Začátky freelancingu jsou složité.
Člověk kolikrát neví, co s nově získaným časem. V začátcích je těžké neprosedět celý den u počítače s tím že sjíždíte sociální sítě a na konci dne máte pocit jak jste celý den pracovali, ale ve skutečnosti jste nic neudělali. Není od věci si říci čeho chci dosáhnout v životě za 10 let, za rok nebo za měsíc. Říká se, že každý z nás by měl mít alespoň 100 cílů ze všech oblastí svého života. Pokud nemáte jasně stanovený cíl špatně se vám k němu bude směřovat a budete bloudit ze stany na stranu až nakonec se v tom ztratíte.
 
Jako první si doporučuji určit jaké jsou moje životní role.
 
Například milenka, dcera, matka, youtuberka, zaměstnanec, freelancer, blogerka,…
Omlouvám se že píši role v ženském rodě ale jsou mi bližší.
Když už víte, kdo jste je jednodušší cíle rozdělit.
Cíle můžeme mít pracovní, duchovní, peněžní, materiální atd.
 
Proto si můžete vytvořit tabulku kde u životní role uvedete cíl pro rok 2018 a životní cíl.
př. životní role Asistentka fotografa – rok 2018 –  získat 3 zakázky v zahraničí
Máte cíl a teď potřebujete termín dokončení.
Ke každému cíli si stanovte pevný termín, bez termínu jako by cíl neexistoval.
Mně se po nějaké době stalo, že to vypadlo, že se v plnění cíle nikam neposouvám a tím jsem ztratila motivaci a začala jsem mít z toho lidově řečeno depky.
Pak na mentoring day mi kolegyně vysvětlila, že si dávám moc velké cíle a že ikdyž postupuji, tak to nevidím, protože výsledek není okamžitý. Tudíž je důležité velký cíl rozdělit na několik menších kroků. Tak uvidíte jestli postupujete podle plánu či nikoli.
Když už máme určený cíl a i jeho fragmenty i termín dokončení je dobré oznámit svůj záměr /cíl někomu blízkému nebo komukoliv okolo nás. Proč? Představte si, že chcete do konce roku napsat a vydat knihu. Je to váš velký sen, máte cíl, máte termín, rozdělení na fragmenty (napsat knihu – klidně si to rozdělte na kapitoly, najít vydavatele, popřípadě řešit samonáklad). Jak začneme o svém cíli říkat okolí tak se jim jakoby zavážeme, jsme nuceni dojít do cíle, protože se nás lidé budou ptát jak to vypadá, že se jim příběh líbí a kdy si to budou moci přečíst. Tím budete pod vnějším tlakem k dokončení.
A co postihy za nedodržení termínu? Zajímavá myšlenka, vzhledem k tomu, že pokud jste zaměstnanec musíte dodržovat termíny, jinak přijdete o prémie nebo vás vyhodí z práce. Freelancer takové postihy nemusí mít, pokud tedy nedodržením termínu nenaštve klienta, který nezaplatí. Za mě je to také motivující, třeba si říci, že když nesplníte termín půjdete k neoblíbené babičce na návštěvu, nebo si vyberete něco zvlášť nepříjemného. Tím tu máte další motivaci.
Správný postup je tedy následující:
1) stanovení cíle
2) termín dokončení
3) jednotlivé malé kroky, které učiním
4) komu to oznámím
5) postih za nedodržení termínu
 
Podle tohoto listu by pak vypadalo plánování cílů asistentky fotografa následovně.
1) 2018 – Získat 3 zakázky v zahraničí
2) provedení 3. zakázky bude do konce roku 2018
3) vybrat země, které oslovím
na koho se zaměřit (hotely, produkce,…)
forma oslovení (email, tel.). a kdo to vykoná
4) rodině oznámit, že budu tolikrát pryč a zavázat se fotografovi
5) v případě nedodržení budu muset na každou zakázku řídit
 
Co mnoho lidí doporučuje je si vytvořit check listy, kde si každou část cíle (úkolu) napíšete a tím na nic nezapomenete.
Jak to funguje vám, postupujete systematicky nebo tomu necháváte volný průběh?
Tak mnoho zdaru a hodně splněních cílů.

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account