Naše babičky vždycky říkávaly, že zdraví si nekoupíme. Jak vypadá tahle fráze dnes? Platí pořad stejně?
Jsme konzumní společnost. Všechno se točí za nepředstavitelným honem k byznysu. Kamkoliv se podíváme, cokoliv zapneme, všude na nás útočí reklamy, Fb průvodci, nabízené služby. Někteří lidé nereflektují ale někteří jedinci, a není jich málo, propadnou kouzlu udělat něco pro své zdraví.
Můžeme začít u obyčejných potravinových doplňků. Jsou na místě, pokud máme zdravotní problémy, potřebujeme doplňky stravy. V tomto případě je rozumné obrátit se na svého lékaře nebo zajít do lékárny a nechat si poradit na míru svým problémům od odborníků.
Pak jsou tady firmy, které se tváří jako prvotřídní kvalitní farmaceuti a nabízejí zboží, které dle jejich posudků, vypracovaných studií a předložených pozitivních hodnocení dokladují zázračné uzdravení. A to ve všech směrech. Dokonce se nebojí ani v onkologické léčbě, v těhotenství nebo u pacientů s těžkými zdravotními komplikacemi.
Mají precizně zpracovaný postup prodeje, skvělý image, nádherné balení produktů. Pořádají odborné přednášky. Mají velkou výhodu. Každý obchodní zástupce má na Vás čas. Přijde k Vám domů, krásně předloží pozitiva a výsledky – samozřejmostí jsou odborné studie a publikace. Co na tom, že tento člověk ještě včera pracoval jako prodavač bot a dnes se mu svěřujete jako úctyhodnému odborníkovi s nejintimnějšími detaily svého zdraví. Necháte se od něho poučovat, necháte se diagnostikovat a po té nastavit léčbu a dávkování. Co na tom, že produkty jsou mnohonásobně předražené, s účinkem srovnatelným, ba někdy ještě mnohem nižším, než byste zakoupili v lékárně. Jako bonus Vám ještě nabídnou registraci, sbírání bodů, odměny ve formě slev a dokonce karierní postup v prodeji, pokud budete vykazovat nové klienty a budete mít odběr výrobků. Jak jednoduše postavené a zneužitelné.
Jsou to samozvaní odborníci, kteří svoje znalosti z lékařství a farmacie mnohdy nasbírali přes noc svým zaregistrováním do systému firmy s vidinou rychlého zbohatnutí. Vůbec je totiž nezajímá stav pacienta, jestli i nevinně tvářící se doplněk stravy koresponduje s léky, který pacient užívá, jestli nezpůsobí nějakou alergii či mu nehrozí vážné poškození zdraví.
Tito obchodníci skutečně nenesou žádnou odpovědnost za Vaše zdraví. Oni jen nabídli, Vy jste koupili. Vždy upraveni a s úsměvem připraveni pro Vás.
Filozofie prodeje, ale velmi promyšlená a zacílená na klienty, pacienty, kteří jsou za své zdraví ochotni zainvestovat cokoliv.
Dalším vyhledávaným oborem je oblast služeb. Dnešek dává zelenou různým pseudoterapeutům, pseudohypnoterapeutům. Tito lidé mají mnohdy jako základ svého vzdělání úplně jiné obory. Trh nabízí nepřeberné množství kurzů, které sice dodají punc odbornosti, avšak s kvalitním vzděláním do oblasti duševní nemají pranic společného. Může stát, že Vy, v dobré víře se obrátíte na odborníka s úžasně uvedenou webovou stránkou, do toho ještě Fb se stovkami lajknutími za psaním populistických příspěvků a článků, a mate rozhodnuto. Vy nevíte, že tento člověk prošel jen rychlokurzem s patřičně uvedeným názvem, bez žádných či minimálních vstupních požadavků a s výstupem hodným k běžné zkoušce na střední škole. Sociální sítě a reklama jsou mocné.
Dáváme na podest svoje intimnosti, svoje bolesti. Tito odborníci z lidu s kvalifikací na velmi nízké úrovní se zcela zásadně orientují na klienty, kteří jsou zranitelní, mají problémy psychické, somatické, a jak se říká …tonoucí se stébla chytá… Stačí jen dobrá manipulace a už se roztočíte v kole zdatného manipulátora. Opět, tito odborníci nejsou registrovaní v odborných společenstvech, komorách, spolcích, protože toto členství vyžaduje skutečné odborníky s patřičným odborným vzděláním. Naše legislativa je bohužel ještě velmi benevolentní, a možnosti těchto pseudoodborníků jsou v současné době neomezené a cíleně matou veřejnost. Opět jsme u jádra věci, neodpovídají za případné poškození Vašeho zdraví.
Pokud se rozhodnete se svými bolestmi navštívit odborníka, buďte obezřetní. Důsledně zjistěte jeho vzdělání, možnosti, které nabízí. Úplně obyčejná orientace je v tom, že skutečného odborníka nenajdete na Fb, ale funguje na seriózních referencích. Pokud někdo dává na svůj Fb profil xkrát denně příspěvky, může to značit i to, že má čas ke spisování a mnoho klientů na něho nečeká, a tímto upozorňováním na sebe Vás oslovuje. Nehledě na to, že cena za provedenou službu je často velmi vysoká s porovnáním u jiných skutečných odborníků, kdy se mnohdy zaštitují tím, že slevy nedávají právě pro svoji vytíženost a váženost u klientů.
Vaše opatrnost Vás může ochránit před nesnázemi, které Vás mohou potkat, neboť zdraví máte skutečně jen jedno a neriskujte tam, kde to není potřeba.
Svoje zdraví si nekoupíte, ale můžete hodně proinvestovat nejenom ve svých financích.
Přeji zdravý rozum a pevnou ruku při výběru pomocníků k návratu do Vaší spokojenosti.
Koupě zdraví za účelem zisku
-
NIE JE TO VAŠA VINA…
NoraŠulíková||Osobní rozvoj a podnikání
Pokiaľ sa trápite vo vzťahu, ktorý vás nenapĺňa, alebo chcete svojmu partnerskému vzťahu znovu dodať iskru, ale nejako sa...
-
"Překážky" jsem brala jako veliký problém…
ErikaČákorová||Osobní rozvoj a podnikání
Překážky jsem brala jako veliký problém a měla pocit, že to je všechno nespravedlivé a nemá se mi to všechno...
-
Kdo vynalezl hranolky?
Jiří Hudeček||Osobní rozvoj a podnikání
Francie a Belgie se už léta přou o to, která země má právo tvrdit, že vynalezla jedno z nejoblíbenějších...
-
„MÁM STRACH a nevím, co s ním"
AdélaKarlovská||Osobní rozvoj a podnikání
Víte, proč tolik začínajících podnikatelů ve svém podnikání neuspěje? Protože mají strach. Rozhodnout se jít do podnikání je jedna...
-
Relaxace proti stresu a uvolnění
LenkaHeczková||Osobní rozvoj a podnikání
Nová relaxační hudba proti stresu, ale také meditační hudba na spaní s deštěm vhodná pro hluboký spánek, meditace, relaxace,...
-
14. 12. Věnujte dárek
Jitka Štádlerová||Osobní rozvoj a podnikání
Pošli to dál podruhé – věnujte dárek https://www.youtube.com/watch?v=4baIEARIYMM https://www.facebook.com/umenidarovat/?hc_ref=ARR5Y0OV3YpvPJttZ6HItBCjNRQW3D4HNXW2IrVVfdEjLks9nHTptGMftQ5NunnBepU&fref=nf Advent je časem pomáhajícím. Přispívejte na charitu, ať už...
-
Spokojenost
AdélaKarlovská||Osobní rozvoj a podnikání
Je v dnešní době možné mít spokojené zaměstnance ve firmě? Ano, je. Vždy mne velice potěší, když se dozvím, jak...
-
Jak na soucit k sobě samé?
Taťána Špaček Madeja||Osobní rozvoj a podnikání, péče o sebe, vztahy
Jak mít soucit k sobě samé? Na to jsem si potřebovala před pár dny odpovědět a najít odpověď nebylo...