Přečtěte si všechny, od začátku do konce. Mějte ty správné kontakty a informace tam, kde jsou třeba.
Být a hledat práci na LinkedIn – to pro vás může být velkou výhodou. Personalisté hledají v téhle profesní sociální síti talenty a zajímavé kandidáty.

Zaměstnavatelé a agentury tady zveřejňují stále více pracovních nabídek. LinkedIn je také skvělý nástroj pro networking – umožňuje vám budovat síť profesních kontaktů, které vám mohou pomoci při hledání práce. Zkrátka – význam LinkedIn při hledání práce stále roste a kdo tuhle příležitost umí využít, má náskok.

LinkedIn vám může být hodně prospěšný, pokud se zde prezentujete tím správným způsobem. Proto je tak důležité, jak vypadá váš LinkedIn profil. Chyby ve vašem profilu vám mohou stížit získávání dobré práce a poškodit vaši profesní značku a image.
A naopak – kvalitně vytvořený profil přitáhne pozornost personalistů a manažerů a pomůže vám získat dobrou práci rychleji.
Podívejte se tedy na svůj profil a zaměřte se dnes na to, co byste ve svém profilu rozhodně mít neměli:

1. Žádná nebo neprofesionální fotografie

Váš profil je vaší reklamou. Mluví o vás bez vás. Měl by tedy prezentovat konkrétní osobnost – vás. Ukazovat vaši osobnost, individualitu a jedinečnost. Vaše tvář je jedinečná. Nikdo na světě nevypadá stejně, jako vy (i v tvářích jednovaječných dvojčat najdete drobné rozdíly). Mnoho lidí (jako třeba já) zapomene vaše jméno, ale zapamatuje si vaši tvář. A spojí si ji s vaší profesí, s vašimi výsledky, vašimi úspěchy….
Proto investujte do pořízení profesionální fotografie pasového formátu, na které se budete tvářit sympaticky, tak, jak vás lidé znají… Stejnou fotografii vložte do svého životopisu, do svých profilů na pracovních portálech… Ti, kdo se s vámi setkají na LinkedIn a pak uvidí váš životopis nebo profil na Jobs.cz, uvidí stále toho stejného člověka…

2. Nepromyšlený podtitul

Co mám na mysli tím podtitulem? Je to ten řádeček, který najdete v profilu hned pod svým jménem. Ta větička, která se vašim kontaktům a veřejnosti vždy zobrazuje zároveň s vaším jménem. Co o vás říká? Většinou třeba “Obchodní manažer ve společnosti XY”. Tohle o vás vašemu potencionálnímu zaměstnavateli moc neřekne… Dnes jste obchodní manažer, ale kdo jste byl/a před pěti lety? A kdo nejspíš budete za pár let?
Definujte se! Definujte v podtitulu, kdo jste profesně. Vyjádřete pár slovy, v čem jste právě vy profesionál! Na co jste odborník? S jakou profesí spojujete svoje jméno? Co třeba: “Manažer nákupu a leader týmů nákupčích ve FMCG” Ano, teď už je jasné, kdo jste, čemu rozumíte a v čem můžete být v nové firmě prospěšní.
Pomozte personalistům a manažerů, aby objevili vás a váš potenciál!

3. Prázdné Shrnutí

Shrnutí je prvním odstavcem vašeho profilu. Je to část, kde je prostor pro shrnutí vašich dovedností a zkušeností. Je to místo, kam padne zrak návštěvníka vašeho profilu jako první. Tady máte jedinečnou příležitost zaujmout, přitáhnout pozornost a motivovat personalistu, aby si váš profil prostudoval pozorněji. Prodat se.
Ve shrnutí pište o sobě – používejte tedy 1. osobu jednotného čísla. Napište v pěti řádcích, kdo jste, co znáte a umíte a co chcete dělat a proč. Nepoužívejte fráze, nezahlťte svůj profil vatou. Pište opravdu o sobě, o reálné osobě. Dejte do shrnutí sami sebe, svůj příběh.

4. Jen statistické údaje

Jistě, že je důležité napsat do vašeho profilu, na jakých pozicích, v jakých společnostech a kdy jste pracovali nebo pracujete. Ale JEN TO je málo. I stručný popis pracovní pozice je málo… Nezapomeňte, tohle je vaše reklama, tohle je nástroj prezentace vaší osobnosti, vaší profesní značky, vaší hodnoty a přínosu pro zaměstnavatele.  Co vás OSOBNĚ prezentuje? Co je pro vás specifické a odliší vás od dalších profesionálů, kteří pracují na podobných pozicích?
To, JAK jste svoji práci dělali nebo děláte. A o tom nejlépe vypovídají vaše výsledky, cíle, které jste splnili, úspěchy, kterých jste dosáhli. Podělte se o ně v Přehledu pracovních zkušeností.

5. Přijetí každého, kdo vás požádá o přidání

Copak velikost sítě, počet kontaktů, nejsou důležité? Ano, jsou, ale jen o počty nejde. Je také důležité mít ty správné kontakty, obzvlášť, když hledáte práci. Potřebujete ukázat, že kromě znalostí a zkušeností ve svém oboru máte také ve svém oboru kontakty! Pokud se například ucházíte o práci ve stavebnictví, ale 90 % vašich kontaktů je z různých, často naprosto vzdálených, oborů, může to vyvolávat dojem, že nemáte právě ty nejlepší kontakty potřebné pro svoji práci…

6. Váš profil je neveřejný

Jasně, nechcete, aby váš stávající šéf nebo kolegové věděli, že si hledáte novou práci. Ale to můžete vyřešit jinak – v nastavení profilu si zvolte, aby se tato informace ve spojení s vámi nezveřejňovala. Zveřejněte svůj profil, aby se vaši potencionální zaměstnavatelé dostali k informacím o vás.
Jana Bártíková
Těším se na vás na LinkedIn! Navažte se mnou spojení! Můj LinkedIn profil je TADY >>>>>>

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Být či nebýt (na LinkedIn) >>>>>>>>>

Zdroj foto:Pixabay.com

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account