První čtvrtletí je ideální čas pro založení nového e-shopu nebo up-grade toho stávajícího. Během roku se stačí etablovat a připravit se na tu hlavní nákupní sezonu. Přinášíme rady, co všechno by měl internetový obchod umět a na co si dát pozor.
– E-shop by měl v prvé řadě mít intuitivní a snadno ovladatelnou administraci, tak aby jej provozovatel mohl spravovat bez znalostí programování a nebyl odkázaný na technickou podporu. Ideálně by měl mít všechny potřebné funkce, jako například skladové hospodářství nebo možnost vytvářet a evidovat nutné doklady, protože nákup dalších programů a jejich propojení s e-shopem se může prodražit. Dále by internetový obchod měl umět vytvářet uživatelské účty s odlišnými právy. Skladník potřebuje jiné informace než účetní.
– Co se bezpečnosti týče, doporučuje se mít hosting zabezpečený poskytovatelem e-shopu. Data jsou ochráněna a v případě pronájmu to umožní rychlé vylepšení systému. Je také dobré zabezpečit internetový obchod SSL certifikátem.
– Stále rostoucí trend on-line nakupování přes mobilní zařízení vyžaduje responzivní design. Dále by měl internetový obchod mít připravené produktové xml feedy pro jednotlivé porovnávače. Důležité je propojení s dopravci a výdejními místy a export pro jednotlivé dopravce. To usnadní vyřizování objednávek a jejich odesílání. Mezi základní funkce, které ulehčují práci, patří možnost vytvářet a upravovat automatické maily, jež jsou odesílány zákazníkům jako reakce na jejich objednávky.
– „Často opomíjené jsou statistiky. Pro provozování úspěšného e-shopu jsou ale zásadní. Je nutné sledovat návštěvnost a chování zákazníků. Vědět, která klíčová slova nakupující přivedla do e-shopu apod. Jen díky podrobným statistikám a jejich pravidelnému vyhodnocování může e-shopař efektivně spravovat a optimalizovat svůj obchod,“ zdůrazňuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
– Mezi další nezbytnosti patří také vyladěné technické SEO (Search Engine Optimization). E-shop by měl mít hezkou strukturu URL, správnou strukturu html tagů. Současně by se měl rychle načítat a mít nástroje, které pomáhají vkládat klíčová slova na správná místa. Korektní nastavení obchod posouvá ve výsledcích vyhledávání nahoru a zvyšuje šanci, že někdo na produkt klikne. Výhodou je možnost vytvářet parametrické kategorie.
– Dobrý e-shop by měl mít propojení na Seznam (Sklik a Zboží.cz) a na služby Google (Google Nákupy, Google Analytics, Google AdWords, Google Search Console, Google Tag Manager).
– „Pro marketing on-line obchodu je také důležité mít něco navíc. Tím může být i sekce s články, radami a tipy. Je ideální, pokud e-shop umožňuje definovat v rámci článku krátký popisek, který se zobrazí ve vyhledávačích,“ komentuje Miroslav Uďan.
 

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account