Obchodní řetězec Lidl rád láká do svých supermarketů zákazníky na speciální akce, zaměřené na gastronomii jednotlivých zemí. Pravidelně se zde opakují italský, mexický, španělský či řecký týden. Nyní si ale zákazníci všimli, že na propagačních fotografiích na letácích propagujících řecký týden něco podstatného chybělo. Lidl totiž zcela nepochopitelně smazal kříže z modrých kupolí kostelů na ostrově Santorini. Informoval o tom zpravodajský web belgické televize RTL.
Santorini je souostroví i název obce, které se nachází na rozhraní Egejského a Krétského moře. Hlavním ostrovem je Théra, se kterou sousedí menší Thirasia a malý ostrůvek Aspronisi. V Santorini je až 450 kostelů různých velikostí a prozatím mají všechny kříže.
Světle modré kupole konstrastující s bílými stěnami budov z ostrova Santorini patří k typickým řeckým obrázkům. Lidl je využívá jako ilustrace na své letáky i na obaly řeckých jogurtů či pistácií. Ovšem z kostelů kříže maže. „Jsem šokován obchody Lidl, které sice prodávají řecké výrobky, ale vymazaly část jeho krajiny a jeho kultury,“ postěžoval si televizi RTL jeden ze zákazníků. A není sám.
Kampak zmizel křížek? Ani se neptejte….
O celou se záležitost se začali zajímat také čeští zákazníci na Facebooku Lidlu. V diskusích na sociálních sítích se ptají: Takže černoši na letáku být můžou, ale křížek na kostele ne? Lidl totiž podobně „zabodoval“ už letos v lednu, když do svého akčního letáku použil černošského modela.
Samotný Lidl se v nejnovějším případě hájí snahou „zachovat náboženskou a politickou neutralitu“. Co je ale na mazání křížů neutrálního? Není to náhodou urážka řecké kultury? Krok Lidlu má asi podobnou logiku, jako kdyby se všichni běloši měli povinně přebarvovat načerno.
„Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem (…) Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz,“ vysvětlili zástupci řetězce na sociálních sítích.
Jestli je cílem Evropy hanět a ničit vlastní kulturu, je na dobré cestě. Příště by se mohl místo řeckého týdne konat rovnou týden arabský. A je po problému…
Obchodní řetězec Lidl na letácích a obalech výrobků maže kříže z řeckých kostelů
-
Recenze knihy Kdo se bojí smrti
Denisa Šimíčková||Osobní rozvoj a podnikání
Na první pohled mě upoutala obálka knihy, která ve mně vzbudila pocit pokoje a pozitivna. Následně jsem si přečetla...
-
Sebedůvěra, sebejistota a rozhodnost – nehodila by se?
RadkaKřivánková||Osobní rozvoj a podnikání
Sebevědomí, sebedůvěra, sebejistota – to je věčné téma nás všech. Někteří více, někteří méně, ale každý z nás někdy...
-
Ztráta a konec… – na pátek 04.05.18
TerezaPyrchalová||Osobní rozvoj a podnikání
Ztráta a konec… – na pátek 04.05.18 Příznivé energie posledních dní nejsme schopni využít ke svému prospěchu, protože...
-
Jak si udělat z normální dovolené dovolenou snů?
MichaelaTejmlová||Osobní rozvoj a podnikání
Jet k moři či nejet? Pořád jsem si říkala, že ho nepotřebuji, že je Klárce teprve rok, že v červenci...
-
Ako prebudiť svoju seba-hodnotu
Beáta Konvalinová||Osobní rozvoj a podnikání
Milé dámy, vytvorila som priestor pre ženy, ktoré zažili toxický vzťah alebo chcú zlepšiť svoj partnerský vzťah… *heart* Skupinu ZASLÚŽIM...
-
Nová kniha Návrat bohyně
TerezaSvobodová||Osobní rozvoj a podnikání
V současné době jsem dopsala knihu Návrat bohyně. Knihu nyní vydávám přes crowdfundingový portál, kdy formou koupě odměn, mohou ženy...
-
2. fáze: Houpačka emocí
Lenka Spurná (Krones)||Osobní rozvoj a podnikání
Nedá se to snad ani popsat jinak. Prostě budete jednou nahoře a jednou dole. A právě z tohoto důvodu je...
-
writing service
Marjorie Pacheco||Osobní rozvoj a podnikání
Do you want to write your homework efficiently and effortlessly? If so, I can recommend a good writing service...