Renata Mašková-Linhová
se proslavila v 70. letech coby dětská hvězda. Narodila se v Praze 7.4.1960, v dětství navštěvovala baletní přípravku do Národního divadla a školní dramatický kroužek, kde ji všimla Drahomíra Králová, která tehdy pracovala jako pomocná režisérka pro film PŘIJELA K NÁM POUŤ (1973) a přivedla tehdy třináctiletou Renatu na kamerové zkoušky, díky kterým roli ve filmu získala. Renata Mašková si tak zahrála jednu z hlavních rolí spolu s Yvettou Kornovou – kdopak by si nevzpomněl na jejich slavný duet na kolotoči “Žluťásku”. Film se setkal s úspěchem a z Renaty Maškové se rázem stala dětská hvězda.
Hned na to přišla nabídka na roli dramatickou a náročnější, a to v psychologickém filmu VELKÉ TRÁPENÍ (1974), kde si zahrála po boku Eduarda Cupáka. Po menších rolích v ROMANCI ZA KORUNU (1975) a v DOMĚ NA POŘÍČÍ (1976) následovala další úspěšná role a opět pod taktovkou režisérky filmu Přijela k nám pouť Věry Plívové-Šimkové – ve snímku z filmařského prostředí JAK SE TOČÍ ROZMARÝNY (1977), ve kterém získala roli skriptky Elišky. Výrazně na sebe upozornila i hlavní rolí ve SLADKÝCH STAROSTECH (1984), komedii režiséra Juraje Herze, kde hrála ve slovenštině a také několikasekundovým štěkem v podobě erotického snu Josefa Abrháma ve Smoljakově veleúspěšné komedii VRCHNÍ, PRCHNI! (1980).
Renata Mašková nastoupila na Státní konzervatoř v Praze, kde šest let studovala hudebně-dramatické umění. Ke konci školy se také vdala. Po absolvování konzervatoře nastaly potíže se získáním divadelního angažmá a Renata se tak vydala na dráhu předávání svých zkušeností dětem v tehdejších lidových školách umění. Při tom si příležitostně odskakovala zahrát menší role pro film i pro televizi – vidět jsme ji mohli například v česko-sovětské POHÁDCE O MALÍČKOVI, ve filmu KAM DOSKÁČE RANNÍ PTÁČE či v epizodní roli SLAVNÝCH HISTOREK ZBOJNICKÝCH.
Na konci 80. let si ji režisér Jiří Adamec vybral, především díky její výšce 177 cm, do role výškařky v seriálu ze sportovního prostředí DLOUHÁ MÍLE (1989), seriál však doplatil na dobu svého uvedení – byl natáčen v dobách komunistických se vším všudy a uveden byl až po sametové revoluci naprosto bez zájmu a povšimnutí. Po této roli se Renata Mašková soustředila především na mateřské a rodinné povinnosti, i když se ještě v roce 1992 objevila ve španělsko-argentinském koprodukčním filmu natáčeném v Praze PERFEKTNÍ MANŽEL (El marido perfecto).
Renata Mašková byla k vidění také v Armádním uměleckém souboru, kde se časem začala angažovat i po organizační stránce, což ji začalo bavit natolik, že po rozpadu souboru si našla práci manažerky ve firmě působící v oblasti služeb a obchodu, kde působila deset let. Poté přešla do fuknce hospodářky na jedné z pražských základních škol a vidět jsme ji mohli ještě v roce 2007 v televizní kriminálce Dušana Kleina MUŽ A STÍN.