Moje mentorka mi pořád opakovala: “Potřebuješ mail-list. Posílej newsletter!” Ne že bych s ní nesouhlasila. Opravdu potřebuju mail-list. Protože ten budu mít ve svých rukou. Není to jako se sociálními sítěmi, jejichž algoritmus se neustále mění, a navíc je možné je úplně vypnout, aniž by uživatelům něco zbylo. Není to jako prodejní portál, kde můžete psát jen několika málo zákazníkům současně. Mail-list je jistota. Je to přímý kanál k zákazníkům. 

Jenže.

“To je jedno, co tam budeš psát. Stačí krátce. Cokoli.” Jedno to teda není! Ani náhodou. Mám své zákazníky ráda. A poslední, co bych chtěla dělat, je prudit je nějakými reklamními e-maily. Když už jim mám psát, mělo by to za něco stát. Jenže co jim mám psát? Snažila jsem. Trápila se nad tím. A jednou za čas jsem horko těžko něco stvořila. Ikdyž jsem vůbec nevěděla, co psát. Za moc ten e-mail nestál a navíc mě stál velkou hromadu energie.

Jaké znáte newslettery?

Nevím jak vy, ale já jsem donedávna znala jen ty protivné newslettery, které člověku vnutí snad každý e-shop. Plné reklamy na jejich produkty či ještě “lépe” výčet akčního zboží. Ale ničeho jiného. Takové ty nudné pamflety. Dokonce na ně mám speciální e-mail. Aby mi nespamovaly ty schránky, které opravdu používám.

Nový svět

Pak jsem zahlédla v přehledu novinek z portálu Na volné noze zmínku o newsletteru o newsletterech. To mě zaujalo. Rozklikla jsem odkaz a objevila celý nový svět. Zjistila jsem, že existuje řada newsletterů, které se podobají spíše blogům. Říká se jim bloglettery, tj. blog, který Vám přijde rovnou do e-mailové schránky. A právě o těch píše jednou za měsíc Martin Kavka. Jeho newslettery.cz přinášejí hromadu tipů pro psaní newsletterů, rozhovory s (úspěšnými) newsletteristy či zajímavosti z newsletterové scény.

Newslettery.cz mě úplně pohltily. Naprosto změnily moji optiku. Najednou jsem věděla, o čem budu psát. Zkusila jsem napsat svůj první e-mail v novém formátu. Najednou už to nebylo dlouhé trápení nad každým řádkem. Sebrala jsem poslední zbytky odvahy a vyhlásila totální restart mého newsletteru.

Vznikl mixletter

Protože svět je plný úžasné a inspirativní architektury. Mohla bych se celé dny jen toulat ulicemi a obdivovat krásu všech staveb kolem. Obdiv k architektuře se odráží v mých špercích. 

Z přetavování inspirace do šperků, jejich výroby i architektury samotné je namíchaný můj newsletter. Pojmenovala jsem ho mixletter. Je to krátký blog přímo do e-mailové schránky.

Protože,

nechci své zákazníky nudit. Chci, aby je můj mixletter bavil. Aby se těšili na každý další.

Show must go on!

Napsala jsem druhý, třetí. Psaní newsletteru se změnilo z otravné povinnosti na skvělý, produktivně strávený čas. Inspirativní čas. Samozřejmě newsletter nebyl dokonalý. Nejspíše stále není. Nějaký čas mi trvalo vyladit jeho strukturu. “Spam” se však změnil na kanál ke komunikaci se zákazníky. Na skvělou možnost, jak s nimi zůstat v kontaktu. Jak budovat důvěru. 

Nejen, že se i já těším na psaní každého dalšího newsletteru. Těším se také, co mi na něj příjemci odepíší. Moc!
 

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account