Auto Škoda – nejvýznamnější průmyslový
podnik v České republice
Jedna z mála evropských automobilek s rostoucími prodeji vozů má
v Čechách více než stoletou tradicí.
Továrnu založili dva nadšení průkopníci cyklistiky Laurin & Klement.
Od opravy a výroby velocipedů přešli na motocykly a jejich slavný vůz
Voiturette A znamenal v roce 1905 počátek automobilismu v Čechách.
Velký rozvoj nastal zejména v roce 1925 po spojení se strojírenským podnikem
Škoda Plzeň a po roce 1991, kdy se Škoda Auto stala čtvrtou
značkou koncernu Volkswagen.
Továrnu založili dva nadšení průkopníci cyklistiky Laurin & Klement.
Od opravy a výroby velocipedů přešli na motocykly a jejich slavný vůz
Voiturette A znamenal v roce 1905 počátek automobilismu v Čechách.
Velký rozvoj nastal zejména v roce 1925 po spojení se strojírenským podnikem
Škoda Plzeň a po roce 1991, kdy se Škoda Auto stala čtvrtou
značkou koncernu Volkswagen.
Voiturette A znamenal v roce 1905 počátek automobilismu v Čechách.
Velký rozvoj nastal zejména v roce 1925 po spojení se strojírenským podnikem
Škoda Plzeň a po roce 1991, kdy se Škoda Auto stala čtvrtou
značkou koncernu Volkswagen.
Škoda Plzeň a po roce 1991, kdy se Škoda Auto stala čtvrtou
značkou koncernu Volkswagen.
Dnešní podnik Škoda Auto, který v Mladé Boleslavi v roce 1895
založili Václav Laurin a Václav Klement,
patří k několika světovým automobilkám s více než stoletou tradicí.
První “Škodovka” vlastně nebylo auto.
Byl to bicykl postavený v roce 1895 mechanikem Václavem Laurinem
a knihkupcem Václavem Klementem.
Kromě křestního jména měli společné ještě další věci –
vynalézavého ducha a lásku k jízdním kolům.
Takže když na trhu nemohli najít to správné, rozhodli se postavit si ho sami.
A vlastenecky ho pojmenovali “Slavia”.
Hudlenka
patří k několika světovým automobilkám s více než stoletou tradicí.
První “Škodovka” vlastně nebylo auto.
Byl to bicykl postavený v roce 1895 mechanikem Václavem Laurinem
a knihkupcem Václavem Klementem.
Kromě křestního jména měli společné ještě další věci –
vynalézavého ducha a lásku k jízdním kolům.
Takže když na trhu nemohli najít to správné, rozhodli se postavit si ho sami.
A vlastenecky ho pojmenovali “Slavia”.
Hudlenka
Byl to bicykl postavený v roce 1895 mechanikem Václavem Laurinem
a knihkupcem Václavem Klementem.
Kromě křestního jména měli společné ještě další věci –
vynalézavého ducha a lásku k jízdním kolům.
Takže když na trhu nemohli najít to správné, rozhodli se postavit si ho sami.
A vlastenecky ho pojmenovali “Slavia”.
Hudlenka
Kromě křestního jména měli společné ještě další věci –
vynalézavého ducha a lásku k jízdním kolům.
Takže když na trhu nemohli najít to správné, rozhodli se postavit si ho sami.
A vlastenecky ho pojmenovali “Slavia”.
Hudlenka
Takže když na trhu nemohli najít to správné, rozhodli se postavit si ho sami.
A vlastenecky ho pojmenovali “Slavia”.
Hudlenka
Hudlenka
(zdroj: https://www.kudyznudy.cz/ceska-nej/prumysl/auto-skoda)