Kdy jste byli naposledy v kině? A šlo o klasiku, nebo nějaké speciální? V posledních letech totiž nabývají na popularitě mezi českými diváky speciální kino formáty jako IMAX, 4DX nebo VIP. Tyto inovativní formáty nabízejí návštěvníkům mnohem víc než klasické promítání, poskytují opravdový zážitek, a to díky pokročilé technologii, vylepšeným efektům a komfortnímu prostředí.
Výzkum provedený společností Ipsos pro Cinema City ukázal, že i když existuje stále ještě velká část lidí, kteří tyto moderní formáty nevyužívají, jejich obliba se zvyšuje a postupně se stávají standardem pro mnohé milovníky filmů. Ačkoliv přibližně 6 z 10 respondentů nikdy nevyzkoušelo žádný ze speciálních formátů, výsledky ukazují rostoucí zájem o nové a lepší kino zážitky.
Podle výzkumu každý čtvrtý divák již někdy navštívil IMAX, což dokazuje, že kvalita obrazu a zvuku, kterou tento formát nabízí, přitahuje stále více lidí. Každý pátý vyzkoušel formát 4DX, který přináší filmový zážitek plný speciálních efektů – od pohyblivých sedadel až po vítr, mlhu a stříkající vodu. Tento formát přitahuje diváky, kteří hledají intenzivní zážitky a chtějí být součástí děje filmů jako nikdy předtím. Přestože VIP formát zatím vyzkoušela pouze desetina respondentů, tedy každý desátý návštěvník kina, zájem o tuto exkluzivní sekci, kde diváci mohou využívat pohodlná kožená křesla, užívat si neomezený přístup k občerstvení a nápojům, roste. V kombinaci s vysoce komfortním prostředím a příjemným servisem se VIP sekce stává ideální volbou pro ty, kdo hledají kino zážitek spojený s luxusem.
„I když jsou speciální formáty stále relativně novinkou, jejich popularita roste. Tento výzkum ukazuje, že diváci stále častěji hledají inovativní zážitky, které mohou nabídnout jen speciální formáty. IMAX, 4DX a VIP jsou pro mnohé diváky novou a vzrušující volbou, která posouvá hranice tradičního filmového zážitku,“ říká marketingová manažerka Lenka Al-Rihani. „V Cinema City jsme připraveni těmto trendům vyjít vstříc a nabídnout našim divákům ještě více inovativních možností, jak si užít film,“ dodává.
Zdroj: Cinema City (Sběr dat průzkumu realizovala pro Cinema City agentura Ipsos na vzorku 1 050 respondentů.)
Foto: se souhlasem Cinema City