Jak tedy zvolit nejvhodnější barvu pro své podnikání?
Na čem si myslíte, že stojí svět byznysu?
Na emocích.
A věděli jste, že náš mozek vyhodnocuje emoce z BAREV?
Ač jste možná o tom nikdy nepřemýšleli, pomocí vhodně zvolených barev, ať už na vašem webu, logu nebo vizitkách, dokážete lépe působit a komunikovat směrem k vašim potenciálním zákazníkům.
Pokud chcete zaujmout co nejširší masu lidí, použijte červenou, modrou nebo zelenou, říká Jana Popelková, ty totiž naše oko vidí nejvýrazněji.
Jano, dokážeš říct, čím to je, že barvy na nás mají takový vliv?
Důvodů je několik, ale všechny jsou ze stejného šálku a to jsou „emoce“. Již od stvoření přírody měly a mají barvy životně důležitou roli. Vždyť i v přírodě platí: „Jak je něco zářivě barevné, bude to jedovaté.“ Proto i člověk postupem evoluce se musel naučit vnímat barvy a spojovat si je s emocemi, které mu výsledně mohou zachránit život. Tyto hluboce zakořeněné zkušenosti našich předků v našem podvědomí stále zůstávají a aniž to víme, náš mozek podle nich vyhodnocuje emoce z barev.
Další aspekt je fyzika a to světelné vlnění (fyzici prominou, snažím se dost složitou problematiku zjednodušit). Každá barva má své vlnění a to prostupuje naším okem podle toho, jak rezonuje s množstvím buněk v oku pro tu kterou barvu, to je rychlost našeho vnímání té oné barvy.
Mimochodem víte, kterou barvu uvidíte jako první? Červenou? Chyba… modrou!
Naše vidění ve tmě je totiž modré a tma je pro člověka nebezpečná. Další aspekt barev je jejich energie. Tak jako lidé mají určité pole, které vyzařuje, tak i barva vyzařuje. A to dokonce tak silně, že to dokáže ovlivnit energetické pole člověka a reakce na toto ovlivnění se opět projeví v podvědomí.
Uvědomuje si náš mozek různé barvy, nebo se vše děje na podvědomé úrovni?
Energetické ovlivnění se děje čistě na podvědomé úrovni. Rychlost vnímání barev, souvisejí také s fyziologií. To, co si uvědomujeme, jsou naučené reakce na konkrétní barvu. Např. víme, že červená znamená pozor, žluté je sluníčko atd. Dá se říci, že 75% je podvědomí a pouhých 25% je vědomí. Proto je tak složité vybrat vhodnou barvu do loga a na web, pokud neumíte proplouvat zákoutími lidského podvědomí.
Jak tedy zvolit nejvhodnější barvu pro své podnikání?
Barva by s vámi měla souznit, je tedy nevhodné do loga dávat např. růžovou, pokud ji nesnášíte, i když by byla vhodná z hlediska podpory podniku….
POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU na http://www.svetuspesnych.cz/barvy-uspechu-cervena-modra-zelena/
Zdroj foto:Pixabay.com