koupila jako dárky k Vánocům české domácí marmelády a medy. Bohužel některé české výrobky jsou mnohonásobně dražší než zboží z dovozu, což si bohužel nemůžu dovoli.

  3. Ráda podpořím české výrobce, pokud cena výrobku bude v podobné výši, jako u zboží z dovozu. Nicméně platit několikanásobně víc, na to prostě nemám…

  4. EsterNováková 2 roky ago

    Domnívám se že řada lidí ani neví jak si má zjistit, jestli se jedná o český výrobek a nebo to prodává a vyrábí někdo v zahraničí. Tak třeba u https://www.agrotex.cz/katalog/cz/zbozi-2/obrubniky neviditelných obrubníků si na internetu dokážu velmi rychle zjistit kdo je majitelem společnosti a vím, že jedná férově i navenek.

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account