Asi není toho, kdo by kdy nějaký ten vonný stromeček ve svém autě, případně doma na WC neměl. Maličkost, nad kterou vůbec nepřemýšlíme. Vyrábí se v mnoha vůních a variantách, často slouží jako drobný reklamní předmět.

Co však vedlo k jejímu vzniku? Údajně za to může jeden řidič dodávky s mlékem, kterému byl na obtíž zápach rozlitého mléka v autě a tak v roce 1952 oslovil muže jménem Julius Sämann, který pracoval v lékárně ve městě Watertown, v New Yorku.

A protože Julius Sämann prožil nějaký čas hluboko v kanadských borových lesích, napadlo ho použít aromatický olej na speciální materiál a brzy byl vyvinut koncept zavěšeného osvěžovače vzduchu. Julius Sämann také navrhl tvar tohoto výrobku a dal mu jméno: CAR–FRESHNER® (auto osvěžovač). A tak vznikla jedna americká legenda – kvůli rozlitému mléku.

V sedmdesátých letech se osvěžovače vzduchu rychle staly populárními po celém světě.

V osmdesátých letech byla představena vanilková vůně, žlutý stromeček, který se stal „nejprodávanější vůní“ a předčil tak i vůni Royal Pine. Společnost se rychle stala továrnou na vůně.

V současnosti se osvěžovače vzduchu „stromečky“ prodávají ve více než 60 různých vůních. Pro Evropu je většinou vyrábějí závody v Itálií, Švédsku či Švýcarsku.

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account