V roce 1881 byla postavena železnice z Chodova přes Novou Roli do Nejdku. V roce 1897 započala stavba tratě z Karlových Varů do Potůčků a Johanngeorgenstadtu v Německu a dokončena byla v roce 1899, tedy po 2 letech.
Vybudování železniční tratě mělo pro Nejdecko a západní Krušnohoří zásadní a dalekosáhlý význam nejen z hlediska hospodářského, ale také přispělo ke zvýšení mobility a rozvoji turistického ruchu.

 
Krušnohorský semmering je horská část druhé nejvýše položené železniční trati v České republice, která vede z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu. Na úseku z Nejdku do Perninku překonává vlak na patnácti kilometrech výškový rozdíl 365 m. Je tomu tak pomocí tří tunelů a novohamerské smyčky.

Zde se motorový vlak otáčí do protisměru obloukem o poloměru 180 metrů a dostane se tak až do nadmořské výšky 915 metrů, což je druhý nejvyšší bod dosažený na železnici v Česku. Tento bod se nachází mezi zastávkami Pernink a Oldřichov u Nejdku, stanice Pernink je druhá nejvýše položená železniční stanice v Čechách. Trať byla dokončena v roce 1899, vede krajinou Krušných hor a nabízí daleké výhledy do údolí říčky Rolavy.

Na trati (v obci Pernink) se nachází technická zajímavost – impozantní klenutý kamenný viadukt, který v nejvyšším bodě dosahuje výšky 20 m. Původně měla být trať součástí Dráhy císaře Františka Josefa z Vídně do Plzně a odtud pak do Saska.

 
Určitě si vzpomenete na loňskou srážku vlaků. Nehoda se stala právě na této trati. Stala se loni 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce a sedm záchranáři ošetřili na místě.
Krušnohorský semmering
Krušnohorský Semmering – Křížem krážem republikou
0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account