První čtvrtletí je ideální čas pro založení nového e-shopu nebo up-grade toho stávajícího. Během roku se stačí etablovat a připravit se na tu hlavní nákupní sezonu. Přinášíme rady, co všechno by měl internetový obchod umět a na co si dát pozor.
– E-shop by měl v prvé řadě mít intuitivní a snadno ovladatelnou administraci, tak aby jej provozovatel mohl spravovat bez znalostí programování a nebyl odkázaný na technickou podporu. Ideálně by měl mít všechny potřebné funkce, jako například skladové hospodářství nebo možnost vytvářet a evidovat nutné doklady, protože nákup dalších programů a jejich propojení s e-shopem se může prodražit. Dále by internetový obchod měl umět vytvářet uživatelské účty s odlišnými právy. Skladník potřebuje jiné informace než účetní.
– Co se bezpečnosti týče, doporučuje se mít hosting zabezpečený poskytovatelem e-shopu. Data jsou ochráněna a v případě pronájmu to umožní rychlé vylepšení systému. Je také dobré zabezpečit internetový obchod SSL certifikátem.
– Stále rostoucí trend on-line nakupování přes mobilní zařízení vyžaduje responzivní design. Dále by měl internetový obchod mít připravené produktové xml feedy pro jednotlivé porovnávače. Důležité je propojení s dopravci a výdejními místy a export pro jednotlivé dopravce. To usnadní vyřizování objednávek a jejich odesílání. Mezi základní funkce, které ulehčují práci, patří možnost vytvářet a upravovat automatické maily, jež jsou odesílány zákazníkům jako reakce na jejich objednávky.
– „Často opomíjené jsou statistiky. Pro provozování úspěšného e-shopu jsou ale zásadní. Je nutné sledovat návštěvnost a chování zákazníků. Vědět, která klíčová slova nakupující přivedla do e-shopu apod. Jen díky podrobným statistikám a jejich pravidelnému vyhodnocování může e-shopař efektivně spravovat a optimalizovat svůj obchod,“ zdůrazňuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
– Mezi další nezbytnosti patří také vyladěné technické SEO (Search Engine Optimization). E-shop by měl mít hezkou strukturu URL, správnou strukturu html tagů. Současně by se měl rychle načítat a mít nástroje, které pomáhají vkládat klíčová slova na správná místa. Korektní nastavení obchod posouvá ve výsledcích vyhledávání nahoru a zvyšuje šanci, že někdo na produkt klikne. Výhodou je možnost vytvářet parametrické kategorie.
– Dobrý e-shop by měl mít propojení na Seznam (Sklik a Zboží.cz) a na služby Google (Google Nákupy, Google Analytics, Google AdWords, Google Search Console, Google Tag Manager).
– „Pro marketing on-line obchodu je také důležité mít něco navíc. Tím může být i sekce s články, radami a tipy. Je ideální, pokud e-shop umožňuje definovat v rámci článku krátký popisek, který se zobrazí ve vyhledávačích,“ komentuje Miroslav Uďan.
Ideální čas pro založení e-shopu je teď! Přinášíme 7 rad, jak na to
-
Důvěra: Jak dát člověku druhou šanci?
VeronikaFojtíková||Ženy s.r.o. v médiích
Velmi těžce se získává a neuvěřitelně snadno se ztrácí. Kdyby byla položena otázka, kolika lidem opravdu upřímně věříš, jaká...
-
Nejkrásnější dárek: Radost v dětských očích a splněné sny
Petra Kubal||Ženy s.r.o. v médiích
Většina našich vánočních seznamů se kupí položkami dárků kosmetiky, knih, elektroniky… Rychle se rozbalí, potěší, radost způsobí, ale časem...
-
Ovoce a zelenina ve formě pyré, skvělá volba zdravé svačiny na cesty i do práce
IvanaSýkorová||Ženy s.r.o. v médiích
Ovocné a zeleninové pyré: Praktická svačina s vysokým obsahem vlákniny pro každou příležitost Jakou zdravou svačinu si vzít na výlet,...
-
Život s nemocným dítětem ne včera a ne zítra. Pouze DNES
VeronikaFojtíková||Ženy s.r.o. v médiích
Příběh rodiny, která čelí duchennové svalové dystrofii Mám ráda lidi, kteří vidí spíš bíle než černě. Ty, kteří ráno...
-
Jak se dokopat ke cvičení? Ohákněte se na to!
VeronikaŠubrtová||Ženy s.r.o. v médiích
Jasně, je to tady. Ráno, měla byste jít běhat, cvičit do fitka. Jenže ono se vám nechce. Co s tím?...
-
Láska světem vládne! Jak to s ní mají pražské ženy?
KristýnaMalina||Ženy s.r.o. v médiích
Náš průzkum o lásce zaujal i Pražský deník, který se rozepsal konkrétně o ženách z Prahy. A jak to...
-
O čem, my ženy, lžeme nejčastěji?
Petra Kubal||Ženy s.r.o. v médiích
Jak se ženy a muži liší v přikrášlování skutečnosti No snažíme se nelhat, ale vždy to nejde. Říkáme tomu...
-
7 tipů, jak správně rozmluvit vaše dítě!
JanaVelinska||Ženy s.r.o. v médiích
Slova, básničky a písničky: jak motivovat děti ke komunikaci Maminky, s radostí sledujete vývoj vašeho miminka a už se nemůžete...