Jedete-li z Čech do Brna, nejspíš Vaše trasa povede
přes Most Vysočina, který je na 144. kilometru dálnice D1,
a jenž překlenuje údolí řeky Oslavy ve Velkém Meziříčí.
Nevídané!
a jenž překlenuje údolí řeky Oslavy ve Velkém Meziříčí.
Nevídané!
Dálniční most je ojedinělý svými rozměry,
výškou nad terénem i způsobem provedení.
Nosnou konstrukci tvoří dva ocelové nosníky o celkové váze 6 tisíc tun.
Pilíře jsou betonové.
Výška mostovky je 77 metrů, délka přemostění činí 425 m.
Jsou to vlastně dva mosty vedle sebe – pro každý směr jeden.
Postaven byl v letech 1972- 78.
-
Název stavby: D1 modernizace – úsek 19, Exit 141 Velké Meziříčí západ – Exit 146 Velké Meziříčí východ
-
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Čerčanská 2023/12, 140 00 Praha 4
-
Zhotovitel stavby: Metrostav a.s., divize 4
-
Projektant: Viapont, s.r.o. + Pragoprojekt, a.s.
-
Nosná konstrukce (NK): Ocelový spojitý trám uzavřeného průřezu s horní ortotropní mostovkou
-
Délka NK: 426,1 m
-
Rozpětí mostu: 80 + 110 + 135 + 100 = 425 m
-
Šířka mostu: 29,5 m
Výška mostu: 77,5 m
Hudlenka
Nosnou konstrukci tvoří dva ocelové nosníky o celkové váze 6 tisíc tun.
Pilíře jsou betonové.
Výška mostovky je 77 metrů, délka přemostění činí 425 m.
Jsou to vlastně dva mosty vedle sebe – pro každý směr jeden.
Postaven byl v letech 1972- 78.
-
Název stavby: D1 modernizace – úsek 19, Exit 141 Velké Meziříčí západ – Exit 146 Velké Meziříčí východ
-
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Čerčanská 2023/12, 140 00 Praha 4
-
Zhotovitel stavby: Metrostav a.s., divize 4
-
Projektant: Viapont, s.r.o. + Pragoprojekt, a.s.
-
Nosná konstrukce (NK): Ocelový spojitý trám uzavřeného průřezu s horní ortotropní mostovkou
-
Délka NK: 426,1 m
-
Rozpětí mostu: 80 + 110 + 135 + 100 = 425 m
-
Šířka mostu: 29,5 m
Výška mostu: 77,5 m
Hudlenka
Výška mostovky je 77 metrů, délka přemostění činí 425 m.
Jsou to vlastně dva mosty vedle sebe – pro každý směr jeden.
Postaven byl v letech 1972- 78.
-
Název stavby: D1 modernizace – úsek 19, Exit 141 Velké Meziříčí západ – Exit 146 Velké Meziříčí východ
-
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Čerčanská 2023/12, 140 00 Praha 4
-
Zhotovitel stavby: Metrostav a.s., divize 4
-
Projektant: Viapont, s.r.o. + Pragoprojekt, a.s.
-
Nosná konstrukce (NK): Ocelový spojitý trám uzavřeného průřezu s horní ortotropní mostovkou
-
Délka NK: 426,1 m
-
Rozpětí mostu: 80 + 110 + 135 + 100 = 425 m
-
Šířka mostu: 29,5 m
Výška mostu: 77,5 m
Hudlenka
Postaven byl v letech 1972- 78.
-
Název stavby: D1 modernizace – úsek 19, Exit 141 Velké Meziříčí západ – Exit 146 Velké Meziříčí východ
-
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Čerčanská 2023/12, 140 00 Praha 4
-
Zhotovitel stavby: Metrostav a.s., divize 4
-
Projektant: Viapont, s.r.o. + Pragoprojekt, a.s.
-
Nosná konstrukce (NK): Ocelový spojitý trám uzavřeného průřezu s horní ortotropní mostovkou
-
Délka NK: 426,1 m
-
Rozpětí mostu: 80 + 110 + 135 + 100 = 425 m
-
Šířka mostu: 29,5 m
Výška mostu: 77,5 m
Hudlenka
- Název stavby: D1 modernizace – úsek 19, Exit 141 Velké Meziříčí západ – Exit 146 Velké Meziříčí východ
- Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Čerčanská 2023/12, 140 00 Praha 4
- Zhotovitel stavby: Metrostav a.s., divize 4
- Projektant: Viapont, s.r.o. + Pragoprojekt, a.s.
- Nosná konstrukce (NK): Ocelový spojitý trám uzavřeného průřezu s horní ortotropní mostovkou
- Délka NK: 426,1 m
- Rozpětí mostu: 80 + 110 + 135 + 100 = 425 m
-
Šířka mostu: 29,5 m
Výška mostu: 77,5 m
Hudlenka