Akční ceny, na které lidi velké obchody lákají, ale nejsou často vlastně ani slevy. Některé obchody nabízí slevu například padesát procent. Když si ale dáte konkrétní výrobek do srovnávače, zjistíte, že jej za tu cenu nabízí celá řada dalších prodejců.
Právě internetové srovnávače cen mohou být pro potenciální zákazníky vodítkem. Podívejte se, kolik takové zboží stojí u konkurence. Možná někde ušetříte i bez slevy.
Pokud zrovna nekupujete máslo, o kterém víte, kolik stojí, ale například televizi, pak je dobré se podívat u i konkurence. Podívejte se také na ceny, za které se zboží prodávalo například v říjnu. Mnoho prodejců před Vánoci cenu uměle navýší, aby ji poté mohli ponížit “slevou”.
Lidé by se také neměli bát a na pokladně se ozvat v případě namarkování jiné ceny, než jaká se uvádí v letáku. Pokud u pokladny zjistíte nesrovnalosti, trvejte na ceně, jaká je u zboží uvedená v regálu nebo akčním letáku. Na takovou cenu máte nárok.