“Boj za lidskou obyčejnou komunikaci může trvat dlouho. Toho jsem si vědoma. Co však prosím neodkládejme, je snaha o slušnou a neznevažující komunikaci vůči ženám. Myslela jsem si, že nevhodné poznámky na adresu žen jsou už dávnou minulostí, ale nikoliv.
Minulý týden, setkání mužů z prominentních organizací, vysokých škol, v oblecích, par žen, salónek hotelu. Jedna žena jde po hodině setkání otevřít dveře a větrá, v místnosti je těžký vzduch. Na její adresu padá dost netaktní poznámka. Pána, který jí vyslovil, jsem neznala, ani na něho ze zadních řad neviděla. Propásla jsem možnost ho taktně upozornit, že svěť se posunul, že podobné poznámky již nejsou v kurzu.
Činím tak v soukromí, v rozhovoru jeden k jedné, aby se dotyčný muž necítil nekomfortně. Většinou je z toho následně zajímavý rozhovor o jisté nejistotě mužů, co vlastně ženy teď chtějí, kde jsou hranice komplimentů, kde mohou nechtěně narazit.
Všechny muže neoslovím, nezachytím jejich ošemetné poznámky. Budu rada, když každá z nás si občas vezmeme stranu kolegu, známého a vysvětlíme mu, že hrubé poznámky na adresu žen se už nenosí. Kultivujme mužské okolí, prospějeme jim i sobě. 
Co naopak aktivně můžeme pro muže udělat my – nepoužijme prosím ironii v emailech. Oni ji nerozumí a stěžují si mi houfně, že vznikají nedorozuměni. Já sama jsem nepochopila ironii při nedávné komunikaci se známou, se kterou si píši jen zřídka. Reagovala jsem proto na její e-mail podrážděně, připojený smajlík jsem si vykládala zcela jinak. I když jsme záměrně odpovídala s odstupem dne. Až její telefon mi vše osvětlil. Drobnost. Ano, leč stála mne jisté pohoršení, zvýšení negativních emocí a čas trávený delikátní formulací odpovědi. Čas, který mohl být ušetřen, kdyby neužila ironii.
Ironie se hodí do osobní komunikace, kde máme šanci doprovodit vše odpovídajících tónem hlasu, dovysvětlit, když vidíme divnou reakci. Šetřeme s ní však v písemném projevu.”
To Vám vkazuje Lenka Mrázová, jednatelka, mentorka, lektorka a koučka v LMentio s.r.o. a také mentorka Equal Pay Day 2019. Pro letošní rok zvolila téma “Patří do byznysu laskavost?”. Co myslíte patří?
 

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account