1368

Gynekologické obtíže jsou normální a přirozenou součástí života téměř každé ženy. To je hlavní poselství nové kampaně české značky intimní péče Gynella, která bojuje proti zbytečnému tabu.

Intimní problémy nejméně jednou postihnou 75 % žen a více než polovina z nich se s nimi potýká opakovaně. Ženám způsobují, kromě nepříjemných pocitů, omezení v běžném životě, při zábavě, sportování nebo ve skladbě jídelníčku. Přesto se o nich ve společnosti stále mluví málo.

Nová kampaň nazvaná Gynella, intimní tajemství všech žen, kterou vytvořilo studio Goodie Baddie v čele s režisérem Martinem Bartákem, usiluje o to, aby se ženy za gynekologické problémy přestaly stydět. „Cílem kampaně je mluvit o vaginálních obtížích jinak než jen jako o svědění a pálení. Proto jsme oslovili komunitu Ženy s.r.o., která už mnoho let propojuje reálné a mediálně neznámé ženy, aby nám téma pomohla polidštit a poukázat na to, co všechno si ženy kvůli nemoci musí odepřít. Abychom dodali ostatním ženám sebevědomí a ony věděly, že jde o normální věc, ne tabu,“ říká Petra Tymešová, marketingová ředitelka značky Gynella.

Foto: se souhlasem Gynella

Jejími hvězdami jsou reálné ženy. Na rozdíl od mnohých dalších se za svůj problém nestydí a snaží se inspirovat ostatní, aby se o problému nebály mluvit. „Se značkou Gynella spolupracujeme už řadu let, kdy naše testerky pravidelně zkouší produkty na intimní péči a následně sdílí své recenze. Často velice otevřeně a upřímně, a tak jsem ráda, že se nám podařilo do kampaně vybrat ženy, které jsou ochotné se podělit veřejně o své problémy. Ostatně o špatné pleti anebo problémech s postavou mluvíme pořád, a přitom i intimní partie jsou součástí našeho denního života,“ říká Eva Čejková, zakladatelka největšího komunitního ženského portálu Ženy s.r.o.

K nápadu do kampaně obsadit mediálně neznámé ženy přispěly i předchozí snahy otevřít téma na sociálních sítích. „Plánovali jsme najít ambasadorky v řadách influencerů, ale zjistili jsme, že pro většinu z nich je téma choulostivé a z různých důvodů o něm nechtějí se svými fanoušky mluvit. Věříme, že to není správně a že to můžeme změnit,“ doplňuje Tymešová.

K tabuizaci tématu podle autorů kampaně přispívá i přetrvávající mýtus, podle kterého si za vznik intimních obtíží mohou samy ženy. Například zanedbáváním hygieny anebo střídáním sexuálních partnerů. „Mezi hlavní spouštěče patří změna pH, nepoměr bakterií a kvasinek v poševním prostředí nebo zavlečení bakterie z kůže nebo konečníku. Obtíže mohou vyvolat i některá onemocnění,“ dodává MUDr. Kristýna Koutná.

Foto: se souhlasem Gynella

Tagy:

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account