I v letošním roce se téměř 200 zaměstnanců českých poboček společnosti Procter & Gamble zúčastnilo rozmanitých dobrovolnických aktivit a projektů. Cílem bylo pozitivně ovlivnit nejen stav životního prostředí, ale i sociálně pomoci – P&G tak celý rok spolupracovalo nejen s neziskovými organizacemi, ale i s místními komunitami. Dobročinné aktivity nezastavila ani epidemie koronaviru, jen je přesunula více do online prostředí, kde se konalo dokonce 95 % z nich. Do konce tohoto roku ještě několik dobročinných iniciativ před P&G stojí – bude to tradiční Vánoční strom přání, kdy zaměstnanci Procter & Gamble plní sny dětem z dětských domovů, a také finanční dar organizaci SOS Dětské vesničky pro zpříjemnění vánočních svátků dětem.
Společnost P&G se letos zapojila do boje s koronavirem. Věnovala své produkty například nemocnicím, domovům pro seniory, potřebným českým rodinám nebo českému Červenému kříži. Zcela zásadní pomocí byl též projekt na pomoc maminkám samoživitelkám, které si nemohly dovolit koupit svým dětem počítače na distanční výuku. Společnost P&G se rozhodla maminkám finančně pomoci, aby náročnou situaci zvládly.
“Hned v začátcích šíření koronaviru jsme zahájili naše procedury humanitární pomoci a pomohli jsme těm nezranitelnějším lidem. Věříme, že v této bezprecedentní situaci by měla být naší prioritou péče o ty, kteří se o nás starají, a o ty, kteří potřebují naši péči nejvíce. S ohledem na to jsme zintenzivnili své úsilí a spolupracovali jsme s organizacemi a institucemi na podpoře těch, kteří jsou nejzranitelnější tváří v tvář epidemii, a těch, kteří se o ně starají. Naše produkty jsme darovali Českému červenému kříži, České potravinové bance a institucím na Rakovnicku, kde se do pomoci zapojil i náš závod Rakona,” vysvětluje Yvette Krubl, manažerka korporátní komunikace Procter & Gamble ve střední Evropě.
Dalším z projektů společnosti Procter & Gamble byly věcné dary Armádě Spásy – dobrovolníci doručili vybrané produkty potřebným, kteří se nachází v tíživé životní situaci. Druhou komunitou, které pomohly věcné dary P&G, byl Dům Tří přání, kam byly doručeny čisticí a mycí prostředky, jež byly využity k udržování čistoty provozních prostor. Posláním Domu Tří přání je všestranná a okamžitá pomoc dětem a rodinám v nouzi.
U příležitosti Světového dne předčasně narozených dětí společnost P&G vyčíslila počet věnovaných plenek, které daruje ve spolupráci s organizací Nedoklubko předčasně narozeným dětem v neonatologických centrech napříč Českou republikou. Celkový počet činil 12 594 balení prémiových plenek Preemies, a součtem více než 260 000 kusů plenek.
Společnost P&G pomáhá i ženám a dívkám – letos započala projekt s názvem #endperiodpoverty, jehož cílem je zajistit dostupnost dámských hygienických potřeb celosvětově všem dívkám a ženám! V letošním bylo darováno více než 80 milionů kusů dámských hygienických potřeb po celém světě. V České republice věnovala P&G hygienické potřeby neziskové společnosti Salinger, z. s.
V neposlední řadě se sami zaměstnanci Procter & Gamble účastní řady dobrovolnických projektů s cílem podpořit lidi v nouzi. Mezi pořádané aktivity patří: vaření, cestovatelské workshopy, běžecké lekce a podobně. Kvůli celosvětovým koronavirovým restrikcím probíhalo zhruba 95 % dobrovolnických aktivit online.
Dobrým skutkům v P&G není pro tento rok rozhodně konec. Tradičně stojí v hlavní hale kanceláří P&G vánoční strom přání, a i letos nese jednotlivá přání dětí z dětských domovů. Zaměstnanci každoročně vybírají přání a předávají dárky Ježíškovi, který je o Vánocích doručuje dětem. Například předloni splnili dobrovolníci z P&G více než 250 dětských snů. Společnost P&G také letos v předvánočním čase pomůže dětským SOS vesničkám. Na nákup vánočních dárků pro děti věnovala přes 140 000 Kč. Tentýž projekt probíhá také v Maďarsku, Polsku a dalších zemích.
“Dobrovolnictví je součástí P&G mise zlepšovat životy spotřebitelů a být silou pro dobro a pro růst v komunitách, kde působíme. Jsme rádi, že se naše dobrovolné iniciativy setkávají s velkým nadšením. Dobrovolníci věnovali své srdce a čas, aby podpořili ostatní, a to je vždy úctyhodné,” říká Yvette Krubl, manažerka korporátní komunikace ve společnosti Procter & Gamble ve střední Evropě.