Odkud a kam na Kubě: Průvodce nejlepšími místy, hotely a aktivitami

Kuba byla pro mě splněný sen *heart* Už je to dva roky co jsem tam byla a pořád o Kubě básním 🙂 Tak se s Vámi podělím o mé zkušenosti a zážitky z této dovolené
Základní informace
Oficiálně Kubánská republika se nachází v Karibiku a hlavním městem je La Havana. Úřední jazyk je Španělština, ale v turistických oblastech se dobře domluvíte anglicky, německy, rusky a francouzsky, alespoň v našem hotelu animační tým mluvil těmito jazyky. Časový posun je v létě  -5 hodin a v zimě -6 hodin.

Pro vstup na Kubu musíte mít vízum ve formě turistické karty cca za 700 Kč (nám ho zprostředkovali v cestovní kanceláři) Kuba má dvě měny Konvertibilní pesos neboli CUC (1 CUC=16 Kč), měna kterou dostanete po rozměnění EUR (tzv. turistická měna) a Pesos Nacionále, měna ve které dostávají Kubánci své platy. Wi-Fi na hotelech není a pevný internet zřídkakdy. Vím od místních, že si můžete koupit kartičku, na které je, kód který opíšete a jste hodinu připojení. Musím říct, že Wi-Fi mi vůbec nechyběla ba právě naopak, bylo to svým způsobem osvobozující. Bylo tolik klidu a času. Člověk má pak možnost víc užívat dovolenou a odpočívat 😀
Cesta a ubytování

Cesta byla to, čeho jsem se obávala nejvíce. Poprvé co jsem letěla tolik hodin. Náš plán letu byl takový: ráno cca v 6:00 odlet z Lipska do Paříže a odpoledne cca ve 14 hodin odlet z Paříže do Havany. Když jsem viděla naše letadlo z Lipska do Paříže myslela jsem, že mě ,,vomejou,, *smile* letadlo bylo vrtulové a malé zhruba pro 30 lidí. Ale naštěstí vše proběhlo hladce. Problémy začaly v Paříži, kde jsme odlétali z letiště Charles de Gaulle. Nejbláznivější a největší letiště, které jsem navštívila, ještě že jsme měli 5 hodin na to, abychom si vyzvedli letenky, a našli terminál a Gate ze kterého jsme letěli. Můžu Vám říct, že jsme to měli akorát a nervózní jsem byla dost *smile* Díky posunu času jsme přiletěli na Kubu ve večerních hodinách, pak následoval odvoz na hotel. Ubytovaný jsme byli v turistické oblasti Varadero, která má nespočet hotelů.

Náš hotel Playa de Oro byl krásný, čistý, ale můžu Vám říct, že luxus to není. Hotel v Egyptě (o kterém jsem psala v minulém článku) byl o mnoho lepší. Každopádně hotel měl jeden bar u pláže, u bazénu a v hotelu byl jeden non-stop 😀 to vypadá jako bych byla alkoholik, když začínám tím, kolik měl hotel barů, ale v klidu nejsem *smile* dále tam byla plážová restaurace (kde grilovali česrvé ryby) a hotelová restaurace. Samozřejmě v rámci allinclusive jsme měli vše, co se týče jídla, snacků a drinků- ty byly obzvláště výborné 😉 Takový Cuba Libre a Mojito to tam opravdu chutná jinak a je to nebe v hubě 🙂 Okolí hotelu bylo krásné a klidné, po pláži se dalo obejít celkem pořádný kus a mohli jste nahlédnout i na jiné hotely. Přímo v centru Varadera se nachází delfinárium nějaké obchůdky a bary. Náš hotel měl každý večer program ve formě tančení Salsy, a pak různá přestavení. Jedno odpoledne jsem si dávala u bazénu kávu (místo malé lžičky na zamíchání cukru jsme dostávali malá brčka) kolem mých nohou se plazil had a sem tam se někde vyskytovaly ještěrky 😎 Hotelový zaměstnanci byli úplně zlatí *heart* každý se na Vás směje a zdraví Vás. Zahradníci z listů palem tvoří zvířátka a dávají Vám je, ale asi i čekají nějaký ten peníz. V průběhu dovolené nám přestala fungovat klimatizace, personál byl ochotný a dali nás do jiného pokoje, jenže já jsem si tam zapomněla baleríny a bohužel už jsem je pak nenašla. Takže domů začátkem listopadu jsem pak musela cestovat v sandálkách 😀

Zážitky a výlety
První den po snídaní jsme šli na pláž. Když jsme prošli skrz stromy, najednou se nám naskytl ten nejnádhernější pohled, který mě totálně ohromil a za zvuků písničky od Enyi jsem měla pocit, že jsem v ráji. Tak blankytně modré moře jsem nikdy neviděla *heart* byla to prostě láska na první pohled. Jenže hned druhý den, jsem tak koukala po okolí a v moři šel pán a něco za sebou táhnul. Po chvíli vylezl u naší pláže a vytáhnul žraloka. Takového malého tygřího žraločka cca 130 cm. No zírala jsem jako blázen, a pak jsem si říkala, co mě ještě v tom moři čeká. A ano ještě mě tam čekal rejnok 😀 Další dny jsme četli, plavali a poznávali okolí a ochutnávali různé koktejly a také se vydali na dva výlety. První byl do Havany, hlavního města, kterému se také přezdívá Paříž Karibiku. Výlet byl s anglicky mluvícím průvodcem, vzal nás na důležitá místa např. Capitolo (je to kopie Bílého domu ve Washingtonu D.C.) a v době kdy jsme tam byli probíhala rekonstrukce, Plaza de la Catedral to je náměstí kde se nachází Havanská katedrála, dále jsme navštívili legendární bar La Bodeguita Del Medio kde jsem měla nejlepší Mojito 🙂 na jednom náměstí (omlouvám se, že už si nepamatuji název) jsme vešli do budovy a vyjeli až na střechu výtahem a měli jsme krásný výhled na celou Havanu, a mnoho dalších krásných míst. V ulicích zněla úžasná Kubánská muzika, do které jsem se zamilovala *heart* dále jsme narazili na kavárny, bary a lidi kteří nás tahali za trička a chtěli peníze. Za mnou přišla žena s malým dítětem na ruce a ukazovala na mě prázdnou flašku. Bylo to smutné, ale průvodce nás na to upozorňoval.

Když jedete na Kubu vidět Havanu je povinnost, byl to pro mě velký zážitek. Další výlet byl výlet katamaránem na opuštěný ostrov Cayo Largo. Cestou jsme měli dvě zastávky, jedna byla šnorchlovací a druhá zastávka byla plavání s delfíny, každého se dotkl a plaval kolem nás, různě skákal a vydával zvuky. Bylo to nádherné. Pak následovala zastávka na ostrově, kde byl oběd, a pak jsme měli možnost se koupat a dělat co chceme. Já si dala drink *smile* pro změnu Piňakoládu , kterou mi naservírovali do vydlabaného ananasu, to bylo mňamózní. Byl to dokonalý zážitek. Nabídka výletů je velmi pestrá, takže nudit se nebudete.

Závěr a mé pocity
Během pobytu jsem se seznámila s místními animátory, kteří se starali o naší zábavu. Učili mě Salsu a další tance. Kubánci mají úžasný talent na tančení a já jako milovnice tance jsem pozorovala každý jejich krok a samozřejmě jsem neváhala a učila se od nich. Hudba to byl balzám pro mou duši, opravdu ji mám ráda a hned po příletu domů jsem si sehnala kubánské a latinskoamerické cd 🙂 Místní animátor Ivan (jsem s ním vyfocená na fotce) dále Boris, Juanell a Javier. Občas jsem s nimi ještě v kontaktu. Hodně se ptali na naší zemi, a jestli u nás máme sníh. Povídali o tom, že jejich rodiny to nemají lehké a všichni musí tvrdě pracovat, aby měli peníze a uživili se. Javier mi říkal, že tam jsou pro ně samé zákazy a příkazy. Ale co mě překvapilo je to, že normálně můžou cestovat, ale samozřejmě to není pro každého. Jen pro ty co na to mají dostatek peněz a takových lidí je na Kubě jen hrstka. Ivan se mě ke konci pobytu ptal, jestli tam mám nějaké oblečení a kosmetiku které nepotřebuji, že by to dal sestře, tak jsem mu tam pár věcí nechala. Dovolená se nám pomalu chýlila ke konci, takže jsme ještě užívali sluníčka a moře, výborných drinků a pohody. Jako suvenýry domů jsme nakoupili jednu krabici s 20-ti doutníky, flašky Kubánského rumu, cigarety značky Cohiba (všechno to bylo za super ceny za které by jste tyto věci u nás rozhodně nepořídili) plážové tašky, ručně šité plážové šaty, náramky atd. Stále je to svět cenzury a ekonomické bídy, i když už ne tolik jako to bývalo kdysi.

V zemi vládne pořád komunistický režim, který zde nastavil Fidel Castro. Ale také je to nádherná země s bílými písčitými plážemi, krásným mořem. Je to ráj pro milovníky podmořského světa. Lidé jsou usměvaví a vstřícní, měla jsem z nich pocit, že nic neřeší a neviděla jsem na nich, že by se stresovali a někam pospíchali. Odjížděla jsem odtamtud s těžkým srdcem, ale doufám a věřím, že se tam ještě někdy podívám a prozkoumám to, co jsem nestihla.
Každá dovolená je krásná, ale tato pro mě byla výjimečná, protože jsem si tím opravdu splnila sen. Určitě to pro mě byla přínosná zkušenost a zážitky z Kuby mě budou provázet celý život *heart*
Doufám že se Vám článek líbil a věřím, že i Vy si plníte své sny 🙂
Má někdo z Vás zkušenosti s dovolenou na Kubě nebo někde jinde v Karibiku? protože já už mám další sny které se týkají Karibiku a mám v plánu si je splnit 😀