138

Zodpovědný příjem vitaminu C, jenž podle odborníků podstatně snižuje pravděpodobnost některých onemocnění, by neměl podceňovat vůbec nikdo. Pokud vám pomeranče a citrony, které ho v hojné míře obsahují, dvakrát nechutnají, vlastně to ničemu nevadí.
Jsou i jiné potravinové zdroje!
Brokolice jako nízkokalorické léčivo
Jedlou rostlinu pocházející ze Středomoří se skutečně vyplatí zakomponovat do jídelníčku co možná nejčastěji. V jedné její porci se skrývá přibližně 130 miligramů „céčka“, stejně jako nezanedbatelné množství vlákniny, kyseliny listové a betakarotenu. Pravidelná konzumace brokolice je navíc spojována s prevencí rakoviny, rychlejším hubnutím i zlepšeným zrakem. Ostříží pohled se vám pak bude hodit v obchodě, kde se mezi nabízeným sortimentem schovává i další zásobárna výše uvedené látky.
Paprika jako stopka bacilům
Až v rámci nákupu i ochrany svého zdraví v supermarketu zabrousíte do oddělení zeleniny, bez povšimnutí tam nenechávejte ani červené papriky. V šálku téhle červené dobroty se totiž skrývá třikrát více vitaminu C. Tedy aspoň v porovnání s pomeranči. Typicky salátová surovina je však i úžasným zprostředkovatelem vitaminu A, jenž má přímý vliv na krvetvorbu, přičemž prospívá kostem a zkvalitňuje pokožku. Vstupte s paprikami do dalšího ročního období ve formě a se zářivou pletí!
Kiwi, poklad ukrytý ve slupce
Pokud jde o celou denní doporučovanou dávku jmenovaného vitaminu posilujícího imunitu, spolehnout se můžete na jediný plod. Tím je kiwi! Mimochodem, nelze nezmínit, že šťavnaté cizokrajné občerstvení zároveň bojuje proti škodlivým volným radikálům, příznivě ovlivňuje schopnost soustředění, usnadňuje zvládání stresu a navozuje dobrou náladu. Mezi jeho velká pozitiva patří i to, že zvyšuje energetickou hladinu a „dohlíží“ na metabolické procesy.
Foto: Shutterstock
Autorka: Karolína Dostálová

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account