V tomto článku budu s vámi sdílet svoje vědomosti a zkušenosti získané během řady let, kdy jsem pracovala jako online marketér. Získáte tu také přesný marketingový návod, jak přivést lidi na svůj web.
Mít kvalitní webovou stránku je pro prodej na internetu úplný základ. Jak má taková stránka vypadat: Je důležité mít na ní zajímavý obsah zdarma, ve formě blogu. A také nějaký magnet, který vašim potenciálním klientům přinese užitek a tím jim pomůže navázat s vámi vztah a vybudovat si důvěru. Například e-book zdarma. Dále musíte mít také dobře udělané SEO, podle vašich klíčových slov a frází, podle kterých vás mají vaši zákazníci najít.
Správně udělaný web se všemi náležitostmi ale sám o sobě pro získání nových klientů z internetu nestačí. V dnešní době je na rozdíl od toho, jak tomu bylo v minulosti, webových stránek s pěknými blogy hodně. Nečekejte pouze, zdali váš web někdo sám od sebe najde organickým vyhledáváním ve vyhledávači. Svoje klienty na svůj prodejní web směrujte pravidelnou propagací! Při rozhodování se o formě propagace máte několik možnosti. Buď investujete hlavně čas anebo peníze, případně kombinaci obojího – podle vaší situace.
Pokud můžete investovat čas, tvořte obsah na svůj web a sdílejte ho prostřednictvím sociálních sítí. Formy multimediálního obsahu, které lze použít k propagaci vašeho podnikání jsou texty, videa, fotky a audia.
Pokud nemáte moc času, ale máte k dispozici peníze, posílejte si na web návštěvnost placenou reklamou. Placenou reklamu za proklik si lze zaplatit na Facebooku, Youtube, Instagramu a na některých podcastových platformách.
Také existují reklamy na Googlu (Adwords) a na Seznamu (Sklik), kde si platíte za to, aby se váš web zobrazoval mezi prvními, po zadání konkrétních klíčových slov. Tyto dvě platformy již k propagaci nepoužívám, protože cena za inzerci zde stále roste a osobně si myslím, že boj o klíčová slova se proto menším podnikatelům nevyplatí.
Jakou zvolit nejvhodnější online marketingovou propagaci pro vaše podnikání
Při podnikání je propagaci třeba dělat dlouhodobě a pravidelně. Nejlepší je snažit se zajistit si na web návštěvnost, kterou potřebujete každý den – ale nezavalujte se všemi druhy online marketingu. Vyberte si 1-2 způsoby online propagace a ty pak dělejte pravidelně a dlouhodobě.
Mě se zatím nejlépe osvědčila (pro více druhů podnikání) strategie prodeje zajímavým textovým obsahem zdarma. Velmi dobře to funguje i pro prodej abstraktních produktů nebo služeb, kde nejde prodávat obrázkem nebo videem. Text je také na vytvoření nejlevnějším a nejsnadněji vytvořitelným multimediálním obsahem.
Tato forma propagace tedy spočívá ve vytváření kvalitních textů a jejich následném zviditelňování různými způsoby. Dva z nich jsou pro většinu lidí nejsnadněji zvládnutelné a zároveň jsou účinné. Popíšu je níže.
Propagace blogováním
Blogování na vašem vlastním webu je velmi důležité proto, abyste si vybudovali potřebné SEO pro váš web. Názvy vašich článků by měly být nejhledanější fráze, které vaši potenciální zákazníci vyhledávají, protože správná klíčová slova a fráze umožňují organické nalezení vašeho webu. Poté blog sdílejte na Facebooku a na zájmových blogovacích platformách nebo na jiných webech, které zveřejní váš článek/y – s odkazem na váš web.
Propagace na Facebooku
Svoje články a e-book zdarma propagujte na svojí facebookové stránce nebo ve své facebookové skupině. Staňte se členem zájmových facebookových skupin a sdílejte svůj textový obsah i v nich. V těchto zájmových skupinách se můžete účastnit diskusí a ukázat svou expertízu. Ale jen pokud je to chtěno a povoleno. Pravidla jednotlivých skupin se velmi liší. Záleží i na vašem oboru – podle kterého sdílení někdy funguje skvěle a někdy vůbec ne, protože si to majitelé nebo účastníci skupiny nepřejí. Je potřeba si vyzkoušet, jestli je to cesta pro vás.
K prodeji se mi ze sociálních sítí nejvíce osvědčil právě Facebook. Facebooková reklama je nejtransparentnějším způsobem reklamy, se kterým jsem se zatím setkala. Je možné ji celkem rychle vyhodnocovat a průběžně ji upravovat, podle reakcí cílových zákazníků. Tím se dají maximálně šetřit výdaje za reklamu a zároveň pracovat na strategii prodeje podle získávaných informací – díky výsledkům z měření, které získává každá facebooková reklamní kampaň.
Když si zaplatíte facebookovou reklamu za proklik, tak svoje potenciální klienty můžete posílat na:

    stahovací stránku svého e-booku zdarma (který slouží jako váš prodejní materiál)
    na svůj web (na úvodní prodejní stránku)
    na vybraný úspěšný článek na blogu

Zaručený postup pro získání návštěvnosti, který funguje
Doporučuji kombinovat propagaci zdarma i placenou. Tvořte obsah a tyto příspěvky propagujte sdílením a placenou reklamou.
Můžete například napsat 1-3 články týdně a zveřejnit je na svém blogu. Pak je nasdílet na svoji facebookovou stránku a z této stránky je sdílet do dalších zájmových skupin na Facebooku, kterých se týká vaše téma, o kterém píšete.
K tomu vám navíc může běžet facebooková reklama, která odkazuje na váš e-book zdarma.
S tímto postupem mám dobré zkušenosti a zaručeně funguje pro přivedení nových návštěvníků na váš prodejní web.
Čím více příspěvků zveřejníte a čím více peněz do reklamy investujete, tím větší budete mít návštěvnost a prodeje. A to za předpokladu, že jsou vaše články kvalitní a facebooková reklama je správně nastavená.
Aplikováním výše uvedených tipů si můžete ušetřit spoustu času a peněz a věřím, že jste si také ujasnili, jaké marketingové postupy jsou pro vás vhodné a naopak – jakými nemusíte ztrácet čas.

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account