Sto let letos uběhlo od momentu, kdy si Max Braun otevřel obchod a dílnu se spotřebiči ve Frankfurtu nad Mohanem. Značka Braun nyní staví na tomto dědictví a limitovanou edicí oslavuje koncept dobrého designu, který je užitečný, funkční, jednoduchý a přetrvá navždy.
Počátky značky Braun lze vysledovat do roku 1921, kdy si Max Braun otevřel dílnu na opravu výrobních dopravních pásů a svými opravami jim prodlužoval životnost. Jeho synové Artur a Erwin ve spolupráci s Ulmskou školou designu navázali na tradici trvanlivosti, spojili ji s lidským náhledem na věc a v roce 1951 převzali společnost vytvářející design produktů zaměřený na uživatele. Na rozdíl od ozdobného designu, který byl typický v polovině minulého století, přinesli na trh produkty, které sloužily praktickým potřebám, zjednodušily každodenní život a mohly obstát ve zkoušce času. Myšlenku dobrého designu určeného svou formou a funkcí pro miliony lidí dále rozvíjel a zvěčnil v 70. letech šéf designu Braun Dieter Rams a tyto principy se dají považovat za aktuální dodnes.
U příležitosti oslav 100. výročí vytvořila značka Braun limitovanou edici svých ikonických produktů v oblasti péče o vzhled a osobní péče, domácích spotřebičů, hodinek a hodin či zvukových systémů. Kolekce ke 100. výročí byla navržena pro ty oblasti, na kterých v dnešním životě skutečně záleží. Produkty jsou vybaveny speciálními funkcemi, včetně stylového pouzdra, které umocní každodenní zážitky, především s ohledem na větší dobu trávenou v domácnosti. Všechny produkty z výroční kolekce mají pětiletou záruku (po registraci produktu na stránkách výrobce), která potvrzuje závazek značky Braun navrhovat a vyrábět produkty tak, aby opravdu vydržely.
Po událostech posledních měsíců uživatelé sází na kvalitu a účel produktů a řídí se heslem „méně je někdy více“. Proto ve svém stém roce Braun věří, že je správný čas zahájit veřejný dialog o dobrém designu i mimo komunitu odborníků, a to především inspirováním a zapojením další generace studentů a uživatelů. V průběhu roku 2021 sdruží Braun vůdčí osobnosti ze světa designu, módy a kultury, aby se podělily o své názory na to, co dobrý design v dnešní době znamená a jak může pozitivně ovlivnit budoucí životní styl, vzdělávání a svět. Zásadní okamžiky v životě značky Braun si můžete prohlédnout na https://www.braun.cz/cs-cz/design-culture/timeline, a to kdykoliv během tohoto výročního roku.
Profesor Oliver Grabes, vedoucí osoba designu Braun, uvádí: „V rámci stého roku naší společnosti máme jedinečnou příležitost zahájit dialog o našich základních principech, na kterých značka Braun vyrostla. Braun věří, že dobrý design je užitečný, jednoduchý a přetrvá věky. Veřejná diskuze může určit směr, kterým se vydáme a který nás bude inspirovat po dalších 100 let. Společně s leadery ve svých oborech, kteří určují podobu současné kultury a designu, jsme vytvořili velice zajímavý koncept limitované edice a k 100. výročí nabízíme možnost rozšířené záruky. Rok 2021 je bezpochyby jedinečnou příležitostí pro milovníky designu, zejména pro mladší generaci, která může své nápady prosadit při hledání dobrého designu pro lepší budoucnost. Braun je především značkou, která je zaměřena na uživatele, a proto chceme, aby se vyvíjela a uspěla mezi uživateli i v následujících letech.“
Kolekce k 100. výročí obsahuje: Braun Silk-épil 5, Braun Silk-épil 9, Braun Silk-épil 9 Flex, Braun IPL Silk Expert Pro 5, Braun MGK 7, Braun MGK 5, Braun Series 9, Braun Series 7, Braun Series 5, Braun Series 3, Braun BT 7 a vybrané modely od licenčních partnerů Braun. Kolekci k 100. výročí lze zakoupit ve vybraných prodejnách a e-shopech, např. na alza.cz.
100 let funkčního designu značky Braun
-
Bylinky – Majoránka
MarcelaKapounová||Bydlení a domácnost
O majoránce se říkalo, že umí přičarovat lásku. Zároveň se ale tato voňavá bylinka už od dob antiky uplatňovala...
-
Víte kolik stojíš Váš úklid? Tip jak uklízet levně a efektivně
PetraLehká||Bydlení a domácnost
Dnes si dáme hodinu matematiky s mým oblíbeným uklízecím prostředkem Univerzálem. Tento poklad se prodává v litrovém balení a...
-
Nedaří se u vás květinám v truhlíku?
JanaDolanská||Bydlení a domácnost
4 triky, po kterých pokvetou, jako šílené! Zase je po kytkách Truhlíkové květiny jsou dost možná vaše vášeň a...
-
Camilla de la Bédoyere – Chci to vědět – Jak zachránit Zemi
Jaroslava Korpášová||Bydlení a domácnost
Tato nová velkoformátová kniha se 32 stranami je určená převážně pro malé školáky. Stane se pro ně takovým malých...
-
Bylinky – Bazalka
MarcelaKapounová||Bydlení a domácnost
Bazalka pravá je aromatická rostlina z čeledi hluchavkovitých. Kvete od června do září. Je původem z Indie a z...
-
"Problémové" květiny aneb znáte příběh, který se skrývá za těmito dovezenými kráskami?
LucieHolbová||Bydlení a domácnost
Květiny a životní prostředí: Co skrývá krása vaší kytice? Výběr květiny v květinářství může být docela náročná věc. Nepřeberné...
-
Italská kuchyně: Rady a tipy šéfkuchaře
MilenaKohoutová||Bydlení a domácnost
Sergio Bellini, majitel a šéfkuchař brněnské restaurace Castellana Trattoria Kdo by nemiloval jižanskou rozmanitost chutí, vůní, barev i...
-
Podravka
NelaVávrová||Bydlení a domácnost, kulinářské tipy, testování, tipy
Podravka je chorvatská potravinářská společnost, která se specializuje na výrobu potravin, jako jsou polévky, omáčky, masové výrobky, konzervy a...