Vybudování vlastní firmy vyžaduje celého člověka.

Většinou několik. To neznamená, že nemůžete začít podnikat. Franšíza u Zásilkovny vám to umožní bez rizika a pod silnou značkou. Přečtěte si, jak to funguje, a proč do toho jít.

Za výlohou Výtvarných potřeb v pražské Vinoři najdete nejen korálky a barvy na hedvábí, ale také pobočku Zásilkovny. Kromě nákupů pro radost sem lidé přicházejí, aby si vyzvedli balíčky z různých e-shopů. Nemusí čekat na poště, a k tomu si mohou zboží na místě rozbalit a zkontrolovat. „Když vám třeba nesedí oblečení, vrátíte je přímo na Zásilkovně. Nic neplatíte, nic neřešíte a zboží jede k reklamaci do vašeho e-shopu,“ shrnuje výhody Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny. Máte-li vlastní provozovnu, výdejnu zásilek si můžete otevřít i vy.

Jak funguje franšíza
Myšlenka služby, která lidem umožňuje osobní vyzvednutí zásilky, vznikla v roce 2009. Zásilkovna funguje na principu frašízingu. To znamená, že její výdejní místa provozují partneři, kteří mají z dodaných zásilek provizi. Dnes má u nás Zásilkovna 446 poboček a dalších 96 v okolních zemích. Příležitost otevřít si výdejní místo je zajímavá zejména pro lidi z menších měst. Výdej zásilek může provozovateli přinést až desítky tisíc korun měsíčně.

Zásilkovna umožňuje drobným podnikatelům rozšířit nabídku služeb. Finanční přínos nespočívá jen v provizi. „Přivede mi to zákazníky do prodejny,“ pochvaluje si provoz pobočky Hana Hořáková z vinořských Výtvarných potřeb. Franšízant navíc do začátku získá veškeré potřebné know-how. „Každá pobočka Zásilkovny je napojená na jednoduchý on-line systém, kde může sledovat svůj sklad a pohyb zásilek,“ doplňuje Simona Kijonková.
Proč si otevřít pobočku Zásilkovny

1. Máte zázemí silné značky
Start vlastního podnikání je náročný finančně i časově. Když si otevřete pobočku Zásilkovny, máte k dispozici ověřený obchodní model. Ušetříte si trampoty, kterými si prošla Simona Kijonková: „Věděla jsem toho dost o podnikání i IT, ale zcela nic o logistice, a to bylo to štěstí. Kdybych na začátku tušila, do jak obtížného byznysu jdu, zřejmě by Zásilkovna již neexistovala.“ Dnes má její firma sto zaměstnanců a umožňuje podnikání dalším stovkám franšízantů.

2. Začínáte podnikat bez rizika
Pro mnoho žen, které by rády podnikaly, jsou překážkou vstupní náklady. Návratnost investice do vlastního podniku je navíc nejistá. To u Zásilkovny odpadá. „Franšízant nemá se zřízením pobočky prakticky žádné náklady. Vše zařídíme my,“ vysvětluje Simona Kijonková. „Hlavní podmínkou je ekonomická stabilita a právní bezúhonnost,“ dodává. Také rizika, která provozovatel sběrného místa nese, jsou minimální. Jeho hlavní zodpovědností je dodat zásilku klientovi.

3. Ušetříte za reklamu
„Musím říct, že Zásilkovna byla jediná věc v mém podnikání, o které vím, že byla od začátku dobrá,“ shrnuje Hana Hořáková první rok provozu sběrného místa. „Mám reklamu na internetu, kterou bych si nikdy nemohla dovolit,“ dodává. V současnosti otvírá nový internetový obchod, který bude výdej přes Zásilkovnu také využívat. Službu oceňují i její zákazníci: „Každý druhý člověk mi říká, jak je rád, že je u nás pobočka. To mi dělá radost.“

Pro koho se franšíza hodí
Ideálním kandidátem na výdejnu je obchod či provozovna s příjemným personálem, která se nachází na dobře dostupném místě, ideálně s výlohou nebo plochou pro viditelné označení. Důležitá je také skladová kapacita a vhodná otevírací doba. „Zásadním předpokladem je ale chuť podnikat,“ zdůrazňuje Simona Kijonková. „Pro nás je nejdůležitější, aby zákazníci odcházeli se zásilkou spokojeni a s vědomím, že dostali ty nejlepší služby.“

Pro zájemce o pobočku Zásilkovny má Hana Hořáková jedno praktické doporučení: „Rozmyslete si, zda budete mít prodejnu stále otevřenou. Mít výdejní místo v prodejně, která je otevřená pár hodin denně, je k ničemu.“

Jak na to, když si chcete otevřít pobočku Zásilkovny
Jestli vás možnost zřídit si výdejnu oslovila, další postup je jednoduchý. Nafoťte interiér i exteriér své provozovny, přidejte krátký popis a vše pošlete na adresu pa******@za********.cz. Zájemce o franšízu posuzuje tým Zásilkovny individuálně, důležitými předpoklady jsou například finanční stabilita a lokalita. Podrobnější informace a odpovědi na nejčastější otázky najdete na webu Zásilkovny.

Poslechněte si rozhovor se Simonou Kijonkovou, kde mluví o svých punkových začátcích i o tom, jaké je to podnikat on-line.
Vysílal Český rozhlas 12. 2. 2016

Zdroj foto: Olga Pohl

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account