Na dnešní den vychází 98. výročí od založení ČSA. v čele s dosavadním velitelem československého letectva majorem Karlem Huppnerem, který se stal prvním ředitelem ČSA. Jejich domovským letištěm bylo Letiště Praha-Kbely.
29. října 1923 se uskutečnil první dálkový let z Prahy do Bratislavy. Vzdálenost 320 kilometrů tehdy překonal šéfpilot Karel Brabenec s jedním cestujícím, kterým byl redaktor Lidových novin Václav König; letěli s upraveným vojenským strojem Aero A-14. A aby byl let vytížen, bylo na palubě ještě 760 gramů pošty. Let proběhl bez problémů a letadlo přistálo ve 14:55 hodin na letišti Vajnory v Bratislavě. V opačném směru do Prahy pak odletělo druhé letadlo – L-BARI pilotované pilotem Cinibulkou s cestujícím redaktorem Bežem.
Do konce roku 1923 ČSA přepravila celkem 29 cestujících, 10 kilogramů pošty a 110 kilogramů nákladu. Mezi odvážnými cestujícími byl například hudební skladatel Oskar Nedbal nebo malíř a spisovatel Adolf Hoffmeister. ČSA měly v době svých prvních letů šest pilotů, kteří byli zvláště vybráni a všichni měli hodnost štábního rotmistra.
V roce 1924 byla trasa spojení prodloužena až na Letiště Košice, kam cesta tou dobou trvala asi šest hodin. Během tohoto roku proběhlo celkem 649 letů, při nichž bylo přepraveno 426 osob a také 2148 kg letecké pošty.Lety zajišťovaly československé stroje Aero A-14 a Aero A-10, které začaly být v roce 1925 postupně nahrazovány britskými modernějšími typy De Havilland DH.50 a Farman F-60 Goliath. ČSA byly nástrojem národní prestiže, tudíž byly dotovány Ministerstvem veřejných prací. V letech 1923 a 1924 nedosahovaly tržby výše ani jednoho procenta finančních nákladů.