Naše nákupní rozhodování stále více ovlivňují recenze, avšak právě kolem nich stále koluje řada mýtů a polopravd. Anna Sýkorová z oddělení péče o e-shopy nákupního rádce Heureka vysvětluje, jak to s recenzemi ve skutečnosti je.
Mýtus 1: Obchodníci si píší recenze sami
Fakt: „U nezávislých platforem, jako je třeba Heureka, to opravdu není tak snadné,“ vysvětluje Anna Sýkorová z nákupního rádce Heureka. „Ověřování nákupů a tisíce reálných zákazníků dělají z umělého vylepšování recenzí prakticky marnou snahu. I kdyby se obchodník pokusil hodnocení upravit, dopad na celkový výsledek by byl zanedbatelný.“
Mýtus 2: Většina recenzí je falešná
Fakt: „Falešné recenze existují, ale na zavedených platformách rozhodně netvoří většinu,“ říká Sýkorová. „Investujeme hodně energie i peněz do jejich odhalování a mazání. A pokud je recenze navázaná na ověřený nákup, její důvěryhodnost roste ještě víc.“
Mýtus 3: Pouze nespokojení zákazníci píší recenze
Fakt: „To už dávno neplatí,“ dodává. „Spousta lidí se ráda podělí i o pozitivní zkušenost, obzvlášť když je k tomu e-shop vyzve e-mailem po uskutečnění nákupu. Díky tomu vzniká vyváženější obraz. A i negativní recenze mají svou hodnotu – často ukážou, co by šlo zlepšit.“
Mýtus 4: Dokonalé hodnocení (5 hvězdiček) je vždy nejlepší
Fakt: „Profil plný jenom pětihvězdičkových hodnocení paradoxně může působit podezřele,“ vysvětluje. „Autentičtější a důvěryhodnější bývá lehce nižší průměr, kde se objeví i pár konstruktivních připomínek,“ uzavírá Sýkorová.
Zdroj: Heureka
Foto: iStock.com








