Kateřina Reichertová je zakladatelkou on-line vzdělávacího projektu pro ženy Digiskola.cz, který vyrostl z jejího podnikatelského kolotoče. V rámci svého prvního projektu, rodinného centra MAM Prostor, řešila digitalizaci svého malého podnikání a odtud byl již jen krůček k myšlence sdílení nabytých digitálních znalostí. Byla si vědoma toho, že digitální technologie dokáží ušetřit spoustu peněz, energie a volného času, který chtěla věnovat sobě a rodině. Čeho se bála? Jakým překážkám čelila? Jak překonávala svůj strach z objevování neznámých digitálních technologií? A s jakým výsledkem? 
 
Co vás přimělo k založení projektu Digi škola?
Chyběl mi průvodce digitálním světem v době, kdy jsem začala intenzivně řešit automatizaci svého byznysu. Když se mi povedla dokončit první fáze digitalizace, uvědomila jsem si, že je to pro mne nakonec i zábava. Objevila jsem spoustu zajímavých a ve finále i jednoduchých aplikací, které jsem začala využívat. No a řekla jsem si, že by bylo dobré se o své složitě nabité znalosti podělit také s ostatními ženami podnikatelkami.
Rozhodla jsem se tedy vytvořit bezpečné místo, kam si mohou chodit podnikatelky pro radu, jak zjednodušit a zefektivnit své podnikání prostřednictvím digitálních technologií. A tak vyrostla Digi škola, ve které vás vřele vítám.
 
Proč jste se zaměřila na implementaci digitálních technologií do svého malého podnikání? Nestačila by třeba jen Excel tabulka? 
Na začátku mi stačila e-mail komunikace a zapisování do Excelu. Ale po čase jsem zjistila, že tato ruční práce mi zabírá spoustu času. Přečíst e-mail, zaznamenat rezervaci na kroužek do tabulky, ručně vystavit fakturu, ručně zkontrolovat její úhradu, ručně zkontrolovat, zda se účastník dostavil, ruční přepisování databází atd.
Po 3 letech jsem zjistila, že víc jak 50 % času trávím jen rutinními úkony a už mi nezbývá čas na další rozvoj podnikání. 
 
Co konkrétně vám bránilo rozjet digitalizaci svého podnikání dříve?
Vůbec jsem se neorientovala v nabídce on-line produktů a moc jsem tomu nerozuměla. Další má mentální bariéra byl strach, že to nezvládnu. Pak se mi také nechtěl ztrácet čas hledáním informací, který produkt je pro mé potřeby nejvhodnější. Nikde totiž nebyl žádný srovnávač, který by mi pomohl snadno a srozumitelně porovnat funkcionality aplikací a podle toho si vybrat to nejlepší pro sebe. Prostě jsem nevěděla, s čím začít. 
Také mi už v mém věku chybí dychtivost učit se novým věcem. Když jsem byla mladší, technologie mě bavily mnohem více a sama jsem se o ně aktivně zajímala. Dnes to považuji spíše za nutnost než zábavu, a proto se mi do toho často nechce. Nedělejte však stejnou chybu jako já, zbavte se svých strachů z „digitálna“ a začněte si ulehčovat život hned.
 
A s čím jste tedy konkrétně začala? 
Jako první jsem si definovala ve firmě procesy, které dělám ručně. Pak jsem si vytvořila seznam činností, které bych potřebovala automatizovat, resp. digitalizovat a vzájemně propojit. Nakonec jsem začala hledat programy, které splňují maximum mých představ. Při porovnávání jsem ještě nastavené parametry průběžně upravovala, jelikož se mi během průzkumu objevovaly nové a nové možnosti, o kterých jsem netušila. Po finálním výběru jsem je začala nasazovat do svých firemních procesů. 
 
Byla i cena produktů pro vás důležitá? 
Ano, byla. Velmi. Když jsem vybírala dostupné technologie, které by mi vyhovovaly, bohužel jsem zjistila, že většina z nich jsou placené. Což byl problém pro můj omezený rozpočet. Musela jsem tedy velmi pečlivě zvažovat svůj výběr tak, abych dosáhla optimálního poměru mezi cenou a výkonem. Párkrát jsem zkusila neplacené aplikace. V něčem byly určitě fajn, ale nesplňovaly všechny mé požadavky. 
 
Co pro vás vlastně znamená pojem digitalizace. 
Rutinní činnosti plně automatizovat, abych do nich nemusela zasahovat. Tím pádem zvýšení rychlosti reakce na objednávky, zvýšení příjmů v podnikání, snížení chybovosti (např. ve vystavování faktur, protože se dělají automaticky) a v konečném důsledku získání více času pro sebe a rodinu. 
 
Co je pro vás největší komplikace v digitálním světě?
Pro mě je to například roztříštěnost technologií. Když se mám s někým spojit na on-line meeting, tak jeden používá Zoom, druhý Microsoft Teams, třetí Google Meet atd. Takže pro jedno a to samé musí člověk ovládat hned několik aplikací. Dále mi často chybí funkční technická podpora. Nechci se bavit s robotem, ani se prokousávat dlouhými manuály. Prostě potřebuji, aby někdo se mnou mluvil jednoduše a mým jazykem digitálního dinosaura. 
 
Toto byly také důvody pro založení Digi školy. Řekněme, že se tímto projektem snažím vyplnit díru na trhu a Digi škola se do budoucna má stát podpůrným partnerem / přátelským odborníkem / IT poradcem na telefonu / emailu. Prostě IT kámoška, která všemu rozumí a hlavně mi dokáže srozumitelně poradit a vyřešit můj digi problém. 
 
Máte pro nás na závěr nějaké digitální poselství?
V každé z nás spí malý digitální dinosaurus, který nás drží zkrátka v našem technologickém rozletu. Přestaňme se ho bát a dopřejme si možnost uvolnit si ruce od zbytečných rutinních činností. Ušetřený čas a vydělané peníze pojďme investovat do toho, co máme rády.
 
A když budete hledat nějakou odpověď ze světa digitálních technologií, napište nám na Facebook do uzavřené skupiny Digi škola
 
Těšíme se na vás v Digi škole.
Kateřina Reichertová, alias Digi Katka

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account