Vybudovat v dnešní přesycené a zároveň nesnadné době značku oblečení či spodního prádla není vůbec snadné. Své o tom ví Klára Součková, jejíž firma byla teprve v plenkách, když přišla pandemie. Sama ale říká, že jste-li vytrvalí, poctivě pracujete a věříte sobě a svému projektu, pak jde všechno.
Historie značky Caira se začala psát v roce 2017, kdy přišel prvotní nápad. Od této myšlenky však byla před zakladatelkou ještě dlouhá cesta a samotná značka se zrodila až v prosinci 2019. Kromě skvělého nápadu a odhodlání je ale důležité mít kolem sebe i ty správné lidi. „Bohužel, já neměla nikdy moc štěstí na lidi, ale o to větší motivace pro mě vždy byla to dotáhnout do konce,″ říká Klára.
Původně měla značka nést úplně jiné jméno, ale jelikož podobně znějící název již vlastnila jiná firma, vytvořily zakladatelky složením písmen ze svých jmen Cairu. „Nakonec tedy vlastně vše skončilo tak, jak má,″ usmívá se.
Krůček po krůčku k módní značce
I když se nejen módní svět převrátil za poslední rok vzhůru nohama, stále platí, že není úplně snadné se v této branži prosadit. O úspěchu či neúspěchu rozhodují často drobnosti, přístup a samozřejmě též štěstí. „Máte naprostou pravdu, v dnešní době má každý druhý svou značku. V době, kdy jsem s tím začínala, to tak ale nebylo. Jsem však člověk, který má rád výzvy a nechci, aby značka byla vnímána jako pouhá značka spodního prádla. Chci, aby pro mé zákaznice znamenala něco víc. Mám spoustu nápadů, ale musím jít krůček po krůčku, protože nechci nic uspěchat. Všechno má svůj čas a já vím, že když budu poctivě pracovat a naslouchat svým zákaznicím, tak společnými silami vybudujeme něco, na co budu pyšná. Vše je to o vytrvalosti a musíte věřit v sebe sama,″ vypráví Klára, kterou to do oblasti módy táhlo od dětství. A byla v ní i touha podnikat. „Miluju módu a to, jak díky ní dokážete vyjádřit sami sebe. Je to taková psychologie, oblečení o vás někdy hodně napoví, ale zároveň to může být velký klam. Jsem ráda, že díky Caiře můžu částečně patřit do tohoto světa,″ dodává.
Začátky podnikání v pandemické době
Poslední rok byl kvůli koronaviru opravdu těžký, především pak pro podnikatele. Taktéž značka Caira to neměla vůbec snadné. Přišla na trh pouhé dva měsíce před začátkem pandemie a i když je Klára, jak sama říká, životní optimista, i jí postihlo menší vyhoření. Zároveň, jak už to v životě bývá, se na ní valily i další věci, takže musela řešit zdravotní problémy v rodině, školu a vše se nabalovala. „Já pořád věřila a Cairy se nechci nikdy vzdát. Bohužel jsem se ani nemohla spolehnout na podporu mé kolegyně. Já Cairu beru jako své dítě a dýchala bych pro ni, ale u ní to tak nebylo. Každý holt máme jiné priority a já to plně respektuji. Takže díky Caiře mám v životě stále nějakou motivaci a chci se posouvat dál,″ říká Klára odhodlaně.
Jak již bylo naznačeno, Klára založila svou značku ještě s kolegyní Karolínou. Poznaly se díky braletkám a asi i proto, že si byly věkově blízké, staly se z nich i kamarádky.Podnikání ve dvou má svá pro i proti a v případě Cairy bohužel převážila ta proti a cesty Kláry a Karolíny se rozešly. „Každá jsme měla jinou představu, ale jsem ráda, že jsem s ní mohla spolupracovat, je to skvělá a talentovaná designérka. Ale nechci nikoho odrazovat od podnikání s přáteli. Jako všechno je to individuální a o povahách. Ale musíte brát v potaz i možnost, že to nevyjde a přijdete o dobrého přítele.″
V jednoduchosti je krása
Prádlo značky Caira se vyznačuje jednoduchostí a nadčasovostí. Určeno je pro všechny typy žen a zákaznice se mohou těšit na postupné rozšíření sortimentu. „Prozatím nabízíme jen spodní prádlo, ale chystáme se i na další věci. Chceme šít rovněž pro těhotné ženy. Zatím braletky jen testujeme, ale je to na dobré cestě.  Plánujeme pyžamka, noční košilky, výrobky z bambusu a další věci. Nejen spodní prádlo, ale i teplákové soupravy šijeme také na zakázku. Mám šikovnou švadlenku, která ušije úplně cokoliv. Beru ji jako svůj tým. Dříve jsem měla šicí dílnu, společníky, ale teď už vím, že si vše musím vybudovat sama,″ představuje Klára práci své značky.
Majitelka značky Caira se řídí heslem, že v jednoduchosti je krása. Módní trendy se tedy v jejích kolekcích příliš neodráží a zaměřuje se především na basic kousky, nadčasové věci, které se budou nosit ještě dalších pár desítek let.  „Řídím se tím, co mám já osobně ráda a snažím se naslouchat svým zákaznicím a lidem z mého okolí. Alfa a omega všeho je, aby naše kousky byly z kvalitních materiálů a precizně ušité.″

V budoucnu se mají všichni na co těšit, dokonce i muži. Budou si sice muset ještě chvíli počkat, ale i oni se dočkají své kolekce. Momentálně hrají u Cairy hlavní roli ženy, u kterých bodují braletky. Úplně jednoduché trojúhelníkové košíčky z černé krajky jsou oblíbené a ani zákaznice, které potřebují větší velikost, se nemusí obávat, že by na ně bylo zapomenuto.
Dnes populárním tématem udržitelnosti se zabývají i v Caiře. „I my se snažíme využívat všechny zbytky, které zbudou z krajky nebo z hedvábí. Samozřejmě chystáme i něco velice praktického a udržitelného. Snažíme se vymýšlet věci, které jsou více multifunkční a využijete  je v každodenním životě,″ přibližuje Klára produkci své značky.
Expanze i vlastní obchod
Do budoucna má Klára se svou značkou hodně plánů, počínaje spoluprací a dodávkami do obchodů až po obchůdek vlastní. „Mít vlastní obchůdek, to je náš cíl a můj malý velký sen. Chci dát našim zákaznicím ten nejlepší servis, jaký si zaslouží. Místo, kam přijdou a budou se tam cítit jako doma. Víte, co mi v Čechách chybí? Milí a příjemní lidé. Vždyť jeden úsměv může o tolik zlepšit váš den,″  zamýšlí se Klára. Nyní se kromě České republiky pomalu rozšiřuje působnost značky Caira i na Slovensko. V plánu jsou i další země, to je ale prozatím hudba budoucnosti.
Padnoucí prádlo je základ
Říká se, že dobře padnoucí spodní prádlo je základ a jistým způsobem ovlivňuje i to, jak se cítíme. Jak tedy především podprsenku správně vybrat? „Důležité je znát své parametry přes prsa a pod hrudníkem. Každá žena je individuální a každé z nás je něco víc příjemného. Žena by se měla v prádle cítit pohodlně, sexy a sama sebou. A stejně tak to vnímám já,″ upřesňuje Klára. „Dám vám příklad, když mě čeká nějaká důležitá schůzka, tak si musím vybrat nejprve spodní prádlo, ve kterém se cítím sexy a pohodlně. Dodá mi to na sebevědomí a cítím se jistější. Asi je to jenom o naší hlavě, ale díky dobře sedícímu prádlu bych mohla dobýt svět,″ směje se.
Volno musí počkat
Zdá se vám, že už samotné budování a vedení vlastní firmy je práce na plný úvazek? Máte pravdu, ale někdy je zkrátka potřeba dělat i víc. Kromě Cairy má Klára ještě zaměstnání, kdy na full-time pracuje v developerské firmě a s kamarádkou tvoří moderátorské duo, takže čas od času si odskočí zamoderovat. „Bohužel moc volného času nemám, ale jsem vděčná, že mám stále hodně práce. Když se chce, tak se dá zvládnout všechno. A pokud už nějaký volný čas mám, tak se snažím sportovat, vařit, péct, fotit a vzdělávat. Nyní jsem se přihlásila na marketingový kurz. Ale aby to zase nevypadalo až moc dokonale, tak jsou samozřejmě i dny, kdy jen lenoším,″ uzavírá Klára své vyprávění.
 
Foto: archiv Kláry Součkové a značky Caira

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account