Technické muzeum Liberec patří k těm nejmladším, bylo otevřeno 6. září 2014 a je umístěno v bývalém pavilonu G (nyní pavilon A) v areálu bývalých Libereckých výstavních trhů na Masarykově ulici. V současnosti se jedná o muzeum soukromé.
Technické muzeum Liberec veřejnosti představuje dopravní prostředky od jízdních kol, přes motocykly a automobily až po kolejová vozidla. Expozici doplňuje i celá řada předmětů technického charakteru, které mají vztah k regionu, například motory nákladních automobilů, jízdní kola, psací stroje nebo modely autíček. Expozice muzea se pravidelně jednou do roka mění. Exponáty jsou zapůjčené a tak mají návštěvníci možnost vidět každý rok něco nového.
Lákadlem je také například historická tramvaj, parní stroj nebo posunovací lokomotiva. Muzeum připomíná i minulost poměrně nedávnou a často opomínanou – nákladní automobily LIAZ a Robur, které v regionu vznikaly, byť každý na jiné straně hranice.
Exkluzivní dlouhodobá expozice 15 historických vozů vyrobených v letech 1906 až 1987, představuje luxusní auta tehdejší doby. Vystavený je například De Dion Bouton z roku 1906 nebo Rolls Royce Silver Dawn z roku 1950, kterým kdysi jezdil syrský princ. Rolls Royce Silver Cloud l z roku 1959 měla herečka Sophia Lorenová, americký Caddillac De Ville z téhož roku využíval Elvis Presley a Daimler DS 420 britská panovnice Alžběta II. Česko zastupuje Praga Piccollo z roku 1929.
Expozice luxusních automobilů bude v pavilonu minimálně do roku 2023. Průběžně ae však bude obměňovat. Součástí výstavy je i automobilová dílna z první poloviny minulého století.
V expozici uvidíte tramvaje a autobusy z Liberce, ale také ze sousedního Německa. Jedna tramvaj je z roku 1897 a jedná se o první libereckou tramvaj. Druhá liberecká tramvaj pak pochází z roku 1930.
Tři další tramvaje pocházejí ze zahraničí. Jde o soupravu jedenáctitunového motorového vozu a osmitunového vlečného vozu, který byl v roce 1967 vyroben v Praze v tehdejší ČKD, ale jezdil ve východoněmecké Jeně. Motorový vůz pochází z roku 1973 z produkce RAW Berlin. V areálu je také čtyřnápravová tramvaj z roku 1916, která vozila cestující ve švýcarské Basileji do roku 2002 na příměstské trati do Dornachu. V hale jsou i dva historické autobusy, Praga z roku 1947 a o 30 let mladší Avie Ikarus.