Barvy a branding: Jak správně vybrat barvu pro vaši značku
Barvy na nás působí.
Marketing to dobře ví a těží z toho, když vytváří reklamu nebo reklamní logo.
Přečtěte si, co jednotlivé barvy v reklamě znamenají a zjistíte, že jejich volba v logách není tak úplně náhoda.
- Červená je velice silná a dynamická barva. Je to barva, která reflektuje na jedné straně sílu a přátelství, ale na druhé straně může evokovat agresi – záleží na kontextu. V reklamě se s ní musí pracovat šetrně a citlivě. Červená stimuluje apetit, proto ji ve své komunikaci využívá mnoho restaurací, jako je McDonald’s a KFC.
- Modrá vyjadřuje mír a vnitřní klid. Zmírňuje chuť k jídlu. V reklamě ji uvidíte u společností, které se chtějí profilovat veřejnosti racionálně, chtějí zdůraznit kvalitu svého produktu. Na modré staví svoji značku například mobilní operátor O2.
- Žlutá barva je veselá a hřejivá, přináší s sebou energii, všechno šťastné je skoro vždycky prostě žluté. Zároveň je to však barva, která nejvíc zatěžuje oko a unavuje ho. V reklamě má své místo z důvodu přilákání pozornosti.
- Zelená se pojí se zdravím a přírodou, je to barva harmonie a rovnováhy. Vzbuzuje pocit vnitřního klidu. Proto je třeba hlavní barvou na kelímku jogurtu Activia právě zelená. Nebo logo Starbucks coffe zelené. Tuto barvu využívají společnosti pro účely zeleného marketingu – vzpomeňme si například přebarvení loga McDonald’s na zeleno, kterým chtěla společnost ukázat své snahy na ekologickém poli.
- Bílá barva, to je čistota a nevinnost. Hodí se k propagaci luxusních výrobků, a to nejčastěji ve spojení s černou, zlatou nebo stříbrnou. Tyto kombinace využívají ve své komunikaci společnosti, jako je Chanel nebo Prada k podtržení sofistikovanosti svých produktů. Bílá v kombinaci s růžovou a fialovou se používá k propagaci produktů pro ženy.
- Růžová má uklidňující účinky, hlavně je to ale barva lásky, a proto ji upřednostňují značky primárně cílící na ženy. Vzpomeňme třeba kosmetiku Avon a její kampaň proti rakovině prsu.
- Černá z reklamního pohledu symbolizuje mužný luxus je tedy vhodná pro propagaci luxusních výrobků pro muže. Do svých reklam ji často obsazují luxusní automobilky, třeba Mercedes Benz.
Zdroj foto:Pixabay.com