Základní pravidla úspěšného dorozumívání

Úspěšná komunikace může být pouze tehdy, pokud je vás dobře slyšeno a hlavně rozuměno a v ideálním případě i pochopeno.

Můžete používat sebe lepší rétoriku, mít vybraný slovník, mluvit spisovně či nespisovně, být odborníkem v dané problematice atd. Pokud nepřizpůsobíte svojí komunikaci tomu druhému (ať už je to klient, kamarád či rodinný příslušník), nebudete pochopeni a obě strany skončí rozčarovány.

Co to konkrétně znamená?
Znamená to to, že byste měli být schopní, přizpůsobit svou komunikaci jakémukoliv posluchači.
Jakémukoliv je tu trošku nadneseno, zkrátka takovému, kdo je ochotný vás poslouchat. ke kterému chcete hovořit, něco mu předat a on vás poslouchá.

Neděste se, můžete používat (tak jako to dělají všichni), některé naučené slovní spojení, které vždy zaberou a kterým rozumí každý. A pak si nechat prostor pro improvizaci.
Doporučuji průběžně se ujišťovat, že druhá strana chápe a drží pozornost. Vtáhněte ho také do děje. Můžete se například zeptat, zda je vše jasné, zda všemu rozumí, zda by vám svými slovy mohl zopakovat, co jste řekli, abyste se v rámci oboustranné spokojenosti ujistili, že si rozumíte atd.

Tím si dost ulehčíte práci. Může se také stát, že po vašem delším monologu se druhá strana tváří, že je vše naprosto jasné a vy víte, že tomu tak není. Může mu/ nebo jí být zkrátka nepříjemné se zeptat, obzvlášť pokud váš produkt či služba pro ně není tak zajímavý. Za této situace si můžete být téměř jisti, že k další schůzce nedojde. (v osobním životě si můžete nahradit za dusnější atmosféru způsobenou nepochopením, naštváním toho druhého atd.).

A je velká škoda ztratit body jen proto, že sami nedokážete rozpoznat potřeby a průběžně si zjišťovat, zda jste na stejné vlně. Stačí jen víc naslouchat a průběžně klást zjišťující otázky. (O tom, jak klást otázky si můžete přečíst zde).
Pokud potřebujete s komunikací pomoci, obraťte se na :-).

Zdroj foto:Pixabay.com

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account