Práce z domova se pro mnoho lidí stala za poslední roky aktuální záležitostí. Pokud zrovna nemáte doma prostor v podobě domácí kanceláře, ve které se můžete pohodlně usadit k psacímu stolu, je potřeba improvizovat. Pohodlné pracovní prostředí si ale můžete vytvořit i v obývacím pokoji nebo ve vaší ložnici. Zeptali jsme se odborníků na to, jaké jsou jejich tipy.
Co je dobré vědět, aby se vám lépe pracovalo? Zde je 5 tipů:
1. Volba prostoru
Pokud je váš prostor omezený, možná budete muset být o to kreativnější. Vyjmutím tyče na prádlo a instalací elektrické připojení můžete snadno proměnit ve svou domácí pracovnu třeba klasickou skříň. Pohodlně usadit se ale můžete i u jídelního stolu s výhledem na celý prostor kuchyně. Důležité je, abyste si ke stolu pořídili pohodlné sezení. Klasická jídelní židle nebo lavice vám po pár hodinách nesezení totiž snadno způsobí bolení zad.
2. Napište si seznam věcí, které potřebujete
Nikdo z nás nechce zažít situaci, kdy potřebuje odeslat důležitý dokument, messenger nervózně přešlapuje za dveřmi a vy po celém bytě hledáte obyčejnou obálku. Napište si proto přesný seznam kancelářských potřeb, které budete k výkonu svého povolání potřebovat, a ty si nakupte v dostatečném množství. Určitě by vám neměli chybět papíry do tiskárny, toner, kancelářské pořadače, poznámkový blok, zvýrazňovače a sešívačka.
3. Pozor na osvětlení
Je nesmírně důležité mít pro svou práci dostatek světla. Pokud se rozhodnete pracovat například v obýváku spojeným s kuchyní, kde máte spíš dekorační osvětlení, je důležité přidat na jídelní stůl lampu, která vám poskytne dostatek světla.
4. Umístěte monitor do správné výšky
Množí z nás používají ke své práci notebook. Jejich výhodou je rozhodně nízká váha a snadná manipulace. Nevýhodou však je, že se na monitor koukáte ze špatného úhlu a při dlouhodobější práci vás pravděpodobně začnou bolet záda. Umístěte proto monitor počítače do výšky očí. Můžete použít třeba například pár knih naskládaných na sobě spolu s externí klávesnicí, kterou pohodlně umístíte na pracovní desku.
5. Zbavte se nepořádku
Pokud pracujete ve své kuchyni, v obývacím pokoji nebo v ložnici je důležité před začátkem pracovní doby uklidit prostor. Nepořádek je rušivým elementem a je dokázáno, že snižuje vaši efektivitu a soustředění. Ustelte postel, ukliďte nádobí do myčky a narovnejte polštáře na gauči. Uvidíte, že se vám v průběhu dne, bude pracovat daleko lépe.
Foto: Shutterstock
Zdroj: Wikipedia Commons, Design builders, Home office experts
Autorka: Lucie Janotová
Já jsem si zařizovala domácí kancelář když byla pandemie a museli jsme mít home office. ze začátku to pro mě bylo dost těžké, protože jsem se doma nedokázala tolik soustředit a taky mi chyběly kolegyně z práce, ale pak jsem si zvykla a už se mi nechce chodit do kanceláře 😀 . Máme home office každý pátek 🙂 .
Já jsem si pracovnu na home office zařídila tak, aby mi v ní bylo fakt dobře. Pořídila jsem si výtvarné potřeby a prostě jsem se vyřádila. Jsem v tomhle hodně kreativní a potřebuji mít kolem sebe u práce hodně impulzů. Prostě přesně takový ten opak minimalistické kanceláře. 🙂 Ostatně jako spisovatelka na půl úvazku je to trochu typické. 🙂
Tzv. pracovnu jsem zřídila v kuchyni, uvedenými radami se řídím. Prostředí mi vyhovuje na drobné přivýdělky.
Rady nečtu, já jsem se svým pracovním stolečkem, umístěním atd. spokojená, vyhovuje mi to tak, jak mám a to je hlavní.
Řekla bych, že já celkem splňuji nebo dodržuji výše popsané rady :-), v mezích možností a financí
Krásná inspirace a krásně se to čte, jen mít ty možnosti a prostředky…