Hnací motor má jméno vytrvalost
Odmalička vodíte dítě na nejrůznější kroužky, dáváte mu k obědu jen tu nejzdravější zeleninu a ve skrytu duše si možná malujete, že díky vaší péči z něj bude advokát, neurochirurg nebo fyzik, který objeví nové zákonitosti pohybu těles…
Učíte se společně anglicky, držet propisku, kreslit, plavat, od dvou let chodíte na jógu. To vše je jistě chvályhodné, mějte na paměti ale jedno.
Děti vyrůstají v úspěšné dospělé tehdy, pokud umí být vytrvalé.
Hnací motor má jméno vytrvalost
Jako máma pro své dítě chcete to nejlepší. Obětujete mu dny i noci, povzbuzujete ho ve všech aktivitách, které ho napadnou. V sedmi letech mu poprvé necháte změřit IQ a podle výsledku testů začnete usuzovat, jestli na tu medicínu má, či nikoliv. Brzděte. Zaprvé je na testy IQ ještě poměrně brzo a navíc, číslo, které se na konci zkušebního testu dozvíte, o životním úspěchu vašeho potomka nic nevypovídá.
Jediným hnacím motorem na cestě k úspěchu je pro děti vytrvalost. Proto mohou vyniknout děti ze sociálně slabších rodin a proto mají problémy v životě jedináčci, kteří vždy dostanou, na co si ukážou.
Kognitivní dovednosti, které jsou měřeny v testech inteligence, jsou totiž špatným markerem pro rozhodování, jestli dítě bude v dalším životě úspěšné, nebo ne. Kognitivní rozvoj dětí byl trendem na přelomu tisíciletí, dnes se od něj již ustupuje.
Pokud chcete, aby vaše dítě bylo úspěšné ve škole i v životě, naučte ho lásce k vědění, vytrvalosti a touze objevovat a poznávat nepoznané.
Odborníci se shodují na tom, že právě výše popsané charakterové vlastnosti mohou za to, jak se k životu vaše dítě postaví. Základním předpokladem pro životní úspěch je šťastné a vyrovnané dětství, silná vazba a láska k matce, která musí být opětována. Jednoduše by se dalo říci, že dítě se pro úspěchy musí „vymazlit“.
Pedagogové navíc uvádějí, že děti je občas těžké motivovat k nějaké činnosti. Vysvětlit jim, že je opravdu nezbytné, aby si připravily referát, namalovaly obrázek… A i když motivaci u dětí najdou, osloví, dětem pak chybí vůle. To v praxi znamená, že dítě by si i úkol dělalo, jenže nemá vůli otevřít knihu, vzít do ruky sešit. Raději si hraje dál hru na tabletu, protože je to pohodlnější činnost, než bádat nad domácím úkolem. Vy, jako rodič, proto musíte naučit dítě s vůlí pracovat, koučovat její pozitivní stránky, propojit vůli s motivací – a pak se dostaví výsledky.
Je to jednoduché: Pokud zabřednete do proklamací stereotypů ve smyslu, že holčičkám matematika jde hůř, než klukům a ti zase neumí hezky psát, vaše dítě ztratí motivaci i vůli novému se učit a snažit se vyniknout. Protože bude mít pocit, z vašich tezí, že to stejně není možné, tak proč by se snažilo… Važte proto slova, až budete mluvit o škole. Stačí jedna nevhodná věta a zaděláváte na problém dítěti po celou dobu školní docházky.
Do školy natěšené a pozitivně naladěné
Sečteno, podtrženo: Za pár dní začíná nový školní rok a do prvních tříd budou nastupovat poměrně silné ročníky dětí. Aby vaše dítě vyniklo, mělo by do školy nastupovat natěšené, pozitivně naladěné, odhodlané dozvědět se nové. Také by mělo být svědomité a plnit úkoly podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Co na tom, že to nebude zrovna podle vašich představ, o ty ale zas tolik nejde, že. Pochvalte proto vždy prvňáka i za nepovedený obrázek, za cokoliv, čím dá najevo snahu a píli. A učte děti přemýšlet nad tím, jaké překážky ve škole překonávají, proč to dělají a jaký bude mít jejich snaha výsledek. Pokud si tenhle náhled na problematiku osvojí, je jasné, že budete mít doma úspěšného studenta třetího tisíciletí, který nebude otrocky memorovat, bude nad zadanými úkoly přemýšlet a sám a dobrovolně se bude rozvíjet i nad rámec školních osnov.
Zdroj: www.ceskamama.cz
Zdroj foto:Pixabay.com