Přemýšleli jste někdy, zda by se změnil váš vztah, pokud by vám partner zatajil výhru v loterii? Může to znít jako fikce, ale průzkum Loterie Korunka ukázal, že každý šestý Čech by takto jednal. Právě utajená výhra dokáže značně ovlivnit dynamiku vztahu, jedná se totiž o zásadní zkoušku důvěry a otevřenosti mezi partnery.

Peníze vyhrané v loterii mohou mnoha lidem zásadně vylepšit život. Může jít například o splacení hypotéky, koupi nemovitosti nebo o zážitky z cestování do exotických krajin. Mnoho lidí by se s výhrou svěřilo svým nejbližším a s nimi i plánovali, jak s penězi naložit. Ale najdou se i tací, kteří by se nesvěřili ani partnerovi. Vyplývá to z březnového průzkumu Loterie Korunka, který byl realizován na reprezentativnímu vzorku 1050 respondentů ve věku 18-65 let. Podle něj by peněžní výhru zatajil před svou partnerkou každý šestý Čech, dokonce pánové jsou větší tajnůstkáři – konkrétně 20 % mužů oproti 10 % žen.

Utajení výhry může po odhalení vyvolat vážné partnerské neshody, které mohou vést až k rozvodu. Taková situace se stala například čínskému výherci jackpotu v tamní loterii. Ten se po výhře 1,5 milionu amerických dolarů pokusil zisk zatajit své tehdejší manželce, která podle webu scmp.com po odhalení zažádala o rozvod a požadovala podíl z výhry.

V takových situacích je důležitá otevřená komunikace. Partnerský pár by měl otevřeně diskutovat nejen o tom, jakým způsobem peníze použijí, ale také o tom, jak se oba cítí v souvislosti s utajením výhry. Přestože u nás výherci velkých výher zůstávají anonymní, na rozdíl od zahraničí, najdou se i tací, kteří by neměli problém se pochlubit na sociální síti. Nejvýrazněji to přiznává Generace Z, když 8,4 % by se s výhrou pochlubilo na Instagramu a 5,9 % na Facebooku. „Podle výsledků průzkumu mladší generace přistupuje k otevřené komunikaci o výhře v loterii mnohem svobodněji. Tím, že jsou velmi aktivní na sociálních sítích, mají i jiný přístup ke zveřejňování svého soukromí. A v neposlední řadě mají míň životních zkušeností, které jim bránily sdílet i tak citlivé informace, jako je právě získání větší částky peněz. A to i přes potenciální rizika,“ říká Mgr. Petra Petrlíková, která poskytuje psychoterapeutické poradenství.

Foto: se souhlasem Loterie Korunka

Štěstí ve hře i v lásce

Rčení „štěstí ve hře, neštěstí v lásce“ nejvíc platí právě v případech, kdy se po výhře v loterii páry rozpadnou. Z průzkumu Korunky ale vyplývá, že 17,4 % Čechů si naopak myslí, že výhra v loterii jim může lásku přinést. S klesajícím věkem pak toto přesvědčení roste – že s výhrou najdou lásku, věří ve věku 54-65 let jen 15,2 % Čechů, ale u mladých od 18 do 26 let je to už 21 %.

Že člověk může vyhrát peníze, a zároveň mít i štěstí v lásce dokazuje příběh jihočeského korunkáře. Ten loni v létě vsadil tiket za stovku a vyhrál přes dvacet milionů. Se svou ženou je už přes padesát let a pořád se mají rádi. „Pokud bych měl říci, jestli nám těch dvacet milionů vztah nějak pocuchalo, tak vůbec. Vlastně naopak. Jedno naše dítě mělo svůj vztah dost nahnutý. Skoro bych řekl, že byli těsně před rozchodem, měli finanční těžkosti a hodně se s tím prali. Díky výhře jsme mohli pomoc a jak se situace vylepšila, jejich vztah nabral lepší směr. Takže u nás štěstí ve hře je i štěstí v lásce.“

A jak to máte vy? Vyzkoušejte si, jestli pro vás platí „štěstí ve hře, neštěstí v lásce“ nebo ne. Nenechte si ujít 1. května v prostorách brněnské Galerie Vaňkovka Ultimátní Love Fest, kde si můžete vyzkoušet test lásky, poslechnout špičkové hudebníky jako jsou Lenny, Lake Malawi nebo NobodyListen & Annet X nebo získat limitovaný merch od návrháře Jana Černého. Vše najdete na www.ultimatnilovefest.cz.

Průzkum realizovala Loterie Korunka pomocí aplikace Instant Research agentury Ipsos. Průzkum byl realizovaný v březnu letošního roku na reprezentativním vzorku populace ve věku 18–65 let, zúčastnilo se ho 1050 respondentů.

Zdroj: Loterie Korunka

Foto: iStock a se souhlasem Loterie Korunka

Tagy:
0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account