Asi každý obchodník bude souhlasit s tím, že péče o zákazníky je klíčovým faktorem úspěchu na trhu. Jak je to ale s jejich péčí o zaměstnance?
Zákaznický servis, péče o zákazníky, zákaznická podpora, prozákaznický přístup, budování vztahů se zákazníky….to všechno jsou zaklínadla snad všech firem, které chtějí vydělávat (a která nechce, že?). Zákazník je pro firmy klíčem k úspěchu, protože právě ten kupuje jejich produkty nebo služby a dává jim vydělat. Firmy se tak předhánějí ve zlepšování a vylaďování servisu a péče, které zákazník z obchodního vztahu získává. Zákazníci jsou v dnešní době už „zmlsaní“ a očekávají vysoký standard zákaznické péče, takže když nejsou spokojení, příště jednoduše nakoupí u konkurence…
Co mě trochu zaráží, je fakt, že se málokdy mluví o interním zákazníkovi. Kdo je to? No přece zaměstnanci. Zaměstnanci, díky kterým může firma vůbec fungovat, získávat zákazníky a tím vydělávat. Pokud by tam zaměstnanci nebyli, nebo nedělali svoji práci, pak nebudou ani (spokojení) zákazníci. Zaměstnanec sice nic nekupuje, ale také vstupuje s firmou do obchodního vztahu. Firma nakupuje jeho znalosti a dovednosti za mzdu.
Péče o zaměstnance, zaměstnanecký servis, zaměstnanecká podpora….a na další podobné výrazy málokdy narazíme. Ve většině případů je to všechno natěsnané do jediného slova „HR“ nebo „benefity“. Málokde narazíte na stejně propracovaný systém péče o zaměstnance jako je systém péče o zákazníky. Interní zákazník je stejně důležitý, ne-li důležitější, než ten zákazník „klasický“.
Když si něco koupím online, často jsem hned jsem zahlcená spoustou následovných e-mailů, které mě informují o průběhu mé objednávky, platby, zjišťují moji spokojenost s nákupem, dále mi nabízí věrnostní nebo slevové akce, přejí mi k narozeninám, Vánocům, dokonce i k Valentýnu..prostě a jednoduše mám pocit, že mi nadbíhají, jen abych na ně nezanevřela..
Jako interní zákazníci zaměstnanci dostanou občas (v lepších případech čtvrtletně) zpětnou vazbu, nějaké hodnocení, případně možnost vyjádřit svůj názor ….ale vážně je to péče v pravém slova smyslu a v takové míře jako dostává platící zákazník?
Péče o zákazníka (zaměstnance)?
-
Dúha v každom z nás
MonikaNovakova||Osobní rozvoj a podnikání
“Nezáleží na tom ako dlho prší nakonci vždy bude dúha”…vraví jedno anglické príslovie. Niekedy naozaj prežívame v našich životoch...
-
Královny růží – Martina Chromíková
MarkyVolf||Osobní rozvoj a podnikání
AGENTURA FATIMA – Barbora Peschová a Marky Volf – autorka knihy I MOTÝLI PLÁČOU pořádají 30.11. 2019 v 18h...
-
Procvičování, na které se děti těší? Výuková aplikace Včelka baví a zároveň pomáhá!
Zuzana Kantorova||Osobní rozvoj a podnikání
Slyšeli jste už někdy o výukové aplikaci Včelka? Určitě ano, protože již od roku 2014 pilně pomáhá malým školákům budovat...
-
Recenze knihy Říkala si o to: co vlastně čekala
Denisa Šimíčková||Osobní rozvoj a podnikání
Emma O’Donovanová není zrovna sympatická mladá dáma, která by čtenáře okouzlila svým chováním a smýšlením, stejně tak její kamarádky....
-
5 důvodů, proč lidé neudělají změnu ve svém životě – i když po ní touží
Anna Bartošová||Osobní rozvoj a podnikání
Změny v životě: Jak se jim postavit čelem a vykročit vpřed Jak se stavíte k životním změnám? Děláte je...
-
Z pralesa rovnou k oceánu! Čistící dream team se blíží! Je na čase pomoci Planetě a snad už konečně taky trochu proschneme…
VeronikaPetrová||Osobní rozvoj a podnikání
Dva týdny v deštném pralese: Dobrodružství, překážky a kouzla přírody Mám za sebou nádherné 2 týdny v panenské přírodě...
-
Jaké je nejošklivější zvíře na světě?
Jiří Hudeček||Osobní rozvoj a podnikání
Nelichotivé označení “nejošklivější zvíře” na světě patří sliznaté rybě známé pod anglickým názvem BLOBFISCH. Tento neoficiální titul vyhrála v...
-
3. stupínek k sebelásce = VNITŘNÍ DÍTĚ
Anna Bartošová||Osobní rozvoj a podnikání
Vnitřní dítě – je téma, které se vztahuje k naší 2. čakře.Je to centrum vztahů a dozrává mezi...