Jedním z technických unikátů ČR je dvojmost na dálnici D1 přes řeku Želivku mezi obcemi Píšť a Vojslavice, asi 15 kilometrů od Humpolce. Silnice ve spodním patře mostu spojuje obce z obou stran řeky Želivky a slouží dnes jen místní dopravě. Vrchním patrem vede dálnice D1 mezi Prahu a Brnem.
Málokdo ví, že na 74,5 km dálnice D1 směrem na Brno projíždí po dvou mostech nad sebou. Původní, 138 m dlouhý dálniční most přes údolí řeky Želivky u Píště, se začal stavět v roce 1939. Během války bylo v roce 1942 nařízeno stavbu zastavit, ale hned po válce byla v roce 1945 práce na mostě stejnou firmou obnovena.
Na konci roku 1950 byl most téměř dokončen. Zbývalo pouze vybetonovat poslední mostní pole u východní opěry. Komunistická vláda se však rozhodla dálnici nedostavět. Jediný, kdo most uprostřed divoké přírody občas využíval, tak byli turisté a lesníci. Když se v 60. letech začala dálnice po dlouhé době dokončovat, nastal u tohoto mostu velký problém. Na původní dálnici se k mostu počítalo s velice prudkým klesáním, což si dálnice D1 nemohla dovolit. Jediným řešením se stala výstavba nového přemostění, ovšem otázkou bylo, co s mostem starým. Ten by se kvůli novému mostu musel zbourat a jeho likvidace by také nebyla zrovna levná. A postavit nový most vedle starého nepřipadalo v úvahu, protože by musel být dvakrát tak delší a na úzkém ostrohu nezbývalo pro dva mosty místo.
Nakonec byl problém vyřešen originálním způsobem, který splňoval veškeré požadavky. Těsně vedle starých pilířů byly vystavěny čtyři nové, které trčely 12 metrů nad starý most. Nad opěrami původního mostu byly vybudovány nové opěry a nad tím vším byla zkonstruována mohutná ocelová mostovka. Starý most byl zachráněn a dokonce i využit pro zdejší silnici z Hořic do Vojslavic. Celé sílo bylo dokončeno roku 1976.
Silnice dnes vede jen po jedné polovině mostu, která byla určena pro směr dálnice do Brna. Navíc je silnice zastřešena neboť přímo nad starým mostem vede most nový, širší. Tím vlastně vzniklo jakési horní patro mostu a původní mostovka historického mostu zůstala v patře spodním.