Psanému textu ve zprávách nebo na sociálních sítích mohou chybět emoce. V běžné komunikaci bývají vyjádřeny přes neverbální komunikaci – mimiku či gestika. V digitální sféře na tento účel skvěle poslouží emoji, které nenechávají prostor na nepochopení významu textu. Emoji umí pracovat s významem zprávy, jakož i s doplněním kontextu.
Jak uvádí CEO společnosti Snaps (poskytuje Messenger boty a emoji klávesnice), v dnešním digitálním světě si lidé denně pošlou 270 bilionů zpráv, které obsahují až 6 bilionů emoji. Pokud zhodnotíme emotikony po vizuální stránce, řadíme je typově k znakům v textu, které dokáží ve vnímání čtenáře zapůsobit právě na bezděčnou pozornost a pocity.
Možná se ptáte, z jakého důvodu připadá Světový den emoji na právě 17. července. Jedná se o pouhou náhodu, anebo je za tím něco více? 17. července 2002 Apple představil svůj první kalendář s názvem iCal. Vzhledem k tomuto významnému datu v jablečné historii se začaly později používat emoji kalendáře, na kterých bylo vyobrazeno právě datum 17. července. V roce 2014 byl poté poprvé oslaven Světový den emoji. Datum vyobrazené na emoji kalendáře si v roce 2016 změnil i Google, taktéž na 17. července.
Za vůbec prvním emoji stojí Shigetaka Kurita, který v roce 1999 vytvořil vůbec první emoji pro tehdejší telefony. Kurita je díky tomuto kroku považován za otce emoji. Ty vynalezl především kvůli tomu, že v té době byl každý e-mail limitován 250 slovy. Pomocí emoji se tak lidé mohli rychleji a hlavně úsporněji vyjádřit. Nejdříve byly emoji určeny pro japonský trh a Kurita dle jeho slovo ani ve snu nenapadlo, že by se z nich mohl za několik let stát světový trend.
V květnu roku 2019 bylo možno využít rovných 3019 různých emotikonů, na letošní rok je přislíbeno 217 novinek.
A jak to máte s těmito obrázky vy, milí čtenáři. Já sama bych si tedy vystačila asi s jednou desítkou, Občas použiji nějakého toho smajlíka či srdíčko a to mi pro život stačí.