V roce 1881 byla postavena železnice z Chodova přes Novou Roli do Nejdku. V roce 1897 započala stavba tratě z Karlových Varů do Potůčků a Johanngeorgenstadtu v Německu a dokončena byla v roce 1899, tedy po 2 letech.
Vybudování železniční tratě mělo pro Nejdecko a západní Krušnohoří zásadní a dalekosáhlý význam nejen z hlediska hospodářského, ale také přispělo ke zvýšení mobility a rozvoji turistického ruchu.
Zde se motorový vlak otáčí do protisměru obloukem o poloměru 180 metrů a dostane se tak až do nadmořské výšky 915 metrů, což je druhý nejvyšší bod dosažený na železnici v Česku. Tento bod se nachází mezi zastávkami Pernink a Oldřichov u Nejdku, stanice Pernink je druhá nejvýše položená železniční stanice v Čechách. Trať byla dokončena v roce 1899, vede krajinou Krušných hor a nabízí daleké výhledy do údolí říčky Rolavy.
Na trati (v obci Pernink) se nachází technická zajímavost – impozantní klenutý kamenný viadukt, který v nejvyšším bodě dosahuje výšky 20 m. Původně měla být trať součástí Dráhy císaře Františka Josefa z Vídně do Plzně a odtud pak do Saska.