To je oč tu běží!
Ano, o to opravdu jde. Význam LinkedIn při hledání práce roste neuvěřitelným tempem. Je už jen otázkou několika měsíců, kdy i u nás bude platit – nejsi na LinkedIn – tak neexistuješ….
Procento personalistů, kteří hledají kandidáty primárně na LinkedIn (nezveřejňují inzeráty na pracovních portálech a aktivně oslovují kandidáty podle profilů na LinkedIn, rapidně roste.
Většina personalistů si dnes vedle životopisů, při výběru prochází i profily kandidátů – na LinkedIn.
Profil na LinkedIn začíná být nejen podpůrným, ale už i rozhodujícím faktorem pro rozhodnutí o pozvání nebo nepozvání kandidáta na pohovor.
Takže odpověď je jasná: Buďte IN! Buďte na LinkedIn!!!
Jenže – jenom být tam nestačí. Důležité je mít na LinkedIn kvalitní profil, který vám bude sloužit. Který vás bude minimálně reprezentovat a ideálně prodávat!
95% českých a slovenských profilů na LinkedIn nedělá ani jedno.
Velkou část tvoří profily, kterým já říkám “telegrafické”.
To jsou profily, kde se o jejich majiteli dozvíte tak maximálně to, že od do pracoval na nějaké pozici a pro nějakou firmu. Vypovídací hodnota pro personalistu = 0. Hodnota pro budování kontaktů, pro obchod a kariéru = 0. Takový profil je úplně zbytečný. Jen zabírá zbytečně místo v kyberprostoru.
Na druhé straně spektra jsou profily “encyklopedické”.
Ty obsahují dlouhatánské bloky textu, ve kterých se těžko orientuje a které se nechtějí nikomu číst. Asi jejich autoři chtěli napsat román a spletli si místo… 🙂 Jak personalista ty kvanta textu uvidí, zmizí rychle pryč…
Třetí kategorií jsou profily takzvané “statistické”.Tady už je možné se něco dozvědět! Kromě toho, že se dozvíme kdy a kde dotyčný pracoval, je zde také několik odrážek, kde je uvedeno, jakou měl náplň práce. Říkáte si, že tenhle profil už má pro personalistu a další zainteresované nějakou vypovídací hodnotu? Zklamu vás. Ani ne.
Když personalista hledá třeba manažera obchodního týmu, tak se podívá na profily lidí, kteří mají v titulku tuhle nebo podobnou pozici uvedenou. Co myslíte, jak moc se bude lišit náplň práce, kterou v jejich profilech najde? Vůbec. Všichni totiž vedli tým (různě velký, pravda), byli zodpovědní za plnění cílů, vedli porady a koučovali obchodníky v terénu. Hm, koho si vybrat? Těžká otázka….
Takže jak má takový profil vlastně vypadat?
Kvalitní profil přitáhne pozornost personalistů jako magnet. A protože takových je jako šafránu, tak svítí mezi těmi ostatními jako halogen. Nedá se prostě přehlédnout…
Takový profil:
1. Je stručný a přehledný
2. Vypráví váš příběh – kdo jste, co znáte a co umíte. Co chcete dělat a proč
3. Prodává vás a vaši hodnotu. Kdo ho čte, ví okamžitě, jestli můžete být na dané pozici přínosem
4. Mluví o vašich výsledcích a úspěších
5. Zdobí ho kvalitní profesionální fotografie, na které se tváříte mile:-)
Říkáte, že to není snadné takový profil vytvořit? Ale je. Existuje návod, podle kterého si ho vytvoří každý. A k tomu navíc životopis (a motivační dopis) , který otevírá dveře na pohovory (přeci jen má životopis ještě dost zásadní slovo:-)). A když už se vám ta pozvání na pohovory pohrnou, tak bude jistě rozumné se na ně pořádně připravit a natrénovat si je. Prostě neponechat nic náhodě, ne? No chcete tu novou práci mít rychle?
A teď ten návod. Tak ten je tady. I s tím vším ostatním (životopis, motivační dopis, pohovor a ještě nějaké třešinky…). Ale jenom do neděle….
PŘEJÍT RYCHLE K NÁVODU>>>>>
Hezký den a těším se na vás na LinkedIn! Navažte se mnou spojení!
Jana Bártíková
Jste na LinkedIn? A je váš profil spíš telegrafický, encyklopedický anebo statistický? Napište mi o tom do komentářů!