Do ruky se nám dostalo nejmenší nabízené autíčko od značky DS, a to DS3 Crossback E-TENSE, abychom jej s rodinou pořádně otestovali. Je to takové malé – velké autíčko, které na ulici vždycky poznáte a za kterým se zaručeně otočíte, když kolem vás projede. Teda když ho uslyšíte. Je to totiž “tichý” elektromobil. Ale k tomu až za chvíli.


Asi začnu prvním dojmem. Už když k autu přicházíte, víte, že je jiné. A není to myšleno vůbec špatně. Avantgardní tvary, krásná kola, dvoubarevné provedení karoserie, zapuštěné kliky, LED přední a zadní světlomety, které nejenom pěkně vypadají, ale i dobře svítí. To vše dodává dojem luxusu, stylu a chcete se na něj dívat pořád. Ten pocit nepůsobí jen zvenku, ale i po usednutí do interiéru. Luxusně působící materiály, bílá kůže, pohodlná sedadla, padnoucí volant do ruky a všudypřítomné kubistické křivky, které jsou typické pro značku DS. Jsou opravdu všude. Na palubní desce, sedačkách, dokonce i vnitřních lampičkách. Auto vyvolává emoce a je důkazem výjimečnosti, když se chcete v dnešní době odlišit.


To bylo ve zkratce ke vzhledu. A teď už na první jízdní dojmy. První, co vás překvapí při nastartování, je to, že nic neslyšíte. Jelikož se jedná čistě o elektromobil. Stačí zmáčknout tlačítko, místo zvuku motoru se rozsvítí na displeji READY, vy můžete zařadit a hurá. Reakce na plyn je okamžitá. Je až neuvěřitelné, jak auto zrychluje a jede. Jen si musíte hlídat rychlost, protože jak neslyšíte motor i rychlost vnímáte jinak. V prvních chvílích jízdy máte pocit, jako kdybyste snad ani nejeli. Je to zvláštní pocit. Jen drobný šum od kol, zvuk elektromotoru a hrající rádio, které jsem snad nikdy neslyšela tak pěkně hrát při jízdě 🙂 Žádné rušivé zvuky, na palubě klid a musím přiznat, je to hodně návykové. Z vozidla je dobrý výhled všemi směry, sedíte poměrně vysoko, oceníte velká zpětná zrcátka a vyšší podvozek je dobře naladěn. Nerozhodí ho ani naše “kvalitní” silnice a dovolí vám i svižnější průjezd zatáčkou nebo si zajet mimo zpevněnou cestu. Celkově vozidlo působí vyváženě, pohodlně a je předvídatelné. Na výběr jsou tři jízdní režimy ECO, NORMAL, SPORT. Při přepínání je mezi nimi opravdu citelný rozdíl. Hlavně je to poznat na reakci plynového pedálu a pocitu z jízdy. Nejčastěji jsem jezdila na režim NORMAL i s ohledem na spotřebu energie. Nejzábavnější bylo auto v režimu SPORT, kdy se podbarví display červeně a je až překvapivé, jak auto ožije. Musíte ale počítat, že spotřeba energie značně vzroste.
 
První seznamovací kilometry probíhaly převážně po městě, krátké výlety po okolí, kdy jsme se seznamovali s autem a zjišťovali, jak to bude s dojezdem. Došlo i na první dobíjení a přípravu na delší výlet s rodinou. I když je DS3 převážně městské auto a na zadních sedadlech je méně místa, dětské sedačky tam dáte. Do kufru se nám podařilo dát i dvě dětská kola s kompletním sbalením pro čtyřčlennou rodinu na víkend.  Spotřeba energie se odvíjí hlavně od stylu jízdy. Je potřeba si toto uvědomit a celkově změnit chování na silnici. Uklidnit se. Jestli chcete “pelášit” po dálnicích 130 km/h, musíte počítat s tím, že dojezd nebude velký.


S autem jsme najezdili kolem 600 km a byly to velice příjemné kilometry plné nových zážitků. Za celou dobu jsem narazila jen na jeden problém, a to nabíjení. Když nechcete trávit půl dne nabíjením, musíte najít rychlonabíječku. Ty podle mě mají jediné smysl. Chce to ale občas hledat a ne vždy je u nich volno. Protože všichni chtějí rychle nabít. Zkusili jsme i možnost nabíjení z klasické domácí zásuvky přes noc, to ale nedoporučuji. Nabíjíte opravdu hooodně dlouho. Proto doporučuji, pokud se vydáte na delší cestu, plánovat i možnosti nabíjení.


A závěrem? DS velice mile překvapilo, jak vzhledem, tak i jízdními vlastnostmi. Pokud hledáte druhé auto do rodiny, do města a blízkého okolí a hlavně pokud se chcete odlišit od ostatních, DS3 Crossback E-Tense je přesně pro Vás. Musíte počítat jen s vyšší pořizovací cenou a stále malou infrastrukturou rychlonabíjecích stanic. Ale je fakt božííí! *heart*
 

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account