Když jsme se s Natálií potkaly na kávě v centrále společnosti Heaton, od prvního momentu bylo jasné, že tato žena má tah na branku. Je energická, usměvavá a bezprostřední. Sama v rozhovoru přiznává, že měla v životě obrovské štěstí, protože cokoliv, co si vysnila, se jí splnilo. A my ženy teď můžeme mít obrovskou radost, že jedním z jejích cílů byla osvěta o intimním zdraví a založení značky Gynella. Ta dnes se svým hashtagem #dolebezstarosti platí za jedničku na trhu intimní péče a je hrdým partnerem většiny žen nejen při akutních problémech, ale i v prevenci.

Jak byste popsala sama sebe třemi slovy?

Asi bych řekla, že energická, cílevědomá a rozhodně přátelská.

Jak vzpomínáte na své pracovní začátky?

Pracovat jsem začala už během studií na vysoké škole. Poprvé jsem o prázdninách vycestovala do Irska, kde jsem pracovala jako servírka nebo barmanka. O pár let později jsem se rozhodla vydat trošku dál do světa a odcestovala jsem do Austrálie a pak ještě na Nový Zéland. Opět jsem tam pracovala po kavárnách nebo jako personál na velkých cateringových akcích. Právě u protinožců jsem se naučila, jak se o sebe v životě postarat. Bylo to období, na které opravdu ráda vzpomínám!

Proč jste se vydala za prací tak daleko?

Protože to bylo daleko (směje se). Byla to záruka, že se nebudu moci při prvním problému sbalit a odletět domů.  Tehdy mi bylo asi 24 let a bylo hodně stresující být tak daleko od rodiny. Na druhou stranu to byla obrovská škola! Tenkrát nebyly takové moderní technologie jako dnes, a když chtěl člověk mluvit s rodinou třeba přes Skype, musel do internetové kavárny. Ale užila jsem si to a dalo mi to do života hodně.

Z Vašeho vyprávění mám dojem, že jste byla od začátku velmi ambiciózní. Motivovala Vás k tomu rodina?

Rodina mě rozhodně podporovala, ale ctižádostivost mám spíš tak trochu v krvi. Třeba jsem v mládí dělala atletiku. Nikdy mi to moc nešlo, ale nikdy mi to nevadilo. Dřela jsem jako kůň a tréninky jsem měla i dvakrát denně. Co jiní měli od Boha zadarmo, já měla vydřené a to mě opravdu uspokojovalo. Sice jsem nikdy nepatřila na špičku, ale šla jsem si za svým cílem a chtěla jsem sama sobě dokázat, že na to mám. Proto bych řekla, že tu svou ambicióznost a cílevědomost mám tak nějak v sobě.

Foto: se souhlasem Heaton

Vaši rodiče založili společnost Heaton, přesto jste nešla hned pracovat do rodinného podniku, proč?

My jsme se společností Heaton vyrůstali, protože to byla a stále je rodinná firma. Když jsem se ale vrátila ze zahraničí, měla jsem pocit, že bude lepší začít někde jinde. Pěkně od začátku. Proto jsem pokračovala v oblasti cestovního ruchu a nastoupila jsem na pozici obchodní manažerky v hotelu. Po pár letech jsem přestoupila do softwarové firmy a tam jsem se začala věnovat marketingu, který mě naprosto nadchnul. Pak přišly dvě krásné děti a po dvou letech na mateřské jsem si začala hledat práci. Ani mě nenapadlo, že bych mohla pracovat pro Heaton. Až můj tatínek přišel a práci mi nabídl. Chvilku jsem váhala, ale nakonec jsem si řekla, že pracovat v rodinné společnosti a zároveň být maminkou, bude nejlepším řešením. Nejdřív jsem pracovala na částečný úvazek a postupem času jsem přešla do plného zápřahu.

Dnes společně se svým bratrem stojíte ve vedení společnosti. Funguje vám spolupráce? Nezasahuje práce do rodinné pohody?

Vždycky nám bude práce zasahovat do rodiny, protože to by ani jinak nešlo. Na druhou stranu, když člověk dělá něco, co ho baví, pak jde vždy a všechno vyřešit. Já a můj bratr jsme každý úplně jiný. Máme rozdílné povahy, ale zároveň se hodně doplňujeme. On vládne oblasti IT a back officu a já jsem si zase jistá v kramflecích v kreativních nápadech. Musím říct, že zatím nám to funguje perfektně, a já jsem za to neskutečně vděčná!

Během své 20leté existence se společnost Heaton dokázala prosadit na farmaceutickém trhu nejen v České republice, ale i na Slovensku, v Rumunsku, v Německu a dalších zemích střední a východní Evropy. Co podle Vás dělá firma jinak a čemu vděčí za svůj úspěch?

Všechno je o odvaze. Rodinná firma nemá v zádech velký zástup akcionářů, kteří vás podrží, když to nejvíce potřebujete. My jedeme sami za sebe a musíme si na všechny své aktivity vydělat. Prostor pro chyby tu moc není. Každý nový trh je vždy velkým rozhodnutím, milionovou investicí a vy si musíte být jistí, že na to máte. Proto když jsme po 10 letech stabilizovali pozici Heatonu v České republice, rozhodli jsme se vstoupit na Slovensko a do Rumunska a teď už působíme pár let i v Německu. Mám z toho opravdu radost!

Foto: se souhlasem Heaton

Co Vás v práci motivuje?

Nejlepší motivací je pro mě úspěch. Pokaždé když vidím, že jsme s celým týmem odvedli dobrou práci a něco se nám povedlo, nabije mě to obrovskou energií a posune zase o kousek dál. Někdy jsou to velké úspěchy, jindy úplné maličkosti, ale tak jako tak je to pro mě největším hnacím motorem. 

Co považujete za svůj největší úspěch?

Já jsem nejvíc pyšná na značku Gynella, u které jsem měla možnost stát od úplných začátků. Dodnes si vzpomínám na ten nápad, realizaci a výběr správných produktů, které budou zákazníky nejen bavit, ale hlavně jim budou pomáhat. Na Gynellu jsem od začátku moc pyšná a je to moje srdcová záležitost.

Co Vy osobně považujete za hlavní poslání značky Gynella?

Gynella je můj lovebrand a přála jsem si, aby ho v budoucnu takto vnímaly i ženy. Od začátku byla vytvořena jako značka, co bude pomáhat ženám. Bude jejich partnerem. Usnadní jejich život, pomůže vyřešit aktuální problém, bude edukovat… prostě bude jejich partnerem.

Můžete prozradit, v čem Vy sama spatřujete odlišnost značky Gynella od konkurence?

Téma intimního zdraví nebylo v minulosti příliš komunikované, a přesně to jsme se rozhodli změnit. Proto vznikla Gynella. Jako značka, ke které si ženy vybudují důvěru a budou v ní mít oporu, když je bude něco trápit nebo když nebudou vědět, jak se zachovat. V dnešní době je osvěta na téma intimního zdraví lepší, ale zároveň najdete na internetu mnoho materiálů, které třeba neříkají úplnou pravdu. Proto jsme se rozhodli spolupracovat s lékaři, kteří ženám odborně poradí a budou je vzdělávat v tom, které problémy mohou vyřešit samy a kdy je rozhodně lepší vyhledat pomoc specialistů. 

Značka Gynella je dnes nejen známá svým sortimentem, ale hlavně osvětou ve světě intimního zdraví, kterou neustále buduje. Hashtag #dolebezstarosti je dnes zavedeným pojmem. V čem my ženy nejčastěji chybujeme, na co zapomínáme nebo co opomíjíme na svém zdraví? 

Ženy o sebe obecně velice rády pečují. Chodíme ke kadeřníkovi, na manikúru nebo na masáže, ale že bychom měly tendence starat se v takové míře o své intimní partie, to si myslím, že dodnes není tak rozšířené. Doba se sice hodně změnila a nová generace našich dětí už je na tom naštěstí trochu lépe a já mám radost, že ten zlom přišel. Přesto si myslím, že péči o intimní partie by ženy měly mít na paměti stejně jako návštěvu kadeřníka. 

Proč je podle Vás téma intimní hygieny stále tabu? Proč se o ní nemluví?

Já si myslím, že mnoho žen se prostě stydí. Mají obavu z toho, co si jejich přítel nebo manžel řekne, když uvidí ve sprše jejich prostředky pro intimní hygienu. Jsou z toho stále zbytečně v rozpacích. Přitom k tomu není vůbec žádný důvod. Vlastně právě naopak.

Jak vůbec vést dcery k intimní hygieně a prevenci? Máte nějaké rady pro maminky malých děvčátek?

Já sama mám dceru, které je teď 10 let, a od malička jsem s ní řešila intimní péči. Vlastně bych řekla, že právě ona byla pro mě velkým impulzem, proč jsme se rozhodli založit značku Gynella. Moje dcera dneska dobře ví, že na intimní partie nepatří klasické mýdlo, protože jí způsobuje podráždění. Dodnes vzpomínám, jak jsem jednou zapomněla vzít mýdlo pro intimní hygienu na dovolenou a jak mi s klidem oznámila, že tohle je tedy velký problém (smích). To mi přišlo až dojemné a byla jsem na ní hrdá.

Dá se podle Vás skloubit kariéra a mateřství? Máte dvě malé děti a denně dojíždíte z Plzně do Prahy…

Mým názorem je, že všechno jde, když se chce. Já mám ale obrovské štěstí v podobě milujícího a starostlivého manžela, který mě v mé kariéře maximálně podporuje a je platným členem týmu naší domácnosti (smích). Doma se o všechno dělíme a péče o rodinu nikdy není a nebyla jen na mých bedrech. Já sama to vnímám jako určité nastavení. Nechci šidit rodinu ani práci, ale s příchodem dětí jsem si nastavila jasný harmonogram. To znamená, že když jedeme s dětmi na prázdniny, vím, že musím takzvaně vypnout, věnovat se jim na 100 % a užít si každou minutu. 

Jak nejraději relaxujete?

Při běhání nebo jakémkoliv sportu, kdy dokáži vypnout mozek. Běhám tak třikrát týdně a za mě je to nejlepší způsob, jak si vyčistit hlavu. 

Jakou knihu máte rozečtenou na nočním stolku?

Přiznávám se, že vůbec žádnou (smích). Moc bych si přála mít víc času právě na čtení, ale po dlouhém dni v práci si velice ráda užívám klidný večer s mým mužem a čtení je aktuálně na druhé koleji.

Co je Váš nesplněný sen?

Mám obrovské štěstí, že v minulosti cokoliv, co jsem si moc přála a vysnila, se mi opravdu splnilo. Když bych se teď měla podívat na ten svůj aktuální wish list, pak to bude náš nový společný dům. Měl by být hotový za měsíc a já se nemohu dočkat, až se do něj s celou rodinou nastěhujeme a odstartujeme tu zase novou kapitolu života. 

Foto: se souhlasem Heaton

Autorka: Lucie Janotová

Tagy:
3 Komentářů
  1. Romana Mlynářová 3 roky ago

    🙂

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account