Notebook mi fungoval jen jeden rok, reklamace byla dnes zamítnuta. Důvod? Mechanické poškození obrazovky, vnitřní prasklina.

Říkám technikovi v telefonu – “Kde ta prasklina je? Notebook jsem dala k reklamaci bez jakékoli viditelné vady, kromě té poškozené grafiky, tak v čem je problém?” Odpověď zněla – “Vada a prasklina je uvnitř obrazovky.” Ptám se: “A jak se to mohlo stát?” Odpověď – “Mechanicky jste si poškodila obrazovku.” Moje reakce: “Nic jsem nepoškodila, grafika na obrazovce mi přestala sama od sebe fungovat. Takže když budete tvrdit, že jsem si závadu udělala sama, reklamace nebude možná?” Odpověď – “Záruka se na toto nevztahuje, musíte si opravu zaplatit.”

Řekla jsem si, je toto v dnešní době vůbec možné?


Starala jsem se o něj jako o klenot. Psala jsem na něm denně a nikdy bych si nedovolila ho někomu půjčit nebo si na něj pokládat hrnek s kávou. Před nedávnem mi po otevření přestal sloužit, přes obrazovku vedly čáry a polovina obrazovky se celá zbarvila. Nebylo možné na obrazovce nic číst. Pokazil se bez důvodu.

Řešení? Pomůže soudní znalec

Bránit se dá jen přes soudního znalce z oboru, který vystaví posudek, zda je nebo není chyba na vaši straně. Pak se vše řeší s prodejcem a výrobcem. V případě kladného posudku máte nárok na náhradu všech výdajů a také na náhradu opravy.
Takže člověk, který požaduje reklamaci v zákonné lhůtě musí řešit nejen investice, ale vyřizování kolem toho. A výsledek? Nejistý. Záleži na znalci.
Já osobně vůbec nevím, co s tím. Nechce se mi vyhazovat další tisíce za opravu nebo znalecký posudek. A také se mi nechce přijít o notebook, který potřebuji ke svoji práci. Vím, že jsem nic neprovedla a poškodit se vnitřně mohl i při manipulaci u prodejce a technika. Kde jsou naše práva? Proč jsme odkázání na názor výrobce, který ve většině případů reklamaci zamítne?
Máte podobnou zkušenost? 
Blogerka Michaella
 
(zdroj obrázku-pixabay)
 

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account