První úspěch v podnikání: Když se objednávky jen hrnou

Úspěch. To je oč tu běží. A tak jsem poprvé na své cestě podnikáním ochutnala i odměnu. Jak se to stalo? Ani nevím…

Po složení doktorátu mělo být všechno jinak. Čistá hlava, žádné staré závazky, spousta nových nápadů a moře energie. A ono nic. První dny po obhajobě mám v hlavě vygumováno. Ale zasloužím si přece odpočinek, bylo to velké sousto. Týden po obhajobě už začínám mít strach, že s rostoucím vzděláním jsem přišla o schopnost normálně žít. Tak beru do ruky svůj kreativní diář a píšu si starý dobrý seznam, co je potřeba udělat.

Na dvojstránku si píšu úkoly k e-shopu a úkoly k domácnosti. Uf, těch je. Diář zavírám a odkládám na rostoucí hromadu papírů k vyřízení na mém pracovním stole. Snažím se vyřešit urgentní věci. Nějaké daňové resty, díry v účetnictví, doobjednávám chybějící zboží, zkouším nové dodavatele. Na firemní účet posílám zase část rodinných úspor a se strachem v očích pozoruji, jak peníze zase mizí. Říkám si, že to je poslední pokus.

A najednou se objeví velká objednávka. A po ní další. A další a další. Už to není jen jeden roztomilý obal na očkovací průkaz, ale opravdové objednávky. Ze skladu mi mizí i ležáky, kterých jsem se bála, že se už nikdy nezbavím. Dělám rychlou anketu mezi svými kamarádkami, jestli znovu doobjednat babyvak. Je to jeden z pozůstatků po mé bývalé kolegyni a jeden z produktů, za kterými si nedokážu stát. A všechny se shodují – vyprodat a nebrat.

Začínám si víc věřit, odvažuju se víc přizpůsobovat e-shop tomu, co je podle mě dobré. Prodávat jen produkty, za které můžu ručit a které se mi líbí. Poprvé po půl roce neřeším, jestli přecejen nevyhodit do koše 40 tisíc za e-shop na míru a nevzít zavděk nějakou šablonou. Nechám to zatím být. Problém nebude v technice.

Na doporučení někoho z facebookové skupiny pro malé e-shopy si kupuju on-line kurz SEO. Nejsem na tom tak zle, jak jsem se bála. Předně pořád existují lidé, kteří netuší, co to je. Já to aspoň vím. No a navíc se ukazuje, že SEO není něco, co se naučíte a uděláte to a ono to začne generovat zisky, i když jinak stojí Váš produkt za prd. Ne, je to umění pečovat o zákazníky skrze svůj e-shop tak, aby i vyhledávače pochopili, že jste fakt dobří.

Realizuju některé rady. Píšu své vlastní popisky zboží. O svých zkušenostech, svém životě, svých postřezích – žádné romány, jen krátký postřeh. Daří se mi konečně najít i témata, která lidi zajímají. Rozhovor s mou trenérkou FitMAMI má během dvou dnů přes 200 přečtení. Starší článek o jarním úklidu pro duši pořád ne a ne zapadnout, i když už dávno není na hlavní stránce. Ne všechno, co napíšu, je hit, ale čas od času se podaří;)

Hlásím se do kurzu od Googlu. Digitální garáž. Slibují mi, že pochopím všechny funkce Google Analytics. A pak se budu moct konečně vykašlat na všechny odborníky, kteří když zjistí, že ze mě nevymlátí víc než pár tisíc, ztrácí zájem. Tak držte palce, končím pro dnešek psaní a jdu na to:)

Zdroj foto:Pixabay.com

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account