Žena v mužském světě: Kurýrka Hana Páralová a její každodenní výzvy
Na Hanu Páralovou čeká denně mnoho desítek netrpělivých příjemců, kteří se těší na svůj balík. Mladá dívka se totiž před třemi lety rozhodla pracovat jako kurýrka u přepravní společnosti GLS. Co vedlo tuto elegantní dívku z Jihlavy k tomu, aby se začala věnovat zdánlivě mužské profesi?
Je zajímavé, že na první pohled velmi křehká žena jako vy každý den řídí obří dodávku místo toho, aby se živila například jako kadeřnice. Toužila jste se stát profesionální řidičkou odjakživa?
Je pravda, že jsem jako malá měla víc autíček než panenek, dokonce jsem měla i koberec s motivem silnic. Táta byl automechanik, takže jsem k autům měla vždy blízko, nicméně vždy jsem se více věnovala jiným koníčkům a zálibám.
Jak jste se tedy k práci kurýrky dostala?
Po studiu jsem si začala hledat práci, a protože řízení bylo vždy mou vášní, přihlásila jsem se na pozici řidičky dodávky u přepravní společnosti GLS, u které shodou okolností pracoval i můj přítel. Měla jsem štěstí, firma k řidičkám přistupuje stejně jako k řidičům, takže mě přijali.
Co na vaše rozhodnutí říkali rodiče, přítel nebo kamarádi?
Jelikož přítel pracuje také jako kurýr, měl samozřejmě radost, že se budeme vídat i v práci. Radiče tak nadšení nejsou, mají o mně každý den strach.
Setkala jste se někdy s předsudky – žena za volantem?
Velmi zřídka, ale musím říct, že ano. Já si ale nemyslím, že není rozdíl mezi mužem a ženou za volantem, pouze mezi špatným a dobrým řidičem.
Jak vás berou kolegové?
Musím říct, že spolu vycházíme naprosto v pohodě. Kolegové mě naštěstí berou rovnocenně i přes mé slabší stránky, jako je například menší síla. Proto mi pomáhají nakládat některé těžké balíky, se kterými bych se sama trápila.
Jak vypadá vaše uniforma? Máte jako žena odlišné oblečení oproti kolegům?
Naše uniforma je standardní pro ženy i muže. Zrovna pro mě je to docela legrační, protože i pánská velikost XS je mi velká. S přibývajícím počtem kurýrek po celém Česku ale budeme do budoucna fasovat oblečení i v dámském provedení.
Baví vás řízení dodávky i po třech letech každodenního sezení za volantem?
Rozhodně, i když to na první pohled nemusí vypadat, práce kurýra je různorodá. Kurýr musí zvládat několik věcí zároveň. Například se musí výborně orientovat v prostředí, nutná je také dobrá znalost práce s technikou – k práci používáme skenery a platební terminály. A v neposlední řadě je tady důležitá trpělivost.
Máte nakonec nějakou veselou historku?
Ano, a stala se mi hned první den, co jsem byla v práci. Dojela jsem ráno na místo doručení jednoho z balíků, doručila jej, ale když jsem se vrátila, nemohla jsem nastartovat, auto si najednou postavilo hlavu a už nechtělo odjet. Přijel pro mě další kurýr, odtáhl mě do servisu, kde to další 4 hodiny opravovali. Někdo by si mohl pomyslet, že jsem měla zbytek dne volno, jenže balíky, které jsem měla v autě, bylo nutné doručit, proto jsem po zprovoznění auta opět vyrazila na trasu, balíky rozvezla a do depa jsem se vrátila v 8 hodin večer. Ale ani tato prvotní zkušenost mě neodradila.
Medailon:
Hana Páralová je profesionální řidičkou zásilkové služby GLS a jednou z rostoucí skupiny žen, která ve firemních barvách této nadnárodní společnosti den co den usedá za volant dodávkového vozu a rozváží i sváží balíky desítkám a stovkám klientů ve svém regionu.
Zdroj foto: Veronika Šubrtová
Tagy:pro