Boty Baťa – světové obuvnické impérium ze Zlína
Světové obuvnické impérium má původ v moravském městě Zlíně,
kde se počátkem 20. století pustila jedna ševcovská rodina
do šití plstěných papučí.
Zakladatel Tomáš Baťa se záhy stal průkopníkem v oblasti moderních
technologií a organizace výroby, ale i reklamy, marketingu a péči o zaměstnance.
Firmu Baťa založili 21. září 1894 v tehdejším československém
městě Zlíně tři sourozenci Antonín, Anna a Tomáš Baťovi,
kteří do ní vložili své nevelké dědictví.
Jejich závod, jeden z prvních „velkovýrobců“ obuvi na světě,
tvořila skupinka šiček a ševců, kteří šili boty nejen pro své sousedy,
ale i pro vzdálenější obchodníky.
O necelých 10 let později vyráběl Baťa 2 200 párů denně, a aby vyhověl poptávce,
využíval nápaditou představivost, šikovné ruce a moderní strojní zařízení.
Byly vyvinuty novátorské modely obuvi a nové způsoby jejich propagace,
citlivě reagující na chování zákazníka.
I přes hospodářský pokles za první světové války, nedostatek materiálu,
nedostatek pracovních sil a kartely se v roce 1917 prodej zvýšil
přibližně na dva milióny párů ročně.
Po 1. světové válce vymyslel Tomáš Baťa plán, jak se přizpůsobit
poválečným ekonomickým potížím, a snížil ceny obuvi o 50 %.
Dělníci souhlasili se snížením mezd o 40 % a Baťa jim na oplátku
dodával jídlo, oblečení a další nezbytnosti za poloviční cenu.
Tento odvážný krok se osvědčil a Baťovy obchody zaplavili zákazníci.
Ve 20. letech také do světa rozšířil psychologický obchodní trik
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
(zdroj: https://www.kudyznudy.cz/ceska-nej/prumysl/boty-bata)
do šití plstěných papučí.
Zakladatel Tomáš Baťa se záhy stal průkopníkem v oblasti moderních
technologií a organizace výroby, ale i reklamy, marketingu a péči o zaměstnance.
Firmu Baťa založili 21. září 1894 v tehdejším československém
městě Zlíně tři sourozenci Antonín, Anna a Tomáš Baťovi,
kteří do ní vložili své nevelké dědictví.
Jejich závod, jeden z prvních „velkovýrobců“ obuvi na světě,
tvořila skupinka šiček a ševců, kteří šili boty nejen pro své sousedy,
ale i pro vzdálenější obchodníky.
O necelých 10 let později vyráběl Baťa 2 200 párů denně, a aby vyhověl poptávce,
využíval nápaditou představivost, šikovné ruce a moderní strojní zařízení.
Byly vyvinuty novátorské modely obuvi a nové způsoby jejich propagace,
citlivě reagující na chování zákazníka.
I přes hospodářský pokles za první světové války, nedostatek materiálu,
nedostatek pracovních sil a kartely se v roce 1917 prodej zvýšil
přibližně na dva milióny párů ročně.
Po 1. světové válce vymyslel Tomáš Baťa plán, jak se přizpůsobit
poválečným ekonomickým potížím, a snížil ceny obuvi o 50 %.
Dělníci souhlasili se snížením mezd o 40 % a Baťa jim na oplátku
dodával jídlo, oblečení a další nezbytnosti za poloviční cenu.
Tento odvážný krok se osvědčil a Baťovy obchody zaplavili zákazníci.
Ve 20. letech také do světa rozšířil psychologický obchodní trik
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
(zdroj: https://www.kudyznudy.cz/ceska-nej/prumysl/boty-bata)
technologií a organizace výroby, ale i reklamy, marketingu a péči o zaměstnance.
Firmu Baťa založili 21. září 1894 v tehdejším československém
městě Zlíně tři sourozenci Antonín, Anna a Tomáš Baťovi,
kteří do ní vložili své nevelké dědictví.
Jejich závod, jeden z prvních „velkovýrobců“ obuvi na světě,
tvořila skupinka šiček a ševců, kteří šili boty nejen pro své sousedy,
ale i pro vzdálenější obchodníky.
O necelých 10 let později vyráběl Baťa 2 200 párů denně, a aby vyhověl poptávce,
využíval nápaditou představivost, šikovné ruce a moderní strojní zařízení.
Byly vyvinuty novátorské modely obuvi a nové způsoby jejich propagace,
citlivě reagující na chování zákazníka.
I přes hospodářský pokles za první světové války, nedostatek materiálu,
nedostatek pracovních sil a kartely se v roce 1917 prodej zvýšil
přibližně na dva milióny párů ročně.
Po 1. světové válce vymyslel Tomáš Baťa plán, jak se přizpůsobit
poválečným ekonomickým potížím, a snížil ceny obuvi o 50 %.
Dělníci souhlasili se snížením mezd o 40 % a Baťa jim na oplátku
dodával jídlo, oblečení a další nezbytnosti za poloviční cenu.
Tento odvážný krok se osvědčil a Baťovy obchody zaplavili zákazníci.
Ve 20. letech také do světa rozšířil psychologický obchodní trik
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
(zdroj: https://www.kudyznudy.cz/ceska-nej/prumysl/boty-bata)
Firmu Baťa založili 21. září 1894 v tehdejším československém
městě Zlíně tři sourozenci Antonín, Anna a Tomáš Baťovi,
kteří do ní vložili své nevelké dědictví.
Jejich závod, jeden z prvních „velkovýrobců“ obuvi na světě,
tvořila skupinka šiček a ševců, kteří šili boty nejen pro své sousedy,
ale i pro vzdálenější obchodníky.
kteří do ní vložili své nevelké dědictví.
Jejich závod, jeden z prvních „velkovýrobců“ obuvi na světě,
tvořila skupinka šiček a ševců, kteří šili boty nejen pro své sousedy,
ale i pro vzdálenější obchodníky.
tvořila skupinka šiček a ševců, kteří šili boty nejen pro své sousedy,
ale i pro vzdálenější obchodníky.
O necelých 10 let později vyráběl Baťa 2 200 párů denně, a aby vyhověl poptávce,
využíval nápaditou představivost, šikovné ruce a moderní strojní zařízení.
Byly vyvinuty novátorské modely obuvi a nové způsoby jejich propagace,
citlivě reagující na chování zákazníka.
I přes hospodářský pokles za první světové války, nedostatek materiálu,
nedostatek pracovních sil a kartely se v roce 1917 prodej zvýšil
přibližně na dva milióny párů ročně.
Po 1. světové válce vymyslel Tomáš Baťa plán, jak se přizpůsobit
poválečným ekonomickým potížím, a snížil ceny obuvi o 50 %.
Dělníci souhlasili se snížením mezd o 40 % a Baťa jim na oplátku
dodával jídlo, oblečení a další nezbytnosti za poloviční cenu.
Tento odvážný krok se osvědčil a Baťovy obchody zaplavili zákazníci.
Ve 20. letech také do světa rozšířil psychologický obchodní trik
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
citlivě reagující na chování zákazníka.
I přes hospodářský pokles za první světové války, nedostatek materiálu,
nedostatek pracovních sil a kartely se v roce 1917 prodej zvýšil
přibližně na dva milióny párů ročně.
Po 1. světové válce vymyslel Tomáš Baťa plán, jak se přizpůsobit
poválečným ekonomickým potížím, a snížil ceny obuvi o 50 %.
Dělníci souhlasili se snížením mezd o 40 % a Baťa jim na oplátku
dodával jídlo, oblečení a další nezbytnosti za poloviční cenu.
Tento odvážný krok se osvědčil a Baťovy obchody zaplavili zákazníci.
Ve 20. letech také do světa rozšířil psychologický obchodní trik
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
nedostatek pracovních sil a kartely se v roce 1917 prodej zvýšil
přibližně na dva milióny párů ročně.
Po 1. světové válce vymyslel Tomáš Baťa plán, jak se přizpůsobit
poválečným ekonomickým potížím, a snížil ceny obuvi o 50 %.
Dělníci souhlasili se snížením mezd o 40 % a Baťa jim na oplátku
dodával jídlo, oblečení a další nezbytnosti za poloviční cenu.
Tento odvážný krok se osvědčil a Baťovy obchody zaplavili zákazníci.
Ve 20. letech také do světa rozšířil psychologický obchodní trik
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
Po 1. světové válce vymyslel Tomáš Baťa plán, jak se přizpůsobit
poválečným ekonomickým potížím, a snížil ceny obuvi o 50 %.
Dělníci souhlasili se snížením mezd o 40 % a Baťa jim na oplátku
dodával jídlo, oblečení a další nezbytnosti za poloviční cenu.
Tento odvážný krok se osvědčil a Baťovy obchody zaplavili zákazníci.
Ve 20. letech také do světa rozšířil psychologický obchodní trik
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
Dělníci souhlasili se snížením mezd o 40 % a Baťa jim na oplátku
dodával jídlo, oblečení a další nezbytnosti za poloviční cenu.
Tento odvážný krok se osvědčil a Baťovy obchody zaplavili zákazníci.
Ve 20. letech také do světa rozšířil psychologický obchodní trik
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
Tento odvážný krok se osvědčil a Baťovy obchody zaplavili zákazníci.
Ve 20. letech také do světa rozšířil psychologický obchodní trik
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
– tzv. Baťovské ceny: 9,99.
Na počátku 2. světové války Baťa zaměstnával 42 000 lidí.
Hudlenka
Hudlenka
(zdroj: https://www.kudyznudy.cz/ceska-nej/prumysl/boty-bata)